Perşembe, Aralık 18, 2008

~~ ZEYTİNYAĞLI , DÜĞMELİ KEREVİZ ~~


Kereviz saplarının verdiği lezzetten mi? Bu sefer tenceresinde bol vakitte dinlendiğinden mi? Yoksa sevgiyle yapıldığından mı bilmem ama kereviz yemeğim,bu sefer çooookkkkk lezzetli oldu.Eşimin doğum günü için yaptığım, çook sevdiği yemeklerden biri.Eşim''bilenler bilir'', canı çok çekmediği sürece tatlı-pasta-süs-püs meraklısı değildir.Hayatında hep sade şeyleri benimser ve uygular bu beslenmede de böyle.Bana ;bu sene ne olur pasta,poğaça yapma dedi.Bende en sevdiği yemekleri derledim ve pişirdim.Z.yağlı kerevizde bunlardan biri.Oğlum,her zaman ortasından yemeğe başlıyor,tavşan diye sesleniyorum oğluma : )
Ben kereviz aldığımda muhakkak içinden 1 tanesini ya çorbalık ya da salata yapmak için ayırırım:) bir de kereviz saplarını yıkayıp kaynatıp suyunu aç karnına içtiğiniz de karaciğerinizi temizlediğini biliyor muydunuz ?.....

ZEYTİNYAĞLI DÜĞMELİ KEREVİZ;
Malzemeler,
  • 1 kilo kereviz
  • 1 büyük soğan
  • 2-3 adet havuç
  • 1 su bardağı bezelye &dondurucumdakileri kullandım& konservede olabilir
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • yarım limonun suyu
  • zeytin yağ

yapılışı;

  1. kerevizler soyulur,halka şeklinde doğranır ve limonlu suya konur.
  2. havuçlar temizlenir ve halka kesilir.kerevizlerin ortası havuçların büyüklüğüne göre oyulur ve halka doğranmş havuçlar konur tencereye yerleştirilir.Bezelyeler yıkanır eklenir.
  3. üzerine yarım bardak zeytinyağ,şeker,tuz,limon suyu ve yarım su bardağ ılık su eklenir.
  4. kaynayana kadar harlı ateşte,kaynayınca altı kısılır,kapağı kapatılır ve 25 dk.hatta daha az kontrollü pişilir.
  5. her z.yağlıda olduğu gibi tenceresinde soğutulur ve servis yapılır.limon suyuyla yenilince enfess olur:)

afiyet bal olsun!!!

20 yorum:

  1. kereviz tam bir karaciğer dostu..ama keşke bende sevseydim.....

    yemeğin harika görünüyor canım..ellerine sağlık...

    hayırlı cumalar adaşım...

    YanıtlaSil
  2. Görüntüsü süper... Kerevizi bir çok kişi sevmez ama ben çok severim... Ellerine sağlık arkadaşım... Eşine de hayırlı yaşlar...

    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. En güzel hediye sevdikleri yapmak zaten,gerisi bahane..Eşin emimin çok sevinmiştir.Nice senelere inşallah..
    Kereviz çok güzel gözüküyor,sapları çok değerliymiş bende yeni öğrendim.Daha önceleri hep atardım..
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. adaşım,evet canım cokfaydalı...

    ayse,tesekkurler..bende cok sevıyorum yaaa...

    pelin dimi amaç sevdıklerı neyse onu yapmak..yabancı yemek programlarında saplarını yapp bızım yedıgımız yerlerını atıyolar tam ersıne yanı:))..tesekkurler..

    YanıtlaSil
  5. Canım hem çok hem çok leziz olmuş kerevizi hiç böyle denememiştim ellerine sağlık öptüm...

    YanıtlaSil
  6. Canım, eşinini doğum günü kutlu olsun.birlikte nice seneler diliyorum.yemeğin nefis görünüyor.eline sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Anlatiminiz da bu yemegi sevimli kilan bir unsur bence, esinize ve size hayirli uzun bir omur dilerim.
    Iffet

    YanıtlaSil
  8. Baçelerde kereviz biz kereviz yemeyiz...
    Önüme koydukları zaman zoraki bir miktar yiyorum ama pek sevmiyorum kereviz efedinin kendilerini.
    Ağza alındığında gerip bir his uyandırıyor.

    YanıtlaSil
  9. Canım
    ellerine sağlık çok güzel görünüyor eminim lezzetide öyledir.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. bizim evde yenmiyorya.ısrarla yapıyorum ama ı ıh....

    YanıtlaSil
  11. görüntü tablo gibi.ellerine salık canım...

    YanıtlaSil
  12. merhaba..kerevizi genellikle etli tencere yemeği olarak pişirirdim.bir dahakine bunu deneyeceğim.lezzetli ve hafif görünüyor.elinize sağlık.eşinize sağlıklı ömürler..
    iyi geceler

    YanıtlaSil
  13. ben daha önce hiç yememiştim kerevizi..ta ki arkadasım ikram edene kadar..ne kadar guzelmiş aslında...cok gec kalmısım tatmak için :( seninki tablo gibi gozkuyor cok guzel olmustur emninm :)

    YanıtlaSil
  14. geçmiş olsun saliham.kerevizin çok yakışıklı görünüyor.eşine hayırlı ömürler diliyorum.simitler ne güzel kabarmışlar.o köftenin tarifini bende aldım bi zaman evvel hala yapcam))öpüyorum canım

    YanıtlaSil
  15. Çok şık olmuş, ellerine sağlık. Ben de her gün yiyebilirim kerevizi.

    Sevgilerimle.
    Betül-yemekkutusu

    YanıtlaSil
  16. canım harika bir yemek olmuş.ellerine sağlık.çokta besleyici benim eşim ve çocuklarım sebzeyi pek yemedikleri için bende pek pişiremiyorum.güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimle nilgün

    YanıtlaSil
  17. canimcim esinle birlikte uzun hayirli ömür versin yaradan size. ellerine saglik. nasilsin canim iyimisin? bir sohbet kutusu koysan kisa da olsa günaydin iyi aksamlar falan kisa heberlesebilsek nasil olur canim öptüm kendine iyi bak A.E.O.
    emine...

    YanıtlaSil
  18. ben hiç kereviz yemedim. mutlaka denemeliyim.

    eşinle birlikte nice mutlu yıllar dilerim

    ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Eline sağlık canım,leziz görünüyor....Selamlar.........

    YanıtlaSil
  20. Cok guzel gorunuyor, ellerine saglik...
    Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)