Perşembe, Şubat 14, 2013

Kaymaklı Ballı Pancake






Pan cake (pan;tava cake;kek) yani tavada yapılan kek; bana göre akıtma/krep’in  içine kabartma tozu eklenmiş ufak şeklinde yapılanıdır J Ben klasik akıtma/krebin içine kabartma tozu koymam yok yere vücuda yüklenmeye gerek yok bana göre ama pancake küçük yapıldığından eklenmesinde fayda var hem hafif pufluk veriyor buda lezzetle doğru orantılı bence.

Çocuklar için bal-kaymağın faydasını belirtmeme gerek yok sanırım ben hafta sonu kahvaltılarında kaymağı üzerine bal dökerek servis yaparım,çok severiz J
Denerseniz yanında mutlaka ılık süt ikram edin inanın çok yakışıyor :)

Malzemeler;

·        1 Su Bardağı Süt

·        1 Su Bardağı Un

·        2 Adet Küçük Yumurta

·        Yarım Çay Bardağı Sıvıyağ Veya Eritilmiş Tereyağı

·        1 Tatlı Kaşığı Şeker

·        1 Tatlı Kaşığı Tuz

·        1 Çay (silme) Kaşığı Karbonat veya Kabartma Tozu

·        200 Gr Kaymak

·        Yarım Su Bardağı Bal

Yapılışı;

1.     Süt,sıvıyağ ve yumurtayı derin bir kasede çırpın.

2.     Una karbonat,şeker ve tuzu ekleyip karıştırın ve yavaş yavaş sıvılara ekleyip topak kalmayana kadar çırpın.

3.     Tavayı ocağa koyup ısıtın ve minnacık bir tereyağı tavada gezdirin.

4.     Bir kepçe akıtma-krep harcından alıp iyice ısınmış tavaya çay tabağı büyüklüğünden biraz daha ufak dökün zaten döktüğünüzde biraz daha yayılıp büyüyecek ama tava ısısı yüksek olmalı ki pancake şeklini korusun çok yayılmasın.

5.     Altını kontrol edin hafif kızarınca pancake’leri hemen çevirin, kontrollü olun yanabilirler.

6.     Pancake ler ılınınca aralarına dilediğiniz kadar kaymak ve bal sürerek servis yapın veee bir de yanında ılık süt nefis gider J

7 yorum:

  1. Severek yerim ben de. Bal kaymak ikilisi de çok yakışıyor dediğiniz gibi. Ellerinize sağlık. Süper görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Amanin! Ben bunu yesem akşama kadar yerimde duramam :) Harika görünüyor Ellerinize sağlık Saliha hanım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Bana göre de akıtma cnm, yok öyle ecnebice isimler. Eline sağlık cnmm,pekte şık olmuş sunum.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Salihacım nefis olmuş,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. merhaba syfanız nekadar güzell sizi takibe aldım bende sayfama beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)