Cumartesi, Haziran 27, 2009

CEVİZ KURABİYESİ


  • Öncelikle bütün İslam Aleminin ''geçmiş'' Regaip Kandilini kutlar, Üç Ayların Gelişinin, hayırlara vesile olmasını niyaz ederim.Eğer 3 gündür yaşadığım blogspot sorunları müsade etseydi kandilimizi daha önce kutlayacaktım.Arkadaşlarıma yazdığım yorumlarım maalesef iletilmedi:(herkesi teker teker ziyaret etmiştim oysa:(



Bu kurabiyeleri yapalı uzun zaman oldu, bir akrabamızın gününe yapıp götürmüştüm.Yanına da zeytinli,biberli tuzlu pastane kurabiyelerinden yapmıştım.Misafirler tabaktaki tuzlu ve tatlı kurabiyeyi hangi pastaneden aldığımı sormuşlardı:)Zaten zeytinli,sosisli pastane kurabiyeleri kime yapsam, pastaneden alınma sanıyor:):).


Ceviz aromasını sevenler için çok lezzetli bir atıştırmalık.Ben cevizi oğlum yesin diye çok ince çektim ama bu kurabiyeyi daha da çok lezzetlendirmiş.Özellikle nescafeyle çok yakışıyor:)Tarif Emine Beder'e ait.


CEVİZ KURABİYESİ;



Malzemeler;


  • 2 yumurta-1 yumurta akı kenara ayrılır-

  • 1 paket tereyağı

  • 3 y.k süt

  • 4 s.b un

  • 1 s.b şeker

  • 1 su bardağı çekiilmiş ceviz -oğlum yemediği için çok ince çektim-

  • 1 paket kabartma tozu

Yapılışı;



  1. Hamur yoğuracağınız kaba unu,yumuşamış margarini,yumurtaları,şekeri,sütü,çekilmiş cevizi,k.tozunu ekleyip yoğurun.

  2. hamurdan ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar koparıp şekil verin.Kurabiyeleri çırpılmış yumurta akına batırıp sekere sonrada susama batırın.

  3. 180 derecede altı üstü pembeleşene kadar pişirin.


12 yorum:

  1. Ellerine sağlık, pek leziz olmuş,
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ellerine salık şahane görünüyolar içinde ceviz üstünde susam daha ne olsun.cümlemizin kandli mubarek olsun.

    YanıtlaSil
  3. Nefis gözüküyor canım ellerine sağlık...
    Mutlu hafta sonları..

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık canım çok güzel görünüyor.iyi hafta sonları...

    YanıtlaSil
  5. Tarifiniz her zaman ki gibi çok güzel olmuşl.
    Ellerinize sağlık
    Bu arada sitemde hediyeli bir yarışma başladı
    Katılırsanız seviniriz
    Ayrınyılı bilgi için http://www.lezzetibol.com/yeni-yarisma-basladi.html

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık yine güzel bir tarif
    seninde geçmiş kandilin mübarek olsun
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık. ne kadar iştah açıcı ve süslü olmuş? bayıldım!
    artık fırınım var, yapılacaklar listemde ön sıralarda :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. VALLAHİ SÜPER BİR KURABİYE.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.HEMMEN NOT ALIYORUMM.NEFİS.AFİYETLER OLSUN...

    YanıtlaSil
  9. geöçekten çok nefis,
    TAMM BİR KURABİYE OLMUŞŞ
    Harikasın Salihacığım.
    ellerine sağlık canım.
    svglr.

    YanıtlaSil
  10. eline sağlık arkadaşım.bizim evin kurabiye canavarlarına göre tam.
    kızıma kurabiye güzeli demeye başladım artık....
    sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık çok leziz gözüküyor:)

    YanıtlaSil
  12. nefis görünüyor canım ellerine sağlık..mutlu haftalar öpüyorum

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)