Perşembe, Haziran 14, 2007

BEŞ ÇAY'I KEK'İ



Meğer uykusuzluk ne kötü şeymiş..oğlum son bikaç gündür uyumuyor..ne gündüz ne gece..1 yaşından sonra düzene giriyormuş genelde..tabii muş.. muş....benimki de tam tersı bebeklikten 1,5 yaşına kadar geceleri çok rahat ettim..şimdi de ''anne sen çok rahat ettin,tad bakalım nasıl oluyormuş uykusuzluk '' diyor sanki...
Resmen hasta olmaya başladım. Geceleri ayağımda saatlerce sallamayımı desem yoksa sallarken aniden kalkıp da arabalarını alıp , kucağıma koyup ;''Anne hadii ınnnn!! ınnnnn!!!'' diye oyuna davet etmesimi..dinmeyen bel ağrılarım mı...vss.örnekler çoğaltılabilir..
Tabii gündüzleri de cabası...bahçeye çıkıp saatlerce içeri sokamayışım(yemek saatinde bile),birşeyin doğrusunu anlıyacağı dilde anlatırken nasıl kıvrandığım hatta karnıma krampların girişi...Allah'tan eğitim seminerlerine katılmışım ve bol bol kitap okuyorum..tüm bunları okumak dinlemek neyse de ''uygulaması'' ne zormuş yaaa..Allahım ''Anne '' olmak ne zormuş...insan yetiştirmek ne zormuş..şu sıralar çok zor bir dönemdeyim ve desteğe çok ihtiyacım var.
En büyük desteğim eşim ama O'nun da sınavları var yakın zamanda ve harıl harıl ders çalışıyor..İşin kötüsü oğlumla uğraşmaktan eşime de istediğim ihtimam'ı gösteremiyorum..
Sıkıntımı bir arkadaşıma açtığımda;''eee kolay mı bir insan yetişiyor '' demesi ne kadar doğru geldi bana...haklı kolay mı insan'ın yetişmesi..Bir de kafamda ki tek düşünce yalnız ben mi yaşıyorum tüm bunları ?acaba ben beceriksiz miyim?..evet galiba öyleyim..şu sıralar gerçekten depresifleri oynuyorum...iyi ki seminerlere ,aile eğitimlerine gitmişim (!) yoksa halim nice olurdu...
Bu kek tarifini çok uzun süre evvel, bir çok tarif arasından seçim yapamayınca, doğaçlama yaparak bulmuştum ve çay'ın yanına çok ama çok yakışıyor..ne muffinler,ne havuçlu,tarçınlı kek'ler yerini tutabilir...resim her nekadar içime sinmesede vee bu sefer yapışımda yağını koymayı unutsamda( ki keserken ufalanmasının sebebini buldum galiba:)) çok enfes bir kek oldu..ve çok övgüler aldı..herkese gönül rahatlığıyla tavsiye ederim..Geçelim tarife;


Malzemeler;
1 su bardağı oda ısısında margarin
  • 4 yumurta
  • ¾ s.b şeker(arzuya kalmış)
  • ¾ s.b un
  • ¾ s.b nişasta(buğday)
  • Vanılya ,Kabartma tozu
  • 4-5 y.k. badem tozu
  • 4-5 y.k fındık tozu
  • 1 s.b meyve şekerlemesi
  • ½ s.b. veya daha az kuş üzümü veya kuru üzüm veya kuru üzüm
  • ½ s.b damla çikolata
  • Yapılışı;

    1- Margarini krem gibi olana kadar karıştırın. Sırasıyla şeker, vanilya, yumurta, un kabartma tozu, badem ve fındık ekleyip karıştırın.
    2-meyve şekerlemelerini, kuru üzümü, çikolata parcacıklarını ekleyin.
    3- 175° de 60-75 dakika pişirin. Soğuduktan sonra üstüne pudra şekeri serpin.


    AFİYET BAL ŞEKER OLSUN...

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    hoşgeldiniz:)