Perşembe, Şubat 10, 2011

Patates Salatası

DSCN9764


Eski halim olsa bu patates salatası daha fantazi bir tarife dönüşürdü ama malesef çok uykusuz ,yorgun, afallamış bir anneyim artık.Bir aptallık hali,insanlarla normal konuşamama,kelimeleri ters konuşabilme becerisi edindim ki sormayın..merakım, bu hallerin 2.çocuğu olan annelerde de olup olmadığı yoksa bana has bir durum mu acaba?Bir de bu durumun ne zaman geçeceği..
Patates salatası oldukça klasik farkındayım ama bana göre klasik değil çünkü bu haliyle yeni tanıştım:) klasik diye hiç ama hiç yapmadım evlendim evleneli.
İlk yapışım Mehmet Hikmet'in benden patates salatası istiyorum anne demesi ve  hamileliğin verdiği ağırlıktan dolayı üşenip; haşlanmış patatesi  diğer  yeşilliklerle beraber doğrayıp, karıştırıp hooop kaseye döküp ;'Ay ne kolaymış böyle...' rahatlığına dayanır :))...

Bir de kötü bir anım var ki sormayın, neredeyse beni patatesten soğutacaktı,daha kırkımız çıkmamıştı ve Mehmet Hikmet'in Anaokulu için, 50 kişilik, 5 kilo patates salatası yapma görevini kolay diye bana vermişler,Allahım yeşillikleri yıka yıka bitmiyor birde doğraması var,Allahtan Annem ve Kayınvalidem yardım etti yoksa uzuuun süre patates salatası görmek istemiyebilirdim :))

Bana göre temel malzemeler olan; patates,kıvırcık,dereotu,maydanozu sabit tuttuktan sonra damak zevkinize göre ekleme - çıkarma yapabileceğiniz nefis bir salata çeşidi (mesela;havuç,kornişon turşu,konserve mısır vs.) ..tabi ki sosun lezzete katkısı tartışmasız çok önemli.
Yeşilliklerin ise demet büyüklükleri her zaman aynı olmuyor ve burada araya damak zevki giriyor:) mesela ben bol yeşillikli seviyorum..
Bir diğer püfü ise yeşillikleri çok ince doğramak.


Malzemeler;
hazırlama; 20 dk. porsiyon sayısı;8-10 kişi

  • 2 kg. Patates (yaklaşık 7-8 orta boy)
  • Yarım Demet Kıvırcık
  • Yarım Demet Dereotu
  • Yarım Demet Maydanoz
  • Yarım Demet Nane veya 1 Yemek Kaşığı Kuru Nane
  • Yarım Demet Taze Soğan
Sosu;
  • Yarım Çay Bardağı Zeytinyağ
  • 1 Yemek Kaşığı Nar ekşisi
  • 1 Limon Suyu
  • 1 Yemek Kaşığı Sumak
  • 1 Tatlı Kaşığı Fesleğen
  • Tuz.kırmızı tatlı pul biber

Yapılışı;
  1. Patatesleri yıkayıp düdüklüde 6 dk. haşlayın ve düdüklüden çıkarıp soğutun,kabuklarını soyup doğrayın.
  2. Yeşillikleri yıkayıp kurutun ve ince ince doğrayın.
  3. Sos malzemelerini bir kasede karıştırın.
  4. Bütün malzemeleri büyük bir kaba alıp sosu ekleyerek karıştırın.
  5. Sosu içine çekmesi için buzdolabında 1 saat dinlenirin.Servisten 15 dk.önce çıkarıp ılıtarak servis yapın.

9 yorum:

  1. ellerine sağlık canım patates salatası enfes görünüyor sağıkla kal..

    YanıtlaSil
  2. OY ilk baslarda olur bu haller, zamanla alisiliyor ve lousa geciyor.
    Salata harika gorunuyor ellerien saglik, klasiklerin yeri hic gecmez.

    YanıtlaSil
  3. evet pek dikkate almadığımız ama bir tatlı bir tuzlu birde salata ne yapsak deyince aklıma ilk gelen süslemesi kolay lezzeti garanti bir salata....ellerinize sağlık..güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  4. Canım Saliham Allah kolaylık versin çok zor ama bir o kadarda keyifli Anne olmak.Ben çok uykusuz
    işe gittiğimi bilirim Allahtan uykuyu seven biri
    değilimde dayanabiliyordum:))Salatan harika elle
    rine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. bebekli olunca en kolay şey bile çok zor olabliyor bazen. ellerine sağlık saliha.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ah tatlı annecik kıyamm ben sana:) ne çok uğraşmışsındır 50 kişlik salata ile:)
    annem yine diyor alışacak alışacaaakk:)) diye:) salata her haliyle nefis canım ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Saliha salata harika görünüyor. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  8. favori salatamdır bol ekşili ellerine sağlık.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. ne yesek acaba ne yesek dediğimizde elimizin ilk gittiği tariftir bu bizim! çok keyiflidir yemesi hele ılık ılık ve sosunu da çektiyse... ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)