Pazartesi, Mart 17, 2014

Kaymaklı,İki Biberli Bulgur Pilavı

 
 
 
 
İnstagram hesabımda  yoğurt mayalamak için kaynattığım sütten elde ettiğim kaymakla kahvaltı dışında ne yapabilirim diye sormuştum takipçilerime, bir çok güzel fikir geldi ve hepsini tek tek not aldım.
Aynı gün aklımda bulgur pilavı vardı yorumlarda da kaymağın pilava çok yakıştığını yazmışlardı ben de hemen yapmaya koyuldum.
Sonuç; nefis bir pilav yemeye doyamadık desem :)) Takipçilerimden bazılarıysa nasıl olacağını paylaşmamı istedi işte sözümü tutuyorum ve tarifi yayımlıyorum..hadi sizde deneyin zaten tek başına bulgur pilavı hem bereketli bütçeye uygun sağlıklı yaşam adına vücudumuza faydalı daha ne olsun kaymaklı bulgur pilavı olsunnnnn :))
He birde bulgur pilavının olmazsa olmazı naneyi pişmeye yakın eklemeyi unutmayın lütfen inanın çok lezzet katıyor!!!


malzemeler;
  • 2 Büyük Kupa Pilavlık Bulgur
  • 4 Büyük Kupa Sıcak Su
  • 1'er Adet Sarı ve Kırmızı Kaliforniya Biberi
  • 1 Büyük Kase Köy Sütünden Elde Edilmiş Kaymak
  • 1 Adet Kuru Soğan
  • 1 Yemek Kaşığı Domates Salçası
  • 1 Yemek Kaşığı Biber Salçası
  • 2 Yemek Kaşığı Tereyağı+2 Yemek Kaşığı Sıvıyağ
  • Nane,tuz
yapılışı;
  1. Soğanları yemeklik doğrayıp yağda kavurun.Kaymağı ekleyip kavurmaya devam edin.
  2. Salçayı ekleyin ve 3-4 dakika daha kavurun.
  3. Ufak doğradığınız biberleri ve yıkayıp süzdüğünüz bulguruda ekleyin ve 1-2 dakika kavurun.
  4. Ayrı bir yerde suyu kaynatın ve bulgura ilave edin.Kapağını kapatıp ocağı kısın ve suyunu çekene kadar pişirin.
  5. Kontrollü olun dibini tutmasın.
  6. Suyu bittiğinde üzerine nanesini ve tuzunu serpin kapağını kapatıp demlenmeye bırakın.
  7. Servis etmeden evvel karıştırın.
  8. Afiyet olsun..

1 yorum:

  1. çok severimmm bakıların içinde de çok hoş bir resim olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)