Cumartesi, Aralık 15, 2007

TEMEL PİZZA HAMURU










Çeşitli tarifler ve denemelerin sonucunda bana göre en iyi sonucu veren, Temel Pizza Hamuru ve Pizza Hamur üstü sosunu buldum diyebilirim.

Pizza, itina ve özen isteyen bir yemek çeşidi.Her tarif maalesef istenilen sonucu vermiyor.Birçok denemelerim oldu.Kimisinde hamurun içi pişmedi,kimisi altı kıtır, üstü bir tuhaf oldu.Malzemeleri harfi harfine uygulamama rağmen,hamur cıvık oluyor,bazısında çok sert bir hamur elde ettim.
Döndüm dolaştım yine Dilistan hanım’ın tarifinde karar kıldım.Zaten ilk denediğim tarif onunkiydi ama dar alanda kalmayayım diye envai çeşit tarifleri uyguladım.Ama hamur üstü sosum başka bir yemek dergisinden.İçine koyduğumuz süt okadar lezzet veriyorki anlatamam,üzerinede ne eklerseniz ekleyin.Oktay ustanın dediği gibi,evdeki ve eldeki imkanlara göre..:)

Pizza hamuru, içine çok malzeme eklenmesini kaldırmıyor.Yani bazı tariflerde süt ekleniyor bazılarında yoğurt..un,su,maya,sıvıyağ bu kadar…..fazlası zarar:)

Gereğince mayalayın,hamuru açarken elinizde havaya kaldırarak açın ve muhakkak kenarları uzadığı kadar yukarı doğru uzatın.Zaten pişerken hamur toparlandığı için kenarları da karar bir şekle giriyor.

Ama üzerine ne eklerseniz ekleyin,damak tadınıza kalmış…fırında çok pişirmeyin..
Birde yeni keşfettiğim bir şey var paylaşmasam olmaz;Kırmızı veya normal soğanı ince halkalar halinde doğrayıp eklediğinizde pizzaya harika bir aroma katıyor!! Çok tereddütle kullandım ama ne kokusu nede çiğlik vardı tamamen pişmişti:)

İşte bu hafta sonunda hem ruhunuzu hem midenizi şenlendirecek 2 güzel seçenek..Denemenizi muhakkak tavsiye ederim:)

Aşağıdaki bardak,kaşık hesabı , benim zamanla, Dilistan hanımın tarifinden çevirdiğim değerler..











TEMEL PİZZA HAMURU;


2 ORTA BOY VEYA 5 KÜÇÜK BOY PİZZA..

· 500 GR. ÇOK AMAÇLI UN = 3 SU BARDAĞI UN (TAM BUĞDAY UNUYLA HARİKA OLUYOR)
· 12 GR. TAZE MAYA = 1 PAKET İNSTANT MAYA
· 8 GR. TUZ = 1 TATLI KAŞIĞI TUZ
· 8 GR.ŞEKER = 1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
· 50 ML.SIVIYAĞ = YARIM ÇAY BARDAĞI Z.YAĞ
· 350 ML. SU = 1.5 SU BARDAĞI SU(AZAR AZAR EKLEMEKTE FAYDA VAR)
YAPILIŞI;
· UN , BİR KABA DÖKÜLÜR VE ORTASI AÇILIR
· KABIN BİR KENARINA TUZ,DİĞER KENARA ŞEKER DÖKÜLÜR
· ORTASINA MAYA VE ZEYTİNYAĞ EKLENİR VE YAVAŞ YAVAŞ KARIŞTIRILIR.
· KARIŞTIRIKEN SUYUDA YAVAŞ YAVAŞ DÖKEREK EKLERİZ.VE YOĞURMAYA DEVAM.
· HAMURU 45 DK.—1 SAAT ÜZERİDE NEMLİ BEZ ÖRTEREK MAYALANMAYA BIRAKIRIZ.NEMLİ BEZ,HAMURUN ÜSTÜNÜN KABUK TUTMASINI ÖNLER.
· 40 DAKİKANIN SONUNDA TEKRAR YOĞURARAK HAMURUN GAZINI ÇIKARIRIZ.(8 DK KADAR)
· HAMURA ŞEKİL VEREREK (ELDE DÖNDÜREREK AÇARSANIZ DAHA GÜZEL OLUR)TEKRAR 30 DK. BEKLETİRİZ VE ÜZERİNE BİRAZ UN SERPİP YINE NEMLİ BİR BEZ ÖRTERİZ.
· FIRINI 180 DE AYARLAYIP ISIRITIRIZ COK KIZGIN OLMAYACAK.ÜZERİNE EVVELA SOZUNU DAHA SONRA MALZEMELERİ EKLEYİP 15-20 DK. PİŞİRİRİZ.

