Çarşamba, Aralık 05, 2007

BEŞAMELLİ ISPANAK YATAĞINDA SEBZELİ TAVUK KÖFTESİ;





Geçtiğimiz hafta sonu, amcamın kızı ve eşinin evine davetliydik. Yeni evliler, gülen yüzleri ve donattıkları enfes sofralarıyla bize çok güzel 2 gün sundular.Bundan dolayıdır ki;güzel geçen hafta sonumuzun tesiri hafta ortasına gelmemize rağmen geçmedi.Hatırladıkça yüzümüzde gülümseme beliriyor.Çok teşekkürler,Gül Güzelim!! Güzel yemekleri yakın zamanda paylaşacağım..


Pazardan, aklımda ki çeşitli yemek planlarından dolayı 2 kiloya yakın ıspanak almıştım.Zeytinyağlı yemeğini,pastasını,yumurtalısını,sotesini yapacaktım.Velhasılı kimisini yaptım kimisini yapamadım ve ıspanağım arttı.Bilirsiniz dolapta da durmaz.Ne yapayım diye düşünürken,eşimden dolayı uzun zamandır beşamelli bir şeyler yapmadığımı fark ettim.Tamam kafamda beşamelli ıspanağı nasıl yapacağım oluştu ama ana yemek yanında garnitür olabilirdi,dolabımı kontrol ederken gözüme tavuk kıyması çarptı, hem lezzetli hem de hafif nasıl bir şey yapabilirdim,tabii ki;sebzeli tavuk köftesi!!..
Hem lezzetli hem hafif..denemenizi tavsiye ederim..

BEŞAMELLİ ISPANAK YATAĞINDA SEBZELİ TAVUK KÖFTESİ;


Malzemeler;

· Yarım kilo ıspanak
· 1 adet soğan
· Tuz,karabiber
Beşamel malzemesi;
2 yemek kaşığı tereyağı
3 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt

Tavuk köftesi için malzemeler;

· Yarım kilo tavuk kıyması
· 2 dilim ekmek kırıntısı veya yarım bardak galeta unu
· 1’er çay kaşığı; köri,yenibahar,karabiber,tuz;istenilen baharatlar olabilir.
· Sıvıyağ;miktar veriyorum çünkü (tavuk kıyması kurudur,sıvıyağ hem kuruluğu açar hem de tat verir)yoğururken kıvamına bakarak
Ekliyoruz.
· 1’er adet haşlanmış patates,havuç,bezelye.


Hazırlanışı;1. Soğanı küp küp doğrayıp sıvıyağda soteliyoruz.
2. Ispanağı yıkayıp,süzüp doğruyoruz.
3. Soğan pembeleşince ıspanağı ilave edip yaprakların rengi değişinceye kadar kavuruyoruz.
4. Ayrı tencerede unu ile tereyağı 2-3 dk.kavuruyoruz.
5. Soğuk sütü yavaş, yavaş ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz.süt muhakkak soğuk olmalı ki un topaklanmasın.Yinede topaklanırsa piştikten sonra blendırdan geçirebilirsiniz.
6. Muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz.
7. Kavurduğumuz ıspanağa beşameli ekleyip karıştırıyoruz ve yağlanmış fırın tepsimize yayıyoruz.
8. Derin bir kapta tavuk köftesi malzemelerimizi yoğurup,köfte şekli veriyoruz.
9. 180 derecede fırınımızı ısıtmaya başlıyoruz.her fırının ızgara teli vardır.bu ızgara teline tavuk köftelerimizi dizip,alt rafa beşamelli ıspanağımızı koyup pişiriyoruz.10 dk.bir köftelerimizi çevirmemiz lazım ki her tarafı aynı pişebilsin.
Servis yaparken beşamelli ıspanağımızın üzerine köftelerimizi diziyoruz.afiyet olsun.

16 yorum:

  1. saliham bana göre yemekler yapıosun afferin sana tam benlik ben bunu yapmammı zati veşamelli ıspanağı yapıom ama evlendiğimden beri tavuk köfte yapmadım aklıma getirdin sen çok yaşa:)

    YanıtlaSil
  2. vallahi çokkk asortuk olmuş bu yemek...ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. isimsiz vatandaş ben yani leziz.....yani özlem...yani...

    YanıtlaSil
  4. Yaratıcılığın sınırlarını zorlamışsın inan:) Ne güzel sağlıklı bir yemek olmuş. Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. aylin canım cok sagol...ıste tam rejımlık gulum:)))

    lezız,ismin gibi sende cok lezızsın canım:))

    bocurk tesekkurler,uyduruk bır yemek sadece:)
    nıno sagol canım:))

    YanıtlaSil
  6. hem ıspanak hem tavuk harika birleşim bu
    ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Saliha,
    Evde kestane yapmak çok kolay aslında ya dışarıdakini yemek başka değil mi?

    YanıtlaSil
  8. yeşim,hem harıka hem besleyıcı degılmı?sevgıler,
    tıjen hemde nasıl canım...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba canim, bu yemegin harika olmus, ellerine saglik. Hem ispanak degerlendirilmis hemde böyle güzel ve lezzetli yemek cikmis ortaya. Hayran kaldim.

    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. salihaaaaaaaaaaaa kız ne güzel olmuş bu yemek böyleee ellerine sağlık arkadaşım benim..eee kimin arkadaşı yapar yapar sunar dimi ama:))) sevgilerimle yavrım

    YanıtlaSil
  11. salişim naber....

    ne uzun isim bu.....yemek uydurulunca isim bulmakta zor oluyor....

    canım...ellerine sağlık...ıspanak temizlemekten korktuğum için eve ıspanak almaz oldum....

    alsaaam...yapsaaam...ne iyi olur...ama içinden bi tane bile kurt murt çıksa atıyorum hepsini..ödüm patlıyor....

    öptüm canım....
    yemek çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  12. Salihacım bu ne güzel bir yemek olmuş böyle. Tam misafirlik bir sunum. Ellerine sağlık canımcım.
    Sevgiler:)..
    aslı

    YanıtlaSil
  13. Salihacığım bu tavuk köfteleri çok güzelmiş yaa. Ben eskiden işyerime yakın biyerde yerdim ve çok severdim tavuk köftesini. Evde nasıl yapılır diye düşünüyordum sayende artık yapabileceğim. Teşekkürler paylaştığın için. SEVGİLER

    YanıtlaSil
  14. Harika bir tarif,cok lezzetli görünüyor.Misafire cok güzel ikram edilebilir.Ellerine saglik .

    YanıtlaSil
  15. Tek kelime ile fevkaladenin fevkinde bir sunum ve yemek olmuş.)
    Ellerine sağlık canım benim.Hele aşağıdaki postta yatan ekmek ise beni çok kışkırttı..))Akşama eve gidince bende denesem mi?Afiyetler olsun!Allah ağız tadınızı bozmasın canım.

    Sevgilerle

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)