Pazartesi, Mayıs 11, 2009

DOMATESLİ ÇUPRA




Forumdan,Sevgili Betülden bir tarif daha:)).Domatesli çupra çok lezzetli oldu:)teşekkürler Betül... Tabaktaki sunumu da oldukça şık,tavsiye ederim.Balık mevsimi çıkmadan bol bol yemek lazım...Bu arada deneye deneye damak tadımıza uygun ''balık çorbası '' tarifini oluşturdum. Çorbayı tadan, içinde balık olmasına şaşırıyor yani balık kokusu hissedilmediğinden balık çorbası olduğu anlaşılmıyor.



malzemeler;

  • 2 adet çupra
  • 1 adet orta boy domates
  • 2 adet sivri biber
  • 5 diş sarımsak
  • tuz, zeytinyağ

yapılışı:

  1. balıkçıya temizlettiğimiz balıkları yıkadıktan sonra balıkların içi ver her iki tarafıda tuzlanır. sarmısaklar çok ince olmamak kaydı ile file şeklinde doğranır.
  2. balığın iç kısmına bir kaç sarmısak halka şeklinde kesilmiş 2 adet halka domates, çekirdekleri çıkartılmış ikiye bölünmüş sivri biber tekrar sarmısak konarak açılıp dağılmamaları için iki tarafından dik şekilde kürdan saplanarak borcama konur. öteki balıkta aynı şekilde hazırlanır.
  3. balığın üzerindeki çiziğin içine de bir iki sarmısak yerleştirilir. üzerine biraz zeytinyağı gezdirilir. üzerine hiçbirşey kapatmadan ilk 200 derece sonra 180 derecede balık iyice pişene kadar bekletilir.

15 yorum:

  1. CANIM NEFİS GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK.
    GÜZEL BİR HAFTA GEÇİRMEN DİLEĞİYLE SEVGİLERİMİ BIRAKIYORUM

    YanıtlaSil
  2. Çupra yada çipura mı bilmiyorum doğrusunu :)) nefis olmuş ellerine sağlık..Domates sulandırıp lezzetini bozmadı mı peki?? ben hep defne yaprağı ve limon koyarım arasına...

    Geciktim ama :)
    Anneler günün kutlu olsun..

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. MERHABA SALİHACIM ÖNCELİKLE ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUN CANIM.

    ÇUPRA TARİFİNİ FORUMA BEN YAZMIŞTIM BEĞENMENE ÇOK SEVİNDİM . ÇOKM LEZZETLİ BİR TARİFTİR BALIKÇI KENDİ TARİF ETMİŞTİ BANA BUNU.

    AFİYET OLSUN ELLERİNE SAĞLIK.

    SEVGİLER ÖPÜYORUM..

    YanıtlaSil
  4. Anneler günün kultu olsun canım..


    Çipura o kadar nefis görünüyor ki..Hemen yemek istedim..Tamda öğle saati olunca farklı oluyor canım..Balık her gün olsa, asla hayır demeyiz..Ne de olsa ezelinden balıkçıyız..))Ellerine sağlık harika bir sunum olmuş..



    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. canım ya hiç balıklarla aram yok ama bu tarifi görünce bayıldım,paylaşımın için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. nilgün canım çook sagol..

    pelin hıc sulandırmıyor ınankı..,

    betul tekrar tesekkurler..

    gulcum cNIM YAKIN OLSAK SANA BALIK SOFRASI KURURDIM BEN YAA:)

    GULIZAR CANIM SAMIMI YORUMUN ICIN COK TESEKKURLER CANIM...

    HERKESE SEVGILERIMLE...

    YanıtlaSil
  7. Domatesli balık ızgara hiç düşünmemiştim. Enfes görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. gerçekten müthiş görünüyor.denemek isterim.ellerine sağl salihacığım.sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Salihacığım ellerine sağlık, nefis görünüyor, çocuklar için de çok faydalı balık...
    ben balığı genelde klasik şekilde yapıyorum ama bazen fırında yaparsam yanına dilimlenmiş patates de ekliyorum...
    mercimekli poğaçaları da dergide görmüş denemeye cesaret edememiştim, maşallah sana hamarat arkadaşım:)
    tadı belli oluyormu mercimeğin?
    güzel bir hafta diliyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. selamlar çipuraya bayılırım özellikle biber ve limonlu dolma şekline domateslisini ilk defa duyuyorum mutlaka deniyeceğim..

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık,
    balık severim:) dediğin gibi sunumu da oldukça şık olmuş..
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  12. BAYILIRIM CANIM ELLERİNE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYOR...

    YanıtlaSil
  13. sizce nasıl olmuş diye sormuşsun saliha hanımcım bence harika olmuş ellerine saglık sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Salihacım bu ne müthiş bir görüntü böyle:)..Çok iştah açıcı görünüyor. Ellerine sağlık:).
    Sevgilerimle...
    aslı

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)