Perşembe, Aralık 13, 2007

BAHÇIVAN KURABİYE VE MAKARNA SALATASI...

Bir anne olarak, yaptığım tariflerde önceliği, kendi damak tadıma göre değil de,çocuğumun damak tadına ve tarifin besleyici olup olmadığına göre karar veriyorum,vermek zorundayım.Bu yüzden maalesef her beğendiğim tarifi yapamıyorum.Çünkü bazı tarifler sadece damak tadına hitap ediyor.Besleyici özelliği yok.


İşte yayınlayacağım 2 tarifte çocuklar için oldukça besleyici özellikler e sahip.Folik asit,kalsiyum,karbonhidrat,C vitamini ve bol bol enerji içeren lezzetler.

Genelde herkesin bildiği bir tariftir ‘’Makarna Salatası’’.Bekarken çabuk ve lezzetli bir tarif olmasından dolayı sık sık yapardım ama şimdi kendime ait bir mutfağım ve içimde bitmek tükenmek bilmeyen bir ‘’deneme’’ arzusu var. Tarifi kolay fakat burada bir arşiv oluşturduğum için yazacağım. Oğlum; içinde yoğurt,makarna ve sebzeler olduğu için çok beğendi.


MALZEMELER;


· 1 PAKET DÜDÜK MAKARNASI
· 3 YEMEK KAŞIĞI YOĞURT
· 3 YEMEK KAŞIĞI MAYONEZ
· 3 ADET HAŞLANMIŞ HAVUÇ
· 3 ADET HAŞLANMIŞ PATATES
· 1 KASE HAŞLANMIŞ BEZELYE
· TUZ BAHARAT



YAPILIŞI;



· MAKARNA HAŞLANIR VE SÜZÜLÜR.
· HAŞLANMIŞ SEBZELER KÜBİK KESİLİR.
· YOĞURT VE MAYONEZ KARIŞTIRILIR.
· BÜTÜN MALZEME DERİN BİR KAPTA KARIŞTIRILIP SERVİS YAPILIR.



Bahçıvan kurabiyesini, Dr.oetker paketinin arkasında gördüm.İçindeki otların ve kaşar peynirinin; C vitamini ve kalsiyum içermesi açısında tercihim oldu. Ama tadana kadar nasıl olacağından hep şüpheliydim. Pişer pişmez hemen ağzıma bir tane attım ve gerçekten beğendim. Zaten yapıp da beğenmediğim veya tutturamadığım tarifleri buraya aktarmıyorum. Benim beğendiğim, sık sık yaptığım tariflerimi yazdığım bir defterim vardır.İşte bu tarif oraya girmeye hak kazandı.Oğlumla beraber kurabiye kalıplarıyla kesip tepsiye yerleştirdik.Çok eğlenceli ve oğlum için cezp edici oldu.Bütün annelere tavsiye ederim.





BAHÇIVAN KURABİYESİ;



· 150 GR. YUMUŞAMIŞ MARGARİN
· 1 SU BARDAĞI KAŞAR PEYNİRİ
· YARIM DEMET DOĞRANMIŞ MAYDONOZ
· YARIM DEMET İNCE DOĞRANMIŞ DERE OTU
· 5-6 ADET İNCE DOĞRANMIŞ TAZE SOĞAN
· 2 YUMURTA ;1 TANESİ SARISI ÜZERİNE ,AKI İÇİNE KONULACAK.
· 3- 3,5 SU BARDAĞI UN,AMA KONTROLLLÜ DÖKMEKTE FAYDA VAR.
· 1 PAKT KABARTMA TOZU



YAPILIŞI;



· YUMUŞAMIŞ MARGARİN,1 BÜTÜN YUMURTA VE 1 YUMURTA AKI VE KAŞAR PEYNİRİ KARIŞTIRILIR.
· ÖNCE 2 SU BARDAĞI UN VE KABARTMA TOZU EKLENİR VE YUMUŞAK BİR HAMUR ELDE EDİLİR.
· DOĞRANMIŞ TAZE SOĞAN,DEREOTU,MAYDONOZDA EKLEN,İR VE TEKRAR YOĞURULUR.HAMURUMUZUN KIVAMI OLDUKÇA YUMUŞAK OLMALI.
· KURABİYE KALIPLARI İLE KESİLİP FIRIN TEPSİSİNE SERİLİR .
· ÜZERLERİNE YUMURTA SARISI SÜRÜLÜP 175 DERECEDE ISINMIŞ FIRINA SÜRÜLÜR.ÜZERİ HAFİF KIZARINCA ALINIP ILIK SERVİS EDİLİR.
· AFİYET OLSUN...

