Cumartesi, Şubat 28, 2009

Havuçlu Rulo Börek


Havucu çok seven, çorbasını, pilavını, içine girdiği herşeyi iştahla yiyen oğlum için yaptım.

Malzemeler;Tarif Emine Beder'in kitabından uyarlanmıştır.


  • 5 adet yufka
  • 4 adet orta boy havuç
  • 2 yumurta
  • 1 kase yoğurt
  • yarım bardak sıvıyağ
  • 1 kase lor peyniri veya istediğiniz bir peynir çeşidi
  • yarım demet dereotu
  • tuz


Yapılışı;


  1. havuçları rendenin iri yeriyle rendeleyin.
  2. ayrı bir kapta yumurta sıvıyağ ve yoğurdu homojen bir karışım olana kadar çırpın.Lor peynirini ekleyin.dereotunu kıyıp ekleyin.
  3. havuçla yoğurtlu karışımı karıştırın.
  4. 1 adet yufkayı serin üzerine sıvıyağ sürün ve 2. yufkayıda serin havuçlu karışımdan yeteri kadar yayın.3.yufkayı yayın yine heryerine sıvıyağ sürün 4. yufkayıda serin ve havuçlu karışımı yayın.5. yufkayıda serin ve rulo şeklinde sarın ve enine 2'ye kesip buzluğa kaldırın biraz sertleşmesini bekleyin.
  5. daha sonra ruloyu 2 parmak kalınlığında kesip tepsiye yerleştirin ve 200 derecede üstü hafif kızarana kadar pişirin.
  6. afiyet olsun.

21 yorum:

  1. Saliha havucu bende çok severim,çok lezzetli gözüküyor...Ellerine sağlık..Oğluşuna şifa olsun inşallah..
    Ellerine.. sağlık...

    Güzel bir pazar günü diliyorum

    YanıtlaSil
  2. çokda iyi yapmışsın annesi
    bal şeker olsun öğluşa:)

    YanıtlaSil
  3. canım
    ellerine sağlık.Börek olsun da ne koysan içine yenir
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuş canım.ellerine sağlık.oğluna da afiyet bal olsun..sevgilerrrr.

    YanıtlaSil
  5. Afiyetler olsun canım küçükken annemde kıymalı veya peynirlisini yapardı bize bayıla bayaıla yerdik.

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle paşanada sanada çoook geçmiş olsun.Rabbim acil şifalar versin.Ben önceki postunu nasıl farketmemişim dedim tarihi 19 şubat görünce meğer o da daha yeni yazıymış:)

    bu rulo böreklerden bende bol bol yapıyorum ayrı lezzetli oluyor birde dondurucuda saklanması çok güzel ama tarifin Emine Beder'e ait olduğunu bilmiyordum.Sayende öğrendim ben eski işyerimde çğrenmiştim:)
    bu arada yazdığın yorumu okuyunca çok mutlu oldum:)son aya girdim beklenen,her an gelebilir,dualarını bekliyorum

    mutlu sağlıklı pazarlar

    YanıtlaSil
  7. canım cok becerıklısın ellerıne saglık bayıldım hersey harıka gorunuyor sevgıler...

    YanıtlaSil
  8. canım saliha pişirdiklerini her daim beğeniyorum.ekmeklerin de,böreğin de enfes duruyor.hele benim gibi nerdeyse ekmek arası ekmek ))yiyen biri için ne desem az))eline koluna sağlık kardeşim

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık arkdaşım, şekli çok hoşuma gitti estetik duruyor...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Salihacim cok güzel ve pratik.Ben havucu severim yemeklere salatalara cok güzel lezzet katiyor.Böreklerde de elbette cok güzel lezzet verir.Ellerine saglik arkadasim.Güzel bir hafta sonu diliyorum,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. salihacım sanada mehmet hikmetede geçmiş olsun diliyorum öncelikle..... bu tarifin patateslisini çok yaparım. havuçluda çok yakışmış . ellerine sağlık.... selamlar... hatice ablan.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Saliha, ilgi cekici bir tarif ve sasirtti beni. Daha önce havucun böregini duymadim bile.
    Ancak mutfak da insan yeniliklere acik olmali ve "olmaz" dememeli.
    Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  13. Salihacığım görüşmeyeli ne kadar da uzun zaman oldu değil mi? Geçmişe doğru gittim tek tek, harika şeyler çıkarmışsın ortaya canım. Eline sağlık, sevgiler.
    Esra

    YanıtlaSil
  14. rulolar gerçekten harika :)) ben patateslisini yapmıştım bu daha vitaminli olmuş.ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  15. ayrıca bana da beklerim
    turuncumutfak.blogcu.com
    turuncumuttfak.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. bebişim cok guzel ya bu borekler cok sık duruyor ustune birde havuc olunca sanırım lezzetide tamdır :)

    YanıtlaSil
  17. çok güzel olmuşlar cnm ellerine sağlık
    sıcacık sevgiler

    YanıtlaSil
  18. demek herkes ayni durumda, bizim pasa ile beraber babasida bende hastayiz.. tez zamanda sifa diliyorum cemil cumlemize :D:D
    borek super gorunuyor, havuc neye girse yakisir zaten! ellerine saglik!
    bu arada etkinligi bekliyorum :) kodunda sorun var sagdaki menunde, heralde biliyorsun;)

    YanıtlaSil
  19. merhaba sanırım etkinlik sırası sizde ama etkinlik kodu sizi siteye açılmıyor Haticenin etkinlik sayfası açılıyor

    sevgiler

    YanıtlaSil
  20. herkese merhabalar...bana yorum yazan herkese gonulden sevgılerımı yolluyorum...etkınlık sırası bende evet kodları halletmeme rağmen sayfamdakı bazı problemler yüzünden kodu ekleyemiyorum malesef:( bu yuzden sızden anlayış bekliyorum.

    YanıtlaSil
  21. Canım Salihacığım ekmek etkinliği varmış sende kolaylıklar dilerim.Hiç ekmek yapmadım ama senin
    düzenlediğin etkinlik için inşallah yapıcam kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)