Perşembe, Mayıs 07, 2009

BROKOLİ & PIRASA ÇORBASI


''Çorba midenin cilasıdır'' demiş büyüklerimiz,bizim de; çorba sever bir aile olarak olmazsa olmazlarımızdandır.Aslında sonbaharda ve kışın yaptığım bir çorbadır brokoli ve pırasa çorbası,bunu da yapalı epey oldu.Kayınpederim ve kaynım bizde olduklarından bu sıralar bu tarz çorbalar yapamıyorum çünkü biraz değişik geliyor:)Klasik çorbalar pişiyor bu sıralar bizde;tavuk suyuna şehriye,domates ve un çorbası gibi:)Pazar tezgahlarında hala pırasa ve brokoli varken denemenizi tavsiye ederim,çok lezzetli ve sağlıklı...Tarif;William Sonoma'dan...ben ekmek krotonu yerine kızattığım ev yapımı çavdar ekmeğimi kullandım.
Brokoli & Pırasa Çorbası;
  • 2 adet pırasa,ince doğramış
  • yarım kilo brokkoli,2 su bardağı kadar
  • 2 yemek kaşığı tam buğday unu
  • 5 su .b.tavuk suyu
  • yarım bardak krema veya süt
  • 3 y.k zeytinyağ
  • tuz,beyazbiber,1-2 diş sarımsak

Yapılışı;

  1. ince doğranmış pırasa ve brokoliyi yağda soteleyin.Unu,ezilmiş sarımsağı ekleyip biraz daha kavurun.
  2. tavuk suyunu ekleyip hızlıca karıştırın ve kaynama noktasına geldiğinde çorbayı blendırdan geçirin.
  3. krema veya sütü ilave edip bir taşım kaynatın.en son tuz,biberi ekleyip tadını ayarlayın.
  4. ekmek krotonlarıyla servis edin.

5 yorum:

  1. sana aynen katılıyorum.ben de de kereviz çorbası var.çorbanı ilk fırsatta denemeliyim.ellerine sağlık canım..nefis...

    YanıtlaSil
  2. Saliha eşim ve ailesi tam bir çorbacıdır.Ben ise kış hariç çok nadir pişiriyorum.Çocuklarda benim yüzümden çok nadir içiyorlar.
    Suçluyum biliyorum :(
    Tam bir vitamin deposu olmuş,ellerine sağlık...

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor çorban canım.ben bi de rengini çok seviyorum bu çorbanın:-)ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. canım çorban harika görünüyor. brokoli çorbası yaparım çokta severim. pırasalı da emin çok gü
    zel olmuştur. bir sebze sever olarak..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Özellikle erkeklerin, brokoli dendiğinde beliriveren önyargılarını "çok güzelmiş" e çeviren bir tarif, teşekkürler...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)