Çarşamba, Eylül 03, 2014

Ev Yapımı Şeftalili/Nektarinli Ice Tea (Soğuk Çay)

 


Uzun zamandır gazlı içecekler hazır meyve suları içmiyoruz ama Ice tea yani buzlu çaya bayılıyoruz.Haftada 3 kere meyve suyu hazırlıyorum hand made usulü.Şeftali şerbeti yaptığım birgün aklıma çocukların şeftalili ıce tea yi çok sevdikleri geldi ve sabah artan çayı süzüp yaptım :).
Çocuklar içip ''Anne bu şeftalili ıce tea diye sevindiklerinde ise duyduğum his annelik hazzı :)) 
Tarif basit önce meyve suyu hazırlanır sonra gün içinde içilmiş artmış çay eklenir yada azıcık taze demlersiniz,ben çayı çok koymuyorum ki çayın tadı meyve tazeliğini bastırmasın.



Ev Yapımı Şeftalili Ice Tea yani Buzlu Soğuk Çay;

malzemeler;
  • 1 Kg. Şeftali ben Nektarin Kullandım
  • 1 Su Bardağı Şeker (ben az kullanıyorum siz damak tadınıza göre ayarlayın)
  • 2 Lt. Su
  • 1 Yemek Kaşığı İyi Kalite Rize Çayı
  • 1 Su Bardağı Su  _çayı demlemek için_
Ev Yapımı Ice Tea Nasıl Yapılır?;
  1. Şeftalileri yıkayıp kabuklarını soyun ve gelişi güzel doğrayıp tencereye alın.
  2. Su ve şekeri ilave edip kaynatın. Kaynayınca 5 dk. daha kaynatın ve altını kapatıp soğutun.
  3. Meyve suyu soğurken eğer gün içinde kalan çayınız yoksa çay için suyu kayantıp çayı ilave edip demleyin..
  4. Çayı  ve meyve suyu soğuduğunda birbirine karıştırın ve buzdolabında soğutun..

1 yorum:

hoşgeldiniz:)