PİZZA HAMUR ÜSTÜ SOSU;

YUKARIDAKİ ÖLÇÜLERDEKİ HAMURA GÖRE SOS MİKTARI;
· 1 YEMEK KAŞIĞI DOMATES SALÇASI
· 1 YEMEK KAŞIĞI BİBER SALÇASI
· YARIM ÇAY BARDAĞI SÜT

YAPILIŞI;
· BÜTÜN MALZEME BOZA KIVAMINA GELENE KADAR ÇATALLA ÇIRPILIR.
· HAMURUN ÜZERİNE SÜRÜLÜR.

PİZZAÜSTÜ MALZEME;

· 2 adet yeşil biber
· 5-6 adet mantar
· Yarım kangal sucuk
· 1 küçük halka doğranmış kırmızı veya normal soğan
· Dilimlenmiş siyah veya yeşil zeytin
Yapılışı;
· Malzemeler doğranıp,sosu sürülen pizzanın üzerine serpilir..

18 yorum:

  1. Canimcim, pizzayi öyle bir anlattin ki, yani gece gece bende üsenmezsem kalkip hamur yoguracagim! Ellerine saglik güzelim, pizzanda pastanda hersey harika olmus.

    Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve öpüyorum güzelim..

    YanıtlaSil
  2. Salihacim ellerine saglik canim, pizza nefis görünüyor..Pizza ve sinema benim vazgecilmez ikilimdir..:)

    canim sana email gönderdim, ilgilenirsen sevinirim..
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  3. merhaba pizzada pastada gercekden harika.ellerinize sağlık bende beklerim..

    sevgiler
    gözde

    YanıtlaSil
  4. hakketten saliha masal anlatır gibi anlatıosun kıs:)

    ben şu tartı taktım kafaya yeturuda biliom hep ii tarifler verio denemek gerek:)

    YanıtlaSil
  5. ellerine saglkik canim blog mansette gordum uctum geldim ;)

    YanıtlaSil
  6. canım ellerine sağlık..hepsi harika olmuş..öpüyorum..sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  7. Saliha'cığım,
    Her ikiside çok nefis olmuş, ellerine sağlık canım.Benden pizza isteyip duruyor yiğenler ne zamandır,seninki çok nefis göründü bana üstelik de çok nefis.

    Tartın ise çok değişik ve enfes olmuş.Afiyetler olsun sizlere tatlım.


    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. adaşım valla akşam akşam yapılmazki...

    canım istedi...soğanı sevmiyorum ama öyle bir halka halka demişsinki içim gitti....

    ellerine sağlık.....
    tartta süper..

    YanıtlaSil
  9. Harika görünüyor,istah acici.Ama evde pizza vardi ,bende bu acidan mahrum kamamis oldum .Pizzana pizzami yiyerek inceldim :)))Pastada harika.Ellerine saglik canim ve iyi bir pazar diliyorum.

    YanıtlaSil
  10. Bu kadar övdüğüne göre vardır bir hikmeti:)Ellerine sağlık.İkisi de çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  11. KEVSER AFIYET OLSUN:))TESEKKURLER CANIM...
    AYSE DÖNDÜM SANA..:)
    GÖZDE TESEKKUR EDERIM:))
    AYLIN KIS YAP INANKI GEC KALDIN HELEKI SEN CALISION INANKI COK KOLAY:)
    HOSGELDIN NINOM:)
    YESILDOMATESIM NERELERDESIN YAF:))
    GULCUM SAGOL CANIM BENIM:)
    ADASIM INANKI GUZEL OLUYOR,HISSETMIYORSUN BIR DENE:)
    YAREN AFIYET OLSUN CANIM:)
    KITCHEN TESEKKURLER CANIM,DOGURSUN:)

    YanıtlaSil
  12. ikisi de harika olmuş, soğanı hiç denememiştim, tatilde mutlaka deneyeceğim, ellerine sağlık
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. PİZZANI YAPTIM HARİKA OLDU, TEŞEKKÜRLER.
    ÖPÜYORUM

    YanıtlaSil
  14. elinize sağlık çok güzel görünüyo çocuklara muhakkak yapıcam:)

    YanıtlaSil
  15. hamurun kıvamı hakkında bılgı verebılırmısınız . cunku tarıfe gore bıraz cıvık oluyor bu normal mı ben unu bıraz daha koydum cok sert oldu :))))

    YanıtlaSil
  16. hamur kıvamı kullandıgımız un markalarına göre degıskenlık gösterebılıyor maalesef...şöyle tarif edeyim cıvık değil hafif ele yapışan fakat yapıştıgında elımızden kolay cıkan bı hamur olmalı yanı kulak memesı tabır edılen kıvamdan brazcık daha cıvık olmalı...

    YanıtlaSil
  17. Hanımefendi pizza hamurunda problem yaşıyordum verdiğiniz tarifi uyguladım ve hamur harika oldu sakınmadan tarifi verdiğiniz için teşekkür ediyorum. Ailecek pizzamızı keyifle tadıyoruz sağlık ve mutluluklar.
    Adnan ALAN

    YanıtlaSil
  18. Adnan bey tatifi denemeniz ve memnun kalmanız beni çok sevindirdi, afiyetler olsun bloguma herzaman beklerim....

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)