Çarşamba, Aralık 24, 2008

Çırpılmayan Kek , Kapalı Lahmacun ,Dostum Nice Yıllara..







HİÇ BİTMEYECEK OLAN DOSTULUĞUMUZ İÇİN.....

Bugün canımdan çok sevdiğim en yakın dostumun doğum günü.Sevdikleriniz uzakta olunca özel günlerin anlamı daha da artıyor.Çekirdek ailesiyle beraber Nursel arkadaşıma Rabbimden hayırlı,bereketli ve sevdikleriyle huzur dolu bir ömür diliyorum:) Ve canım arkadaşıma bu enfes keki ve pideyi sanalda olsa :( armağan ediyorum.Yakın olsa ben arkadaşıma neler yapardım ama kader:(





Çırpılmadan sadece karıştırılarak yapılan kayınvalidemin bu enfes keki hiç bizi üzmemiştir, her zaman çok güzel kabarır ve pişer:) . En son bir komşu ziyaretine yapıp götürdük ve çayımızla beraber ılık ılık yedik kekimizi.
ÇIRPILMAYAN TARÇINLI KEK;
Malzemeler;




· 3 yumurta
· 4 çay bardağı şeker
· 2 çay bardağı süt
· 2 ç.b sıvıyağ
· 1 çay bardağı ceviz
· 7 çay bardağı un
· 1 çay kaşığı tarçın
· 1 paket Kabartama tozu


Yapılışı;
  • Bütün malzemeler oda sıcaklığında olmalı.
  • yumurta ve şekeri çırpıcı telle şeker eriyene kadar iyice karıştırın.
  • Sütü,yağı ekleyip karıştırın
  • Diğer malzemeleri ekleyin ve karıştırın.
  • 180 derecede 25 dk pişirin.çok çabuk pişiyor sık sık kontrol edin.





KAPALI LAHMACUN;

Malzemeler;

· 2’şer su bardağı süt , ılık su
· 1 paket kuru maya
· Aldığı kadar un 5-6 su bardağı kadar ama kontrollü olmakta yarar var:)

İçi malzemesi;

· Yarım kilo kıyma
· 2 büyük soğan
· 3 adet sivribiber,maydonoz
· 1-2 yemek kaşığı salça

Yapılışı;

· Hamuru yoğurup 40 dk.dinlendirin.bu zaman zarfında iç malzemeyi hazırlayın hepsini bir kapta birleştirin.
· Hamuru bezelere ayırın, toplam 15-20 adet çıkıyor.
· Bezeleri yemek tabağı büyüklüğünde açın ve iç malzemesini koyup kapatın.Uçlarını parmağınızla bastırın.
· Büyük bir tavayı kızdırın ve ceviz büyüklüğü kadar tereyağı koyun.iki adet lahmacunu koyun ve ocağın altını açın 2-3 dk. Böyle tutun sonra hemen kısın bu yöntem kabartacak hamurlarımızı.


· Hamurlarımızı sık sık çevirerek arkalı önlü pişirelim ,her hamur koyuşumuzda az miktar tereyağı eklencek ve tabağa alırken az miktar tereyağı sürelim ama çok yağlı olmayacak.
· Afiyet bal olsun.

Paşam,oğluşum kendi lahmacunlarını kendi yapıp yedi:)





20 yorum:

  1. Sevgili Saliha,
    Arkadaşına nice mutlu yaşlar diliyorum..Eminim burada olsaydı çok güzel lezzetler hazırlardın..

    Kekiniz ve lahmacunlarınız ise çok nefisler..Senin,kayınvalidenin ve tatlı oğlunun (maşallah çok büyümüş)ellerine sağlık..


    Afiyetler olsun canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Canım bende arkadaşına sağlıklı uzun bir ömür dilerim.Kek ve lahmacun süper ellerine sağlık öptüm...

    YanıtlaSil
  3. Canım bende seni çok seviyorum,Allah razı olsun öptüm...

