Pazartesi, Haziran 03, 2013

Karadut Reçeli






Ben böyle lezzetli nefis bir reçel olacağını bilsem, yıllardır pazar ve market tezgahlarında gördüğüm ama hem yenmiyor hem de damladığı yerden çıkmıyor diye bu mübareğe burun kıvırır mıydım hiç :) hala tezgahlarda bu kan yapıcı özelliği olan bol sulu nefis meyveden görürseniz reçel yapmasınız bile hemen almanızı tavsiye ederim. Ben   Hayat Cafe Meliha’nın tarifiyle yaptım çok güzel oldu. Şeker eklemeden önce dutlarınızı tadıp tatlı olup olmadığını kontrol edin benim ilk parti yaptıklarım bal gibiydi bu yüzden 1 kg.- 850 gr. Şeker kullandım ama 2.parti biraz lezzetsiz olduğundan 1’e1 ölçü kullandım.

Yaparken edindiğim tecrübelerden birkaç püf aktarmam gerekirse eğer şunlara dikkat edin diyebilirim;
 

Reçel Yapımında Dikkat Edilmesi Gereken Püf Noktaları;

·        Meyveniz taze ve ezilmemiş olmalı lezzetle birebir orantılı..

·        Meyvanızı tadıp şeker miktarını öyle ayarlamalısınız…

·        1 gece şekere yatırmanız çok daha güzel sonuç verip suyunu salacak ve reçelinize su eklemenize gerek kalmayacaktır.

·        Vaktiniz yoksa en az 5-6 saat bekletmeniz gerekir…

·        Kaynatma süresi çok önemli az kaynatırsanız kıvamda sorun yaşarsınız çok kaynatırsanız hafif veya baskın yanık tadı alabilirsiniz.. böyle tadı olan bi kaç reçelim oldu maalesef ama bunları tatlılarda değerlendirdim J

·        Kıvamını şöyle anlayabilirsiniz; 15-20 dakika kaynadığına emin olduğunuz reçelinizi buzlukta 5 dakika beklettiğiniz düz bir çay veya tatlı tabağına damlatın ve sağa sola hareket ettirin. Ne kadar az hareket ediyorsa kıvamı o kadar güzel olmuş demektir. Ben kıvam ayarlamamı böyle yapıyorum. Az hareket ettiğinde limon suyunu ekleyip 5 dk. daha kaynatıyorum.

·        Eğer mevsimlik kullanacaksanız(kışlık veya yazlık) steril olmuş kavanozlara sıcak olarak suyu ve tanesi orantılı döküp kapağını sıkıca kapatın ve ters çevirin. Daha sonra 30 dk. da bir çevirin ılınana kadar…Eğer kullanacaksanız sıcak koymanıza gerek yok..



 
Karadut Reçeli;

Malzemeler;

·         1 kg. karadut

·        1 kg.Toz şeker

·        Çeyrek limon suyu

Yapılışı;

1.     Karadutları saplarını temizleyip nazikçe yıkayın ve sirkeli suda 5 dk bekletin,durulayın.

2.     Üzerine şekeri döküp en az 5 saat  veya 1 gece bekletin.

3.     Ertesi gün ocağı açıp kaynatın köpüklenirse köpükleri alın.

4.     Yukarı da belirttiğim gibi test edip kıvamı yakaladığınızda limon suyunu ekleyip 5dk. daha kaynatın.

5.     Sıcak olarak kavanozlara dökün ılınana kadar sık aralıklarla ters yüz edin.

6.     Afiyet olsun…

4 yorum:

  1. Salihacım ellerine sağlık,bende bu muhteşem reçeli 2 senedir yapıyoarum..Kapanın elinde kalıyor..

    YanıtlaSil
  2. Saliham ellerine sağlık alıp kaçıyorum reçeli öptüm:)))

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık Saliha, reçel nefis görünüyor.
    Bende karaduttan reçeli ilk defa bu sene pişirdim.
    Lezzetini görünce de "niye daha önce pişirmemişim?" diye hayıflandım.

    YanıtlaSil
  4. Rengine bayıldım, ellerine sağlık canım, afiyetle mutlu sofralarda tüketin inşallah..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)