Cumartesi, Aralık 19, 2009

Dr.Filiz Ablanın Sebzeli Tartı




Sebzeli tart benim çok eski lezzetlerimden:) tarif;benim hem canım ablam hem doğum doktorum Filiz Abla'ya ait.Beraberken çok sık yapardık,özellikle çocukları çok severdi.Uzun zaman olmuş yapmayalı,tarifi defterimde görünce tekrar yaptım ve bir fincan çayla beraber eski günleri yad ettim:)



Sebzeli Tart;

  • 3 yumurta (bir tanesinin sarısı ayrılıcak)
  • 1 s.b lor
  • 1 s.b süt
  • yarım s.b sıvıyağ
  • 1'er adet kabak,havuç,patates,taze soğan,
  • dereotu,maydonoz,nane
  • 2 s.b un
  • 1 kabartma tozu
  • 1 y.k limon
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı;

  1. sebzeleri yıkayıp temizleyin ve minik küp küp kesip hazırlayın.
  2. 2 yumurta sarısını 3.nün akını,sütü,yağı,limonu çırpın.Loru,tuzu,dereotu,naneyi ekleyin çırpmaya devam edin.
  3. hazırladığınız sebzeleri,unu,k.tozunu ekleyin.Karışımı yağlanmış tepsiye dökün ve ayırdığınız yumurta sarısını üzerine sürün 180 derecede kızarana kadar pişirin.
  4. Mevsimi olmayan sebzeleri diğer mevsim sebzeleriyle değiştirebilirsiniz mesela kabak yerine pırasa koyarak:)

23 yorum:

  1. hımm daha çok sebzeli keke benziyor ancak gerçekten çok lezzetli görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. marifetli kadının hali başka bir iki sebzeden dai ortaya böyle güzel ürünler çıkıyor emeğinize ver elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Salihacım
    Ellerine sağlık kahvaltı sofrasına da çok yakışacağını düşünüyorum bu tartın

    Dünya işi şekerim biri bitmeden biri başlıyor
    Allah sağlık sıhhat versinde hepsinin üstesinden gelelim dimi:)

    mutlu haftasonları

    YanıtlaSil
  4. salihacım
    çok da severim ben sebzeli olan kek ve tartları ellerin dert görmesin super olmuş
    afiyetle yemek nasip etsin allahım sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Saliha Hanım elinize sağlık.Benimde çok sevdiğim ve bloğumdada yer verdiğim bir tarif .Sizinkinde lor var daha değişik görünüyor.Denemeye değer.Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık Salihacım,
    resim o kadar güzel ki,inan birkaç dakika sadece seyrettim,sebzeler pişer de nasıl bu kadar canlı gözükür diye.Gerçekten çok hoşuma gitti.İlk fırsatta deneyeceğim.
    Ben de beklerim canım.sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Saliha,
    Görüntüsü ve eminim tadı ile nefis bir tarif, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. HARİKA GÖRÜNÜYOR NE KADARDA GÜZEL KABARMIŞ ELLERİNE SAĞLIK CANIM SICACIK SEVGİLER

    YanıtlaSil
  9. Salihacım ellerine sağlık. Benim gibi sebze sevmezlere bile sebze yedirir bu tarif. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. selamlar canım.sevgiler.iyi akşamlar...

    YanıtlaSil
  11. sebzeler çok diri duruyorlar ,çok güzel olmuşlar
    ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Hem vitaminli hemde çok lezzetli bir tarif olmuş canım.
    Ellerine sağlık canım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. mmmm nefis görünüyor canım elleriner sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. salihacım ... yine çok güzel bi tarif.... çocuklara sebze yedirmenin yollarından biri.... oğlum için çok güzel beslenme altarnatifi..... ellerine emeğine yüreğine sağlık....Hatice Ablan

    YanıtlaSil
  15. bu nası bi resim ya ...
    Az evvel diyordumki blogları tok karnına gezmemek lazım iyice şişiyorum ama sana gelince vazgectim. ayranıııımmmmm hayranımmmm...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Saliha çok değişik ve güzel bir tarif.. sebzeler tam çocuklara göre olmuş.. ellerine sağlık...
    yeni meraklarını da merak ettim doğrusu :))
    sevgiler yolluyorum...

    YanıtlaSil
  17. oyy Allahım nolur şu alttaki poğaçayı yemeden ölmiyim :))
    öptüm

    YanıtlaSil
  18. Saliha, ne hos görünüyor bu kek... Ellerine saglik canim.
    Icindeki malzemeler garip gelse de kabak gibi tadini sen onayliyorsan...

    Selametle...

    YanıtlaSil
  19. hım...sebzeli tart süper olmuş doğrusu ellerine sağlık harikasın...

    YanıtlaSil
  20. ne güzel bir görüntüü......
    yeni uğraşlarının maria montessori ile alaksı olabilirmi acabaa?????????
    merak ettim:(

    YanıtlaSil
  21. Tuzlu olsun canımı yesin!! :)
    Ellerine sağlık hamarat insan
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Vermiş oldgunuz sağlık yemek bilgileri için çok tesekkur ederım

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)