Pazar, Mart 14, 2010

Kereviz Salatası,Keçi Peynirli Kırmızı Biber Ruloları




Kereviz salatasının bu yalın halini çok seviyoruz.Tezgahlarda en pahalı sebze olma şampiyonluğunu kimselere bırakmıyor:) Kereviz salatasına çiğden tüketildiği için ben 1 çay kaşığı kimyon ekliyorum ki sebzenin gaz yapma özelliğini alsın..içinde kimyon olduğu hiç hissedilmiyor.





Malzemeler;
  • 1 kilo kereviz (orta boy  adet)
  • 2 adet havuç
  • 1 s. b yoğurt
  • yarım su b.mayonez
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı tuz
Yapılışı;
  1. Kerevizleri ve havucu rendeleyin.Yoğurt ve mayonezi çırpıp sebzelere ekleyin.Tuz ve kimyonuda ilave edip karıştırın.Servis edeceğiniz vakte kadar buzdolabında bekletin.



Sayfama ilk başladığım zamanlarda paylaşmışım aslında..ama tarifi yok sadece resmini eklemişim.Eskiden daha sık yapıyordum.Kardeşim ve eşim çok sevdiğinden yine yapayım dedim:) Ben sadece keçi peyniriyle yaptım,isterseniz içine kıyılmış ceviz ve taze soğan ekleyebiliriniz.Keçi peyniri ayrı bir lezzet verdi biberlere :)

Keçi Peynirli,Kırmızı Biber Ruloları;

Malzemeler;

  • 6 adet közlenmiş kırmızı biber-dondurucudan kullandım
  • 200 gr. keçi peyniri
  • yarım demet taze soğan
  • dereotu
  • zeytinyağ,sirke
Yapılışı;

  1. Biberleri uzunlamasına 2 'ye bölün.Keçi peynirini çatalla ezin,biberlerin içine 1 tatlı kaşığı peynir koyun ve sarın.Tuz eklemeyin keçi peyniri oldukça tuzlu.
  2. taze soğanların yeşil saplarını kaynamış suya daldırın 1-2 dk tutup çıkarın.
  3. Biberleri yumuşamış taze soğanla bağlayın.Enson üzerine z.yağ ve sirke gezdirin.
  4. Afiyet olsun.

7 yorum:

  1. harikasın Salihacım, salatanın servis tabagına bayıldım ben. bu arada biberli sarmaları da cok severim, ben de yaparım hep. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. CANIMM ELLERİNE SAĞLIK HARİKASIN YİNEEEEE...

    YanıtlaSil
  3. canimikitane muhtesem nefis tarif afiyetler olsun hayirli aksamlar öptüm.

    YanıtlaSil
  4. Salihacım istiridye tabağa takıldım kaldım . nereden aldın . nefis bir şey. tarifi göremedim tabağa bakmaktan ama eline sağlık:) sevgiler

    YanıtlaSil
  5. yasemıncım tesekkurler,valla bende bayıla bayıla aldım:)
    Denızcım sagolcanım:),
    gulcan cok tesekkurler,
    hılalcım cok sagol:) bende cok sevdım tabagımı:)benım sureklı alısverıs yaptıgım bır magaza var hatta yemek dergılerıne servıs tabaklarıda temın edıyor Tunaydın Züccaciye diye:) oradan aldım:)
    hepınıze sevgıler..

    YanıtlaSil
  6. Salihacım sanateserlerine bayıldım hayalgücüne sağlık:)) ellerine ve zekana sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık. Görüntüsü bile iştahımı kabarttı.
    :)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)