Pazar, Kasım 23, 2008

~~ PIRASALI & SALAMLI FRİTTATA~~







Frittata, İtalyanca ‘’omlet’’ demek.Tek farkı fırında yada ‘’frittata pan’’ denilen tavalarda pişirilmeleri.Martha S., fırına girebilen bir tavada biraz ocakta biraz da fırında pişirmiş,William Sonoma ise ‘’frittata pan’’ denilen üzeri kapanabilen omlet tavalarında pişirmiş.
(Bayıldım tavaya:) burada da var mı acaba?.)Bizim omletten farkı içine giren malzemeleri ve bolca yumurta kullanmaları:)


Çok lezzetli bir Akdeniz yemeği. Ana malzemesi yumurta ve en güzel yanı; ekleyeceğiniz malzemeleri damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.ıspanaklı,enginarlı,patatesli,kırmızı dolmalık biberli,domatesli….bunlara taze otlarda ekleyebilirsiniz.İçeriği size kalmış.Et ve tavuk yemeklerinin yanına,çayın yanına ve kahvaltı için hazırlayabilirsiniz.


Tarif ;Martha Stewart’a ait.Ben içeriğini biraz değiştirdim;domuz pastırması yerine salam ve sosis,cheddar peynir yerine normal peynir ilave ettim pırasaya çok yakıştılar bence.Pazar kahvaltısı için ideal bir seçenek:) muhakkak deneyin!!


PIRASALI,SALAMLI FRİTTATA;

Malzemeler;

Yarım kilo pırasa &miktarını azaltıp çoğaltabilirsiniz-
250 gr. Salam &miktarı isteğe bağlı-
4 yumurta
Maydonoz,dereotu
200 gr.peynir
tuz, karabiber,sıvıyağ,pulbiber

Yapılışı;

pırasaları yıkayıp kalın yeşil kısımlarını kesin. kalan kısımlarını kalınca daireler şeklinde doğrayın.
bir tavada zeytinyağını ısıtın. pırasaları tavaya ekleyin. tuz ve karabiber serpip orta harlı ateşte kapağı kapalı şekilde 15 dakika pişirin.ara sıra pırasaları karıştırmayı unutmayın.
fırını 200 dereceyede ısıtın.Orta boy bir fırın kabını veya borcamı hafifçe yağlayın. Maydanoz ve dereotunu doğrayın. yumurtaları çırpın,peynirleri ezin,salamı doğrayın.hepsini bir kapta karıştırın.. otları da bu karışıma ekleyin. tuz, karabiber ve pulbiber serpin.
Yumurtalı karışımı pişen pırasalara ilave edip karıştırın. İyice karışan harcınızı fırın kabına dökün.
ısınan fırında 15-20 dakika pişirin.ılınınca servis yapın.

24 yorum:

  1. Muhteşem görünüyor Saliha'cığım,ellerien sağlık..Çok basit ve bir o kadarda lezzetli bir tarif olmuş..Afiyetler olsun..


    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Offf offf yine muhtesem bir tarif,bunuda not ediyorum,harikasin canim...ellerine saglik
    Iyi pazarlar

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. Saliha'cım çok şık ve değişik bir lezzet ellerine sağlık öptüm...

    YanıtlaSil
  5. Saliha'cığım bu çok şık olmuş. Yemeye kıyamaz insan. Ben de bu sabah ne zamandır omlet yemedik diyordum. Bu ara belki yaparım bunu.

    YanıtlaSil
  6. gülcüm,sagol canım,
    hurıye,cok guzel denemenı tavsıye ederım,sevgıler,
    betul sagol,
    derya cok nazıksın tesekkurler,

    YanıtlaSil
  7. tijen,canım sabahları oğluma kahvaltıyı sevdırebılmek ıcın değişik şeyler yapmaya çaılışıyorum..dene bayılacaksın...
    sevgılerımle

    YanıtlaSil
  8. Harika bir yemek olmus, ellerine saglik canim. Sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  9. Çok nefis duruyor bazen değişik şeyler lazım oluyor aklımda bulunsun...
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  10. offfff olsa da yesemmm.süper.ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  11. çok değişik ama harika görünüyor ellerine saglık canım kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  12. çok değişik ama harika görünüyor ellerine saglık canım kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  13. nefıs super bır tarıf ellerıne saglık cok guzel yapmıssın sevgıler..

    YanıtlaSil
  14. Ellne sağlık, ben hemen deneyeceğim inşallah.
    Görüntü cezbedici.
    Mubabbetle...

    YanıtlaSil
  15. Eline sağlık canım çok leziz görünüyor...




    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  16. ellerinize saglık cok güzel gorunuyor

    YanıtlaSil
  17. Gerçekten görüntüsü bile yetti,enfes...

    Ellerine sağlık...

    Güzel bir hafta diliyorum..

    YanıtlaSil
  18. mm.güzel çeşnim sen neler yapmışsın böyle ben uğramayalı.bulyon fikri çok güzel şekilleri ise harihaa)omlete kim ne diyebilir ki zaten.hepisi biribirinden enfes gorünüyorlar.keşkül de omletin üstüne süper giderdi...ellerine sağlık hamarat çeşnim benim

    YanıtlaSil
  19. Harika görünüyor,denemem lazım mutlaka:-)eline sağlık canım.pişirme tavası da çok güzelmiş,bayıldım.vardır mutlaka buralarda da.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. Çok beğendim. Oldukça besleyici. Akşam yemekleri için de güzel olabilir aslında. Yanına da ayran. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  21. senem bende sana sevgılerımı yolluyorum:)
    hansa canım evet gereklı oluyor bazen degılmı?:)
    funda sagol canım:),
    ezgı,tesekkurler canım:),
    banu sagol arkadasım:),
    lavantın,cok leziz oluyor tavsıye ederm:)sagolcanım,
    oyacım,sagolcanım,
    zehra,tesekkurler:)
    pelin,sagolasın.:))
    leyya ablam,sagol canım..omlet,keşkül?:S:)))))
    neslıhan tesekkurler canım..nerede vardır acaba:(,
    pelin evet cok besleyıcı,saglıklı..sagol canım:))

    arkadaslar hepınıze yurekten sevgılerımı yolluyorum....herkese guzel hafta dılıyorum...

    YanıtlaSil
  22. Güzel görünüyor..Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  23. üf üf gece gece bunlar ne böyleee
    :)
    çok yutkundum:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)