Cuma, Şubat 13, 2009

Ispanaklı Pide

İNCECİK ÇITIR HAMUR, İÇİNDEKİ SEBZE LEZZETİYLE..







Aslında Kayınvalidem pideleriyle meşhurdur diyebilirim.Yakın zamanda ''Kapalı Pidesini'' paylaşmıştım.Daha paylaşmadığım bir çok tarif var klasikleşmiş; Çoban böreği,Kayseri mantısı(normal mantıdan çok farklı)vs...


Ona göre bu tür hamur işleri çok kolay.kızım;hadi bize gelin ,çayın yanına pide yapalım der;'' bende geç olmadı mı ?derim ama eli o kadar tezdir ki çabucak yoğurur ve bi bakmışım biz gelene kadar fırına vermiş bile:)...anlıyacağınız çoookk şanslıyım çooookkkk.ve öğreneceğim çok şey var..malum durumlardan dolayı bölünmüş dilimin 3'te birini yedim desem inanır mısınız? Servis yaparken nasıl krizlere girdiğimi düşünün:(

Bilirsiniz,annelerin tariflerinin ölçüleri yoktur:)aynı şey Şefika annem içinde geçerli:)tarifini istediğimde;

Un,tuz,maya'yı sütle yoğur,dinlendir dedi:) ben hayatta ölçüsüz bir tarif uygulayaman biri olarak bu tür hamur işlerini uzuuun süre yapamayacağım heralde.....eeeee zaten böyle lezzetleri annelerin ellerinden yemek daha tatlı geliyor,değil mi?:):):):)






Malzemeler;


  • 1 kg. un
  • 1 yemek kaşığı maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • kıvam vermek için süt,yaklaşık 3 bardak
  • üzeri için yumurta

iç malzemesi;

  • yarım kilo ıspanak
  • 1 soğan,sıvıyağ

Yapılışı;

  1. hamur yoğurulup dinlendirilir.sütün ölçüsü yok ama hamur kulak memesi kıvamına gelene kadar muhakkak azar azar eklenir.
  2. iç malzeme olan ıspanak ayıklanıp yıkanır ve kıyılır sıvıyağda soğanla sotelenir.
  3. hamura oval,balık şekli verilip iç konur ve pide gibi yanlar içe doğru katlanır ve ucu bükülür.
  4. üzerine yumurta sarısı sürülür.fırına verilir.
  5. afiyetle yenir:)

17 yorum:

  1. amanın ne harika bişey bu böyle,ellerine sağlık.nasıl canım istedi şimdi anlatamam.

    YanıtlaSil
  2. kayınvalidenin ellerine sağlık canım.harika görünüyor pideler.pazar günü için çok iyi bir alternatif.afiyet olsun.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. afiyet bal olsun tatlım
    anneler herzaman lazım
    şekercim bana diyorsun ama sende muhteşem şeyler hazırlyorsun
    bende uzun süre yoktum zaten taşındım net yeni bağlandı buhafta yeni bakabildim nete
    öptüm sğlıcakla kal

    YanıtlaSil
  4. oy oy oy afiyetler olsun bal şeker olsun canım resmini görünce kokusu ta buralara kadar geldi yapanların ellerine salık.

    YanıtlaSil
  5. Canım harika ellerin dert görmesin sen yaparsında kötü olurmu,kayınvalideciğininde elle
    rine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. salihacım pideler harika olmuş canım.eline yüreğine sağlık...bu arada sana ödülünü yolladım.sayfamdan alabilirsen sevinirim.öptüm.bye...

    YanıtlaSil
  7. Salihacığım anneler hep göz kararı yapar, lezzetlerine de doyum olmaz, kayınvalidenin ellerine sağlık...
    Bu arada onlardan tarif almanın en iyi yolu yaparken yanında bulunup elinde kalem defter, her aşamasını kaydetmen, ben çözümü öyle buldum:))

    güzel bir hafta sonu diliyorum...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Nefis görünüyor vallaha canım çekti. Şimdi kalkıyım yapıyım desem ıspanak al, yıka, pişir derkenn... ohoooo neyse ben 'yeme de yanında yat' diyip azıcık pc nin başında yatıyım :) kayınvalidenizin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. tam ağzıma layık bir lezzet.bayılırım.ayrıca çok şanslısın.dilimin çok azını yemişsin ben de çoook iyi bilirim bu duyguyu.çok kötüdür.kayınvalideni tebrik ederim.sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. saliha'cım
    nefis olmuş.Şefika annenin ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. yasemıncı,sagol:) ben yıyemedım cok:(

    neslıhancım,yapabılenlere ıyı ır secenek:)

    melısacım,hayurı olsun canım..gulegule oturun:)

    karamel muak,derya yesim ablam coookk tesekkurler...aldım odulumu:)

    hatıcecım,bende senın çözumunu deneyecegım:)sagol önerın ıcın..

    buket tesekkurler

    fundacım,sagol canım bendende sana tebrıkler...

    herkese guzel hafta sonlarıııı dılıyorum:)


    aysegulcum,tesekkurler bendende sana tesekkurler..

    YanıtlaSil
  12. Saliha cım benim babannem de yapar bunlardan biz buna Arnavut Böreği diyoruz. yoksa bu farklı mı

    YanıtlaSil
  13. işte ben böyle ince pideyi seviyorum saliha bana da yaparmısın bundan lütfen!
    patatesli peynirli artık Allah ne verdiyse:)

    YanıtlaSil
  14. Bu tarifte 1 paket kuru maya kullanablirmiyiz?

    YanıtlaSil
  15. merhaba adsız:)) tatil sebebeıyle gec bir cevap oldu..evet 1 paket kuru ınstant mayası kullanabılırsın...

    YanıtlaSil
  16. Harikaymış, ama herhalde oldukça fazla pide çıkıyor, ölçü çokya.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. evet dilekcim fazla cıkıyor ama yarım ölçü yapılabılır:)) sevgılerımle..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)