Cuma, Ekim 15, 2010

Mozaik Pasta

mozaikpasta (5)



Resimden de anlaşıldığı gibi fotoğraf yazdan kalma,dondurmayla nefis bir ikili oluyor.Resim yazdan kalma ama buzluğumda her daim mozaik pasta mevcut :) kimin sayesinde? Sevgili Miskokulu Lezzetler-Mine sayesinde:)
Elimde herhangi bir tarif yoktu,daha doğrusu denediğim reçetelerden memnun kalmamıştım.Mine'nin tarifi içinde sıvıyağ olması açısından benim için zaten cezbediciydi, nefis tadıyla ev sakinleri tarafından da sevildi.
Ben sadece çikolatalı kısmı yaptım.Mevsimden dolayı dondurma değil de çikolata sosuyla veya sade olarak servis ediyorum,güzel demlenmiş çayın yanına çok yakışıyor.Teşekkürler Minecim...

Mozaik Pasta;
malzemeler;
  • 400 gr.petit beurre bisküvi
  • 2 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 2 y.k kakao
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket bitter çikolata (80 gr.)(bıçakla incecik kıyın)
yapılışı;
  1. bisküvi  hariç tüm malzemeleri tencerede pişirin.
  2. ocaktan alıp,ılınmasını bekleyin ve ılınınca bisküvileri içine kırıp ekleyin,karıştırın.
  3. herhangi bir kalıba büyükçe bir streç film yayın veya tezgaha aleminyum folya yayıp üzerine streçfilm yayın ve karışımı dökün.alnizle üçgen şekli verip buzluğa koyun.kalıba koyduysanız kalıpla beraber buzluğa koyun.yarım saat sonra çıkarıp elinizde tekrar üçgen formu verip buzlukta 3-4 saat bekletin.
  4. servis yapmadan evvel 10 dk tezgahta bekletip öyle kesin.
  5. afiyet olsun..

19 yorum:

  1. Es-selam gülüm.Yaz-kış varım ben bu lezzete! :) Nefis görünüyor.Ellerine,gönlüne sağlık..
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Cooook severim,ellerinize saglik,ne zamandir yapip yememistik,hafta sonu insallah,iyi fikir oldu,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik canim afiyetler olsun.Hayirli cumalar öptüm.

    YanıtlaSil
  4. cok severim mozaik pastayi
    sizinde elinize saglik harika gorunuyor

    YanıtlaSil
  5. mmm bayılırım bende mozaik pastaya. ellerine sağlık saliha..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık ,benimde ani bastıran misafirlere buzlukta sürekli sakladığım kurtarıcı pastamdır :)

    YanıtlaSil
  7. salihacım zaten minenin tarifleri beni cezbediyor harika şeyler yayınşıyor tıpkı sen gibi
    canım benimellerine sağlık afiyetbal olsun
    sana ve bebişe şifa olsun
    bu arada
    blogumda bir etkinlik var katılmak istersen beklerim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık arkadaşım
    bu pastayı sende benim gibi yapıyorsun ben içinde margarin ve yumurtayı sevmiyorum sıvıyağla daha lezzetli oluyor sana katılıyorum

    YanıtlaSil
  9. Canım senin tariflerinin yanında benimkilerin lafımı olur ellerine sağlık beğenmenize çok sevindim afiyetler olsun çok öpüyorum....

    YanıtlaSil
  10. SALİHACIĞIM TAM DA AĞIZLARA LAYIK.ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  11. harika gorunuyor, ellerine saglik canim.
    Sevgiler
    Sefa

    YanıtlaSil
  12. cafe pepela,
    bir terazi kızı,
    fuat gencal,
    öznur,
    betülcüm,
    çok teşekkürler....
    sevilim inş katılacağım...
    pastaneden evet margarın oldumu sankı margarını yıyormussun hıssıne kapılıyorum..
    minecim nekadar tevazu sahıbısın,ben bayılıyorum tariflerine...
    fundacım,
    sefacım
    çook teşekkürler...

    YanıtlaSil
  13. yaz kış farketmez değil mi? bu lezzet kaçmaz:)
    eline sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Ya bu yorumladığım ikinci mozaik bugün kalcam yapcam şimdi ama :)
    ellerine asğlık bitanem:))

    YanıtlaSil
  15. Tarifleri size ait olmasa bile paylaşmanız ve kaynak göstermeniz çok erdemlice :)))
    sitenizde kayboldum resmen :))Her şey harika. Mutfağa gitmem lazım hatta önce markete :) Nu arada ben olsadayesek handa nın kardeşiyim :)

    YanıtlaSil
  16. safiyecım cok tesekkurler....tanıstıgıma memnun oldum:))

    YanıtlaSil
  17. Saliha hanım merhaba.Elif ben Trabzon'dan :)sitenizde merakla ve hayranlıkla gezmeye devam ediyorum:)Bu arada hafta sonu sitenizdeki kaya kurabiye tarifinizi denedim, süper oldu..sayenizde. Teşekkürler tarif için.Şimdiki sorum bu alışılagelmiş mozaik pastayı birde sıvıyağ ile denemeye? Bende hep tereyağ ile yapardım bakalım bu nasıl olacak? Ama içindeki çikolatayı nasıl ilave ettiğinizi merak ettim? paylaşırsanız sevinirim...Sevgiler....

    YanıtlaSil
  18. sevgili Elif merhabalar,denediğin tarıflerın guzel sonuc verip memnun kalmana cok sevındım zira malzeme degısıklıklerınden dolayı tutmama gıbı bır ıhtımalde olabılıyor :)) bu tarıf cok lezzetlı oluyor emınım begenecegıne..çikolatayı bıçakla ufak ufak kırıp muhallebi pişip altını kapattıgında ekleyip devamlı karıstırara erımesını saglaman gerekıyor bende tarıfte gereklı duzeltmeleır yapayım :) sevgılerımle...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)