Pazartesi, Ocak 04, 2010

Hellimli Karışık Pizza





Pizzayı çok sevdiğimizi söylemiştim,bu da 2. hamurum,tavsiye ederim lezzetli oluyor.Hamurunu ekmek makinasında yapınca daha da bi pratikleşiyor:)) Fırın tepsisini ters çevirme yöntemi inanın çok işe yarıyor:) Ben herzamanki gibi malzemeyi yaymadan önce biraz kaşar rendesi serpiyorum malzemeyi serpip tekrar kaşar rendesi ve istediğiniz malzemeler...hellim pişerken erimediği için salatalara,pizzalara çok yakıştırıyorum hatta çorbalara:)bir günde hellimli çorbamın tarifini veririm:)





Hellimli Karışık Pizza;



Malzemeler;
  • 3 su bardağı un
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket dr.oetker ınstant maya
  • 1'er çay kaşığı tozşeker ve tuz
  • yeteri kadar ılık su

Üzeri için;
  • yarım çay bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı salça

Malzemeler;
  • yarım paket hellim peyniri,sucuk ,salam,doğranmış zeytin,kaşar rendesi

Yapılışı;
  1. Bütün malzemeleri ılık su yardımıyla iyice yoğurun.Hamurun kıvamı cıvık ama ele yapışmayan bir kıvam olmalı.30 dk. ılık ortamda dinlendirin.Sürenin sonunda tekrar yoğurup 20 dk .dinlendirin.Bu kısmını ekmek makinasının, hamur hazırlama programında yapabilirsiniz.
  2. Pizza malzemelerini hazırlayın.Salçayı sütle açın.Hamuru elinizle açarak 30 cm çapında genişletin ve kenarlarını hafif kıvırın ve bastırın.
  3. Fırın tepsisini ters çevirip üzerine yağlı kağıt yayın ve hamuru buraya aktarın.
  4. Salçalı sütü sürün biraz kaşar serpin malzemeleri yayın ve üzerine tekrar kaşar serpip 200 ısınmış fırına tepsiyi koyun.10-15 dk sonra fırın ısısını 150 dereceye indirin içinin pişmesi için.
  5. yaklaşık 20-25 dk sonra miss gibi pizzaniz hazır:)
  6. Unutmayın,pişme süresi fırınınıza göre değişir...afiyet olsun..

29 yorum:

  1. Bu yorumada isteiğiniz gerçekleştirilemedi derse göstercem isteği ben bu bloga heee :)))

    canım benim senin hazırladğın sofralara oturmak benide özellikle psikolojik açıdan çok mutlu eder sonrada midemi tabii:))

    pizzayı bizde çok seviyoz...

    afiyet olsun sizeeee.......

    YanıtlaSil
  2. Pizza cocuk olan evde oldukca SIK tuketiliyor.
    Benim ailemd fazlasiyla sever pizzayi,
    Ellerinize saglik gorunum kadar tadida cok guzeldir eminim.
    Sevgiler,
    Sefa

    YanıtlaSil
  3. çok güzel yaaa...çok severim...hellim kullanmadım pizzada ama tadını severim yakışır pizzayada..

    ellerine sağlık canım...görüntü harika zaten..

    YanıtlaSil
  4. Pizza..bizim evin ufaklığı tarafından pek sevilir...Ellerine sağlık nefis bir görüntü...

    YanıtlaSil
  5. Pizzayı bende çok severim. Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  6. saliha hanım ellerinize sağlıkk nefis görüntüler...

    YanıtlaSil
  7. ELLERİNE SAĞLIK HELLİMLİ DENEMEDİM AMA YAPMAK LAZIM TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık..Hımm nefis:)Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. hansa sabır kıs sabır:P
    lezzet sefası,evet çocuklar dilim dilim bayılırlar yemege degılmı:)?
    disal sağol canım:)
    sevdalı tatlar,
    arzu,
    kalbkurabıye,
    paşakızı
    hepınıze teker teker tesekkurler..

    YanıtlaSil
  10. Ellerine saglik Saliha... Piza hamuru tarifi ariyordum, deneyecegim insallah.

    evgiler canim...