16 yorum:

  1. Salihacım;
    Yazını okuyunca aklıma ilk gelen söz ne oldu biliyormusun? "Her kadın çocuk doğurabilir ama her kadın anne olamaz" Ne kadar güzel şeyler yazmışsın annelik ile ilgili. ayrıca sayfana her geldiğimde Maşallah diyorum canım, birbirinden zor ve oyuncaklı şeyler yapıyorsun hayranlıkla izliyorum.
    Kahverengi bulguru ben Carrefourdan alıyorum canım.
    Devletşahın sitesine gelince, onun kullandığı Server ABD de. Şu anda genel bir arıza varmış ve her gün yazışıyorlarmış ama hala sorun çözülememiş. Sağlığında bir şey yok yani çok şükür.
    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  2. MÜGE , GELİPDE HABER VERDİĞİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER CANIM..ÇOK AMA ÇOK MERAK ETMİŞTİM SAGOL:))NAZIK SOZLERIN İÇİNDE TESEKKURLER..

    YanıtlaSil
  3. Canikommmm,

    bahçıvan kurabiye enfes..
    İsminide çok sevdim :))

    Ellerine sağlık hayatım

    sıcacık sevgiler..
    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  4. Makarna salatası da kurabiye de harika görünüyorlar....

    Ellerine sağlık canım...


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. blog masette gordum yettim geldim

    ellerine saglik canim enfes olmus gercektende

    kissXXX

    YanıtlaSil
  6. ZERRİN ÇOK SAGOL CANIM...
    BENGISU TESEKKUR EDERIM:))
    NINOM YETTIN GARI BAN HE:) SAGOL CANIM...

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık canım,her ikiside çok güzel olmuştur eminim.Makarnanın her haline bayılıyor çocuklar zaten,ketçapla yakışıyor olmasının bunda etkisi büyük sanırım :)


    Selam ve sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. Canimcim, görüsemiyoruz coktan beri, sende hic ugramaz oldun ama ben bak yine de seni tiklatiyorum. Makarna salatasi ile kurabiyeler nefis olmuslar tek kelimeyle, ellerine saglik diyorum.

    Sana ve ailene simdiden güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve gidiyorum.

    Selamlar ve öptüm canim, kendine iyi bak.

    YanıtlaSil
  9. Salihacım ikiside süper eline sağlık.Bende çok severim tuzlu kurabiyeleri ama ben makarna salatasına patates koymam yahu koyuluomuki normalinde neyse bi kerede öle yapim şekerim:)

    YanıtlaSil
  10. merhaba kurabiyeler cok nefis görünüyor,tesadüf eseri blogunuzu fark ettim cok güzel olmus elinize saglik,sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Salihacım ellerine sağlık canım ikiside birbirinden güzel olmuş....


    özlemcik...

    YanıtlaSil
  12. Salihacım her iki tarif de benlikmiş; benim için sebze olsun, yeşillik olsun, en güzel şeydir:).
    Benim severek yediğim çoğu şey neyse ki en faydalı şeyler, bunu ben küçükken bizler için özene bezene sağlıklı yemekler hazırlama telaşı içinde olan anneme borçluyum. Ne güzel aynı şekilde, senin sayende de senin yavrun sağlıklı bir yeme alışkanlığına sahip olacak:).
    Ellerina sağlık canım.
    Sevgileeeer:).
    aslı

    YanıtlaSil
  13. SALİHACIĞIM NE GÜZEL OĞLUNLA MUTFAKDA EĞLENCELİ ZAMANLAR GEÇİRMİŞSİN. SALATA DA BAHÇIVAN KURABİYE DE NEFİS GÖZÜKÜYOR. ELLERİNİZE SAĞLIK. SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  14. Saliha'cım, geçen şu bahçevan kurabiyelerini görüp yorum bıraktım diye hatırlıyorum ama yanlış hatırlıyorum galiba. Eğer 2. kez yorum bırakmışssam kusuruma bakma, çook komşum var, karıştırıyorum galiba :))
    Neyse bayıldım ben bu bahçevanlara. Nefis ve otlu. Otlu her kurabiyeye bayılırım.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  15. Saliha'cım, geçen şu bahçevan kurabiyelerini görüp yorum bıraktım diye hatırlıyorum ama yanlış hatırlıyorum galiba. Eğer 2. kez yorum bırakmışssam kusuruma bakma, çook komşum var, karıştırıyorum galiba :))
    Neyse bayıldım ben bu bahçevanlara. Nefis ve otlu. Otlu her kurabiyeye bayılırım.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  16. bahçıvan işi olmuş cidden ama nefiste durmuş:)
    dr.oetker in arkasında yazan tariflere pek bakmazdım ama son zamanlarda bakıyorum cidden güzel tatlar çıkıyor karşımıza.
    öncelikle ufaklığın ve senin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)