Çarşamba, Eylül 03, 2014

Süt Reçelli-Dulce de Leche'li Çikolatalı Muzlu Kek


Herkese kocaman merhabalar;
Aldığım muzları yanlışlıkla kilerdeki malzemelerin altında unutunca iyice olgunlaştıklarını gördüm bir kısmını tükettik fakat geriye 3-4 tanesi kaldı.Aklıma yıllar evvel Semaver Hatice de gördüğüm Çikolatalı Muzlu Kek tarifi geldi ve hemen pişirmeye başladım. Evdekiler muzlu kekleri pek sevmezler eski tecrübelerimden biliyorum ama karamel-çikolata-muz birbirine çok yakışan tatlar olduğunu bildiğimden, kek pişince geçenlerde yaptığım ''Süt Reçelimden -Dulce de Leche''den sürdüm üzerine...tarif için üzerine tıklamanız yeterli :))
Çikolatalı muzlu kekimiz evde karaborsaya düştü desem abartmış olmam inanın. Herkes birbirinin tabağına acaba yarım bırakır da bana kalır mı? diye bakınıyorlardı :)
Sevgili Hatice'ye ve onunda tarifi aldığı Rumma 'ya çok teşekkür ederim ben ölçülerde Haticenin tarifini baz aldım, şimdiye kadar denediğim muzlu keklerden çok çok lezzetli oldu..
Muz tadı gelmeyen aksine muzların keki hafif nemlendirdiği nefis bir kek denemek isterseniz buyrun tarifi;




Süt Reçelli Çikolatalı Muzlu Kek;
Malzemeler;
  • 3 Adet Yumurta
  • 1 Su Bardağı Pudra veya Normal Şeker
  • 125 gr. Tereyağı
  • 30 gr_2 y.k_ Kakao
  • 120 gr. Su _yaklaşık yarım bardak
  • 1.5 Su Bardağı Un
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 2 Adet Olgunlaşmış Muz
üzeri için; 4 Yemek Kaşığı Süt Reçeli...tarif için tıklayın..

Çikolatalı Muzlu Kek Nasıl Yapılır;
  1. Bütün malzemelerimiz oda ısısında olmalıdır.
  2. Tereyağı,kakao ve su ocakta tereyağı eriyene kadar ısıtılır ve kenara alınarak soğumaya bırakılır.
  3. Yumurta ve şeker mikserde çırpılır.
  4. Un  ve kabartma tozu elenir kolay elemek için buraya tıklayınız.
  5. Un ve k. tozu yumurtalara ekleyin.
  6. Muzları ufak ufak doğrayın ve karışıma ekleyin.
  7. Yağlanıp unlanmış kalıba dökün ve ısınmış fırında 45 dk. pişirin.
  8. Kek pişip de soğuduğunda üzerine süt reçelini yayın...
  9. Afiyet Olsun...

1 yorum:

hoşgeldiniz:)