Çarşamba, Mart 12, 2014

Balkabaklı Pasta

 
 
Merhabalar sevgili okuyucularım..Nefis harika ötesi bi lezzet tarifi vereceğim size muhakkak deneyin derim tadan bir dilim daha bir dilim daha istedi :))
Sanırım bu mevs,m balkabağının hakkını verdim ama maalesef her yaptığımı buraya ekleyemedim.Daha çorbası reçeli makarnalısı var :)) sıradalar bekleyin efendim :))
 
 

 
Malzemeler;
  • 1 Paket Yulaflı Bisküvi
  • 50 gr. Tereyağı
 
Kreması için;
  • 4 Su Bardağı Süt
  • 2 Yemek Kaşığı Un
  • 1 Yemek Kaşığı Nişasta
  • 6 Yemek Kaşığı Şeker
  • 1 Paket Vanilin
 
Üzeri için;
  • Yarım Kg. Balkabağı
  • 1.5 Su Bardağı Şeker
 
Yapılışı;
  1. Yulaflı bisküvileri doğrayıcıdan geçirip ve bir kaseye koyuyoruz. Üzerine eritilmiş tereyağını döküyoruz ve karıştırıyoruz. Kelepçeli kalıba elinizle bastırarak yerleştirin.
  2. Krema için, süt,un, nişasta, toz şekeri ve vanilya ilave ediyoruz. Çırpma teliyle karıştırarak pişiriyoruz. Kıvamı koyulaşıp kaynayınca altını kapatıp soğumaya alıyoruz.
  3. Balkabaklarını doğrayıp tencereye koyun ve toz şekerini ilave edip kapağını kapatarak pişmeye bırakın. İyice yumuşayınca altını kapatıp ezerek püre haline getirin.
  4. Soğuyunca balkabağı püresini bisküvinin üzerine yayın.Onun üzerine de kremayı döküyoruz.1 saat kadar buzdolabında dinlendiriyoruz.
  5. Tatlımızın çemberini dikkatli bir şekilde çıkararak servis edelim.. 

7 yorum:

  1. Wow görüntü şahane. Konuşuyor resmen :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Salihacım,bende her sene olduğu gibi Balkabağının bu senede cılkını çıkarmış bulunuyorum :)) Çorbasından tut tatlısı,böreği muhallebisi derken en sonunda antep katmeri yapmaya karar verdim ve içine balkabağı püresi koydum :) İnanılmaz enfes lezzetli oldu..Afiyetle şekerim..

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık salihacım. nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. çok beğendiğim bir tattır ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. Bal kabağı en sevdiğimdir diyebilirim..
    Ne de güzel olmuş koca bir dilim alasım geldi saliha hadi getir bana ;)
    Eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. Sitenizi çok beğendim yorumlarınız paylaşımlarınız harika benim bir çalışmam var Galatasaraylı tüm futbolcuların resminin bulunduğu arkada fön müziği olan tıklanınca ekran duvar kağıdına dönüşen bir Galatasaray HD Müzik Ve Galeri oluşturdum
    desteklerinizi bekliyorum ve şimdiden çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)