    YanıtlaSil
  11. Nefis bir pizza. ellerine sağlık. Hellimi kızartarak yemeye bayılırım ama pizzada denememiştim. Sanırım suda bekletip tuzu alınırsa iyi olur.Deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel kızarmış maşallah. fırın tepsisini ters mı koyuyorsunuz fırına ? altına yağlı kağıt. Böylece etrafı da pişiyor. Pizzacı piccası gibi olmuş. Ellerine sağlık. Hansa gelirken beni de getirsin mi size :)))şey biz kardeşiz de..

    Safiye...

    YanıtlaSil
  13. pizzada hellim kullanmadım ama eminim nefis olmuştur ellerine sağlık süper gö<züküyor...

    YanıtlaSil
  14. PİZZAAAAAA
    CANIM BENİM ÇOK SEVERİM SENDE SÜPER YAPMIŞSIN SALİHACIM ELLERİNE SAGLIK
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  15. mis olmuş.hellimi hiç pizzada kullanmadım mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık nice senelere...

    YanıtlaSil
  16. Canım harika ötesi olmuş. Bir çay eksik:))))))
    Ellerine sağlık canım


    Canım bu arada sana bir mail attım mail adresine. Kontrol edermisin

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. Safiye senden gizli kaçıcam gidicem önden kahvaltı tepsisini saklamam lazım hihahah

    YanıtlaSil
  18. Pizzaya bende bayılıyorum. Ailecek seviyoruz. Evde ki tabi hem bereketli hem daha lezzetli geliyor bana. Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  19. Pizza harika olmuş.Dün bir grup arkadaşın başlattığı dostluk zincirine müsaade ederseniz sizi de ekledim.Bloğuma uğrarsanız sevinirim.Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  20. Elin kolun dert görmesin emi:)))
    ellerine sağlık çeşnim,süper görünüyor...

    YanıtlaSil
  21. slm ben esra böreği denedim süper oldu tarif için teşekkürler anca fırsat buabildim yazmak için kusura bakmayın umarım hatırladınız beni sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Pizza citir citir olmus belli! Cok severim, ellerine saglik. Hollandadan sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Hamurun kıvamı çok iyi gözüküyor.Kepekli unla böyle bir şey denemek istiyorum, aynı olmasa da lezzetli olacaktır, ne dersin ?
    Eline sağlık

    YanıtlaSil
  24. Merhaba, iki arkadaşım bana sunshine award ödülü vermiş, ben de size gönderiyorum :)
    Sitemde yayınladım.

    YanıtlaSil
  25. KZIM GÖRDÜ İSTEDİ HEMEN..ANNE SEN DE YAP DEDİ..ELİNE SAĞLIK SALİHACIĞIM..ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  26. Salihacığım ellerine sağlık.İnan mestim ki ne mest!!! :)

    YanıtlaSil
  27. Merhaba, bu pizzayı bugün öğlen yaptım çok beğendik yalnız denemek isteyen arkadaşlara bir tavsiyem olacak fırın ısısını kendi fırınınıza göre ayarlayın ben 200 derecede pişirdim ama içi çok iyiy pişmemişti bidahaki sefere daha düşük ısıda pişirmeyi düşünüyorum bunun dışında eşimle beraber çok beğenerek yedik tarif için teşekkürler.Senin bloğundan denediğim epey tarif var ama pek yorum yazmıyorum genellikle iyi sonuçlar alıyorum.Tariflerinden denediklerimi de kendi bloğumda yayınlayabilirim iznin olursa.

    YanıtlaSil
  28. nazıfecım öncelıle ellerıne saglık emınım cok lezız olmustur:)evet aslında her yazımda aklıma gelıyor pısme suresı fırınınıza baglı dıye yazmak ama unutuyorum:( emınım senın ellerınden daha lezız oluyorlardır..burası paylasım yerı tabııkıde yayınlayabılırsın canım...sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  29. hemen tarıfe fırın ısısı hakkında uyarıyı eklıcem nazıfecım:D

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)