Cumartesi, Mayıs 09, 2009

Kırmızı Mercimekli Poğaça,Ankoa Sarması




Besleyiciliğini arttırmak adına yaptığım mercimekli poğaçalar çok beğenildi.Mercimek tadı hiç baskın değil ama lezzetli  bir poğaça :) tarif Sofra dergisinden....



Mercimekli poğaça; (tarif sofra dergisinden uyarlanmıştır)

Malzemeler;
  • 1 çay bardağı kırmızı mercimek
  • 100 gr. tereyağı
  • 3 yumurta & 1 yum.sarısı üzerine&
  • yarım s.b yoğurt
  • 1 su bardağı rende taze kaşar
  • yarım demet ince kıyılmış maydanoz
  • tuz,kırmızı pul biber
  • 3 s.b un
Yapılışı;
  1. mercimeği yıkayıp üzerine çıkacak kadar su ekleyin ve yumuşayana kadar pişirin.
  2. soğuyunca diğer malzemeleri ekleyip yoğurun.
  3. ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp şekil verin,üzerlerine yum.sarısı sürüp haşhaş tohumu serpin.
  4. 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin.







Hafif ve lezzetli bir tatlı Ankoa sarması..tarifte çikolata sosuyla servis ediliyordu ama ben kullanmadım.Sade petibör yerine kakaolu petibör kullandım.Un ve nişasta miktarı gözüme az geldiğinden 1'er kaşık daha ekledim.Birde bu tatlıyı kalabalık bir aileye yapmayacaksanız yarım ölçü pişirmeniz yeterli olacaktır.



Ankoa Sarması; t(arif oktay ustanın kitabından uyarlanmıştır)

Malzemeler;
  • 1 kg. süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1 s.b şeker
  • 1 poşet krem şanti
  • 1 s.b süt
  • 1 paket sade petibör
  • yarım bardak çekilmiş ceviz
  • 1 limon kabuğu rendesi
Yapılışı;
  1. süt,şeker,un ,nişasta'yı tencerede iyice karıştırın ve ocağı yakın muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.arada karıştırarak soğutun.Mikserde 5 dk. çırpın.
  2. petibörü rondada iyice çekin ve büyük bir fırın kabına yayın.Soğuyan muhallebiyi bisküvinin üzerine dikkatlice dökün ve dolabta bekletin.
  3. Şantiyle sütü hazırlayıp dolapta soğuyan muhallebinin üzerine sürün,cevizi,limon kabuklarınıda serpin ve dolapta 2 saat bekletin.
  4. 4 parmak kalınlığında kesip rulo yapın ve çikolata sosuyla servis yapın.

18 yorum:

  1. Her iki tarif de harika olmuş:). Poğaçaya mercimek nasıl bir lezzet verir acaba çok merak ettim.
    Ellerine kollarına sağlık canım.
    Sevgiler:).
    aslı

    YanıtlaSil
  2. poaçanın içinde mercimegi hiç düşünememiştim dorusu ama çok leziz görünüyor ellerinize salık.

    YanıtlaSil
  3. Poğaçayı çok merak ettim.acaba tadı nasıl oldu?eminim güzel olmuştur.bende en kısa zamanda denemeliyim.ama burada zor.
    ellerine sağlık ve tarifler için teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor her ikiside elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. canım ikiside harika olmuş yine ellerine sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. şu mutfakta herşey oluyor demekki.yaratıcılık sınır tanımıyor.mercimeği çok severim.e poğaçayı da çok severim ikisini daha çok severim heralde.eline sağlık canım..ankao da pek nefis pek leziz..
    bu arad anneler günün kutlu olsun.sıcacık sevgilerrrrrr.

    YanıtlaSil
  7. Huysuz hatuncuğum benim! Aman huysuz olalım, yani sağlık konusunda...

    YanıtlaSil
  8. 3gündür sessiz sessiz sitenizi geziyorum herşey okadar güzelki kendimi alıp yorum yazamamıştım,poğaçanızda tatlınızda harika olmuş ellerinize sağlık sitenizde herşey güzel resimler harika fotoshop kullanıyormusunuz?anneler gününüz kutlu olsun mutlu pazarlar sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık poaçalar çok değişik ama eminimki lezzetlidir:)
    Mutlu hafta sonları...

    YanıtlaSil
  10. selamlar;
    sitenize bir girdim pir girdim neredeyse 2 saatir burdayım tariflerden önce insanlığa karşı duyarlılığınız israili boykotunuz, hatimler... hepsi çok ince düşünülmüş tebrikler

    YanıtlaSil
  11. aslı baskın bır tadı yok klasık poğaça:)
    karamelmutfak,
    sevgı küçük,
    ceyda ,
    semacım:),
    fundacım,
    sagolun:)
    tıjenım herkes sıkayetcı ama:(

    nılufer cok nazıksın guzel sozlerın ıcın cok tesek.kullanmıyorum,sadeceresım cekecegım mekanı ve ısıgın ıyı olmasına dıkkat edıyorum,
    pembe tadlar,
    esma
    sagolun:)

    YanıtlaSil
  12. canım anneler günün kutlu olsun.sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  13. ........ , . - . - , _ , .........
    ......... ) ` - . .> ' `( .........
    ........ / . . . .` . . ........
    ........ |. . . . . |. . .| .......
    ......... . . . ./ . ./ .........
    ........... `=( /.=` .............
    ............. `-;`.-' .............
    ............... `)| ... , .........
    ................ || _.-'| .........
    ............. ,_|| _,/ ...........
    ....... , ..... || .' ............
    ....... | | ,. ||/ ..............
    .... ,..` | /|.,|Y, .............
    ..... '-...'-._..||/ .............
    ......... >_.-`Y| .................
    .............. ,_|| ...............
    ................ || ..............
    ....anneler günü || tüm annelere
    ..kutlu..........||...... olsun..

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  14. canım benim marjinal tariflerine hayranım mercimekli poğaça da öyle...
    anneler günün kutlu mutlu olsun.Hayırlı uzun ömürler sağlıklar inşallah...
    öperim çok

    YanıtlaSil
  15. Cevabınızı aldım teşekkürler.Anneler gününüz kutlu olsun ailenle birlikte mutlu huzurlu nice anneler günü geçirmen dileğiyle sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Cevabınızı aldım teşekkürler.Anneler gününüz kutlu olsun ailenle birlikte mutlu huzurlu nice anneler günü geçirmen dileğiyle sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. İkiside harika görünüyor ama poğaça çok değişik olmuş yeşil mercimekliyi biliyorum fakat kırmızı mercimekli ilk defa gördüm tadını çok merak ettim:) ellerinize sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
  18. cok guzel olmus ama kabartma tozu ve maya yokmu hamurunda

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)