Salı, Ocak 29, 2013

Haşhaşlı Kek









Bu kek içine eklenilen su  sayesince yumuşacık ,haşhaş sayesinde ise çıtır çıtır  nefis bişi oluyor J Ailemizin milli keki oldu desem yeridir çünkü Hatice ablam her konsey toplantısında bu nefis kekten yapıyor bize.Yani tarif Hatice ablaya ait :)

Konsey toplantılarını beklemeyeyim bir de kendim yapayım dedim. Bence evde süt veya yoğurt olmadığında her kekte deneyebileceğiniz bir malzeme; su.Tarif oldukça kolay belki haşhaşınız yoktur onu da temin ederseniz denemekte geç kalmayın derim sonuç harika…
 
Haşhaşlı Kek;

Malzemeler;

·         3 Adet Yumurta

·         1.5 Su Bardağı Şeker

·         2 Su Bardağı Un

·         1 Çay Bardağı Sıvıyağ

·         1 Çay Bardağı Su

·         3 Yemek Kaşığı Haşhaş

·         1 Paket Kabartma Tozu

·         1 Paket Vanilin Veya 1 Limon Kabuğu Rendesi

Yapılışı;

1.      Malzemeler muhakkak oda ısısında olmalı, keki yapmaya başlamadan yarım saat evvel dolaptan çıkarmanız yeterli olur.

2.      Fırını 180 derc. Isıtmaya başlayın. Yumurta ve şekeri şeker eriyene kadar yaklaşık 3-4 dk çırpın.

3.      Sıvıyağı ekleyin biraz çırpın ve suyu da ilave edin karıştırmaya devam edin.

4.      Haşhaşı ve vanilini de eklediktan sonra kabartma tozu eklediğiniz elenmiş unu yavaş yavaş ekleyip karıştırın.

5.      Kek kalıbını yağlayıp heryerine gelecek şekilde un serpin ve fazla unu silkin.kek karışımını içine döküp tezgaha kalıbı hafifçe bırakır şekilde vurun ki içindeki hava gitsin güzel kabarsın.

6.      Takriben 40-45 dakika ki fırınınızı tanımak çok önemli bazı fırınlar 30 dak.bazıları 1 saatte pişiriyor pişirin.pişerken gözünüz kekinizin üzerinde olsun J

7.      Piştikten sonra nemli bir mutfak bezinin üzerine alın ve 5 dakika bekletin. Sonra ters çevirip soğumasını bekleyin.

8.      Afiyet olsun J

22 yorum:

  1. Hashasli keklere bayiliyorum... Cok guzel olmus. Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  2. Şuan 1 dilim yiyebilmeyi nasılda isterdim.
    Haşhaşın girdiği her şeyi çok seviyorum.
    Mutfağa girip kek yapacağım zaman, İnşaAllah ilk bu keki denemek istiyorum Salihacığım.
    Hem kekin görüntüsü hem de fotoğrafı mükemmel gerçekten.
    Ellerine yüreğine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Cok nefis görünüyor afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık Salihacığım.Nefis görünüyor.Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. şu haşhaşla yapılan herşeye bayılıyorum çıtır çıtır nefis
    senin kekinde çok güzel olmuş
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık...
    çok hafif oluyor...

    YanıtlaSil
  7. Salihacığım nefis görünüyor , evde hazır haşhaş varken denemek lazım.. ılık su vaya süt gerçektende kek çok yumuşak bir doku kazandırıyor. eline sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. O citir citir tat nefis oluyor , goruntusude harika emeklerine saglik...

    YanıtlaSil
  9. Çok seviyorum haşhaşlı keklerin görüntüsünü. O minik tanecikler sanki bir şirinlik katıyor :)
    Tadını da severim tabi. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Bende portakalli haşhaşli yapmıştım ve bekliyor, çok severek yerim. Haççe ablanın ellerine sağlık cnm...

    YanıtlaSil
  11. Haşhaşlı kek harika görünüyor,
    Daha önce hiç yapmamıştım,denemek şart oldu,

    Ellerinize sağlık,

    emirlehayatguzel.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. Salihacım kekede,resimede bayıldım..Uzanıp alasım geldi,çok canlı olmuş..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel görünüyor ben haşhaşın herşeye eklenmesine bayılırım. Neli olsa yerim! Kekiniz de harika..Ellerinzie sağlık...

    YanıtlaSil