    YanıtlaSil
  4. GÜLCÜM;COK TESEKKURLER EDIYORUM,SAYFANDAKI GUZELLIKLERDE NELERDI OYLE MAASAALLAH YA:)

    DERYA CANIM COK TESEKKURLER COK SAGOL ARKADASIM...SEVGILERIMLE..SENDENDE RAZI OLSUN:))

    YanıtlaSil
  5. oglusun cok tatlı masallah..
    kek harıka canım arkadasının dogum gunu kutlu olsun sevgıler..

    YanıtlaSil
  6. aradasının doğum gününü kutlarım.... teyzoşun keki bi harika olmuş..... biz o karede niye yoktuk hıııı? lahmacunların kokusu burnuma kadar geldi........ mehmet hikmet yerim ben senin o yumuk ellerini.........salihacım ellerine sağlık.... çok öpüyorum tatlım.....hatice ablan....

    YanıtlaSil
  7. ikiside birbirinden güzel ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  8. BANU TESEKKURLER CANIM,MEHMET BUYUDU ARTIK TEYZESI:)

    HATICE ABLACIM,..GELIN BUYRUN YINE YAPARIZ:)
    KARDELEN SAGOL:)

    YanıtlaSil
  9. canım
    arkadaşının doğum günü kutlu olsun.Kekin ve pidende nefis görünüyor.Oğluşunun ve senin ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. aysegul,çook tesekkurler,sevgılerımle:)))

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel dosttan dogüm günü kutlamasi almak,uzaktada olsaniz farketmez gönüller bir cünkü degilmi?Bende dogum günümü yazsam benim icin de yaparmisin kek hocam?:)
    Arkadasina hayirli ömürler diliyorum Rabimden,kayinvalidenin keki icin de eline saglik canim.

    Selamlarimla,Serap.

    YanıtlaSil
  12. canim arkadasina saglikli sihatli mutlu bir yasam dilerim.
    Ne guzel dostluklar arkadasliklar.
    Uzak bile olsa gonuller bir olsun.
    ellerine saglik canim cok nefis gorunuyor.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Kek çırpılmadan nasıl da güzel kabarmış... Kapalı lahmacun bizim ciğ börek gibi olmuş...
    Ama en güzeli o minicik elleriyle lahmacununu yapan yakışıklı küçük adam (Maşallah)...

    Ellerine sağlık Salihacığım... Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  14. canım yroumun ıcın cok tesekkür ederım sızden gerı böyle güzeş yorummlar alınca unuttuyorum valla herseyı:))) ısde bı dalgınlık yaptım sıldım sormaa belkıde gerı alabılırım bellımı olur bakalım bloggere yazdım ayrıca arkadasının dogum gününü bende kutluyorum nıce mutlu huzurlu senelere ıns öpüyorum canım senı cırpılmayan kekıde ılk defa duydum ne güzelmıs tarcına bayılrıım :)))

    YanıtlaSil
  15. KARABIBERIM,INS.DUZELIR,OLMAZSA BIZ VARIZ CANIM DOLDURURUZ:)

    AYSELCIM SAGOL:) ,SEVGILERIMLE.....

    ÖZGÜLCUM SAGOLASIN CANIM..SEVGILERIMLE..

    SERAPCIM,YAZ YAZ NE DEMEK YAZARIM TABIIKIDE CANIM BENIM SAGOL:)

    YanıtlaSil
  16. NİCE MUTLU YILLARA.

    KEKİNİ NOT ALDIM.

    LAHMACUNLARDA ÇOK GÜZEL. EN GÜZELİ DE OĞLUŞUNUN YAPTIĞI OLMUŞ.

    AİLECEK HEPİNİZİN ELLERİNİZE SAĞLIK

    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  17. semacım,cok tesekkurler...ayrıca kekıde begenırsın ıns..sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  18. selam ben nursel
    beni ne kadar mutlu ettin bilemezsin benim canım arkadaşım Allah da seni kat kat sevindirsin

    YanıtlaSil
  19. ELLERINIZE SAGLIK HERSEY COK GUZEL..ARKADASINIZADA HAYIRLI SENELER...

    YanıtlaSil
  20. selamlar kekiniz ve lahmacunlar çok lezzetli görünüyor.ellerinize sağlık.benim küçük kızımda mutfağa meraklı gözlemeleri birlikte yapıyoruz.çocukları mutlu etmek çok güzel paylaşımınız için teşekkürler

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)