Salı, Kasım 25, 2008

Herkes Beğendi Salatası

Menümde ki ,salata ve çörek ilk denemem olmasına rağmen beni üzmediler.Tarif;Emine Beder'den.Salatanın içindeki sebzeler hem mevsim dışı hemde kızartıldığı için benden pek rağbet görmedi bende hiç yapmadığım bir şey yaptım ve tarifi değiştirdim.Genelde tariflere sadık kalırım,pek oynama yapmam,çekinirim ya tutmazsa diye..Ama bu salata inanın enfes oldu.İsmi Emine Beder'e ait,içeriği bana:)) alternatif bir tad.Mutlaka deneyin derim:))

HERKESBEĞENDİ;

Malzemeler;

  • 1 paket etimek
  • 4 adet orta boy patates & haşlanmış
  • 4 adet havuç & haşlanmış
  • 5-6 adet kornişon turşu
  • 300 gr.yoğurt
  • 4-5 kaşık mayonez
  • dereotu &kıyılmış
  • 2-3 diş kıyılmış veya ezilmiş sarımsak
  • tuz,karabiber

Yapılışı;

  1. etimekleri elinizle ufak parçalar halinde kırın.
  2. haşlanmış sebzeleri ve turşuyu kübik doğrayın.dereotunu kıyın.
  3. yoğurtla mayonezi karıştırın.
  4. bütün malzemeleri büyük bir kabta karıştırın ve servis yapın.

& ben bir gün evvelden hazırladığım için malzemeleri hazırlayıp ayrı kaplarda buzdolabında beklettim.Ertesi gün birleştirdim.Sizede hemen servis yapmayacaksanız birleştirmeden ayrı kaplada saklamanızı tavsiye ederim etimek yumuşayabilir ve tadı hoş olmayabilir.

& malzemeler ve çölçüler isteğe bağlı,yoğurt ve mayonez mikratında oynama yapılabilir.Sarımsağı isterseniz 1-2 diş isterseniz hiç katmayabilirsiniz.

afiyet olsun!!!!

3 yorum:

  1. cok güzel gorunuyor canım bunlar ellerınıze saglık vallahı

    YanıtlaSil
  2. Salihacığım ne güzel bir menü olmuş, harika lezzetler yapmışsın, ellerine sağlık canım...
    salata da çok değişikmiş, denemek isterim. Sen tüm malzemeleri ertesi gün karıştırdığını yazmışsın, servisten kaç saat önce karıştırmak yeterli olur??

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. haticecim akşamdanda hazırlanabilir dahada lezzetli oluyor..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)