Cumartesi, Şubat 12, 2011

Kolay Göbete-Köbete




Yalancı Köbete



Kayınvalidemin yapıp getirdiği köbete aynı baklava hamuru gibi  20-25 bezeye ayrılıp tek tek açılarak yapılıyor yani oldukça zahmetli.Ama bu kolay köbete hem lezzetli hem pratik.
Menümün en çok iltifat alan iki  tarifini sona bıraktım hani  assolist misali :))

Hamur İçin Malzemeler;
  • 1 Su Bardağı (hafif sulu) Yoğurt
  • 1 Su Bardağı  Sıvıyağ ve Tereyağ Karışımı
  • 1 Adet Yumurta + 1 Yumurta Akı
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Çay Kaşığı Karbonat
  • Aldığı Kadar Un
İç Malzemesi;
  • 300 gr. Kıyma
  • 2 Adet Orta Boy Soğan
  • 2 Yemek Kaşığı Sıvıyağ
  • tuz,kimyon,karabiber
  • 1 Adet Büyük Boy Patates
Üzerine Sürmek için;
  • 1 Yumurta Sarısı (akını hamura koyuyoruz)
  • 2 Yemek Kaşığı Yoğurt
Yapılışı;
  1. Hamur için bütün malzemeleri kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar yoğurup kenara kaldırıyoruz.
  2. Soğanı incecik kıyıp sıvıyağda kıymayla beraber kavuruyoruz,önce su salıyor, suyunu çekince ocaktan alıp içine patatesi rendeliyoruz ve baharatları ilave ediyoruz.
  3. Hamuru ikiye bölüp bir tanesini tepsi büyüklüğünde açıyoruz(yaklaşık 35-40 cm.) açtığımız hamuru tepsiye yerleştirip kıymalı harcı üzerine yayıyoruz ve diğer hamuruda açıp harcın üzerine dikkatlice yerleştiriyoruz.
  4. Yumurta sarısına yoğurt ekleyip üzerine sürüp çatalla bikaç yerini deliyoruz ki çok kabarmasın.
  5. 180 derece ısınmış fırında üzeri iyice kızarana kadar pişiriyoruz.

17 yorum:

  1. anneannem kuzineli sobada pişirirdi kış günlerinde.yanına da çay demlerdik.yani çok nefis bir tat.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. Saliham elelrine sağlık canım enfes olmuş mutlu hafta sonları öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Saliha göbete çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık kayınvalidenin.

    YanıtlaSil
  4. Kayınvalidenin ellerine sağlık canım benim öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  5. Bu nefis nimeti ilk defa senden gôrûyorum Salihacim. Kayinvalidenin Ellerine saglik çok begendim

    YanıtlaSil
  6. Tek tek açılınca heralde daha lezzetli olur ama dediğiniz gibi oda zahmetliymiş:)))afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  7. hım görüntüsü nefis hiç yemedim ama tadı da enfestir
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  8. HARİKA...ELLERİNİZE SAĞLIK DENEMEK GEREK BENCE.
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  9. Bayılırım yöresel lezzetlere,helede kolay olanlarına:)ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Salihacığım nefis görünüyor Göbete bir çerkez böreği bildiğim kadarıyla ben çerkez bir arkadaşımda yemiştim çok lezzetliydi tek tek açılanından ama böyle de pratik ve leziz olmuş görüntüsünden belli canım afiyet olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Sevgili!
    Ümmü Mektum gibi
    Seni görmeden sana sesleniyoruz
    Alıp verdiğin nefesi duyar gibi
    Sanki açınca gözlerimizi
    Seni görecekmişiz gibi
    Sana sesleniyoruz.
    Senin huzurunda ses yükselmez.
    Edeple konuşulur; edeple susulur.
    Hele biz ki bu kapının dilencileri,
    El açıp beklemekten başka
    Bize bir şey düşmezdi ama
    Şu araya giren yıllar olmasa
    Medine’ne uzak yollar olmasa ...HAYIRLI KANDİLLER GÖNÜL DOSTUM..

    YanıtlaSil
  12. Ellerine saglik, nefis görünüyor.

    Mevlit kandilin mübarek olsun canim...

    YanıtlaSil
  13. yapmadığım denenecek tarifler arasında....ellerinize sağlık güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  14. Nefis gozukuyor ellerine saglik canim..Kandilin mubarek dualarin kabul olsun insallah sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  15. salihacım çok beğendim valla nasıl güzel görünüyor ellerine sağlık bende yapsam ama nezaman

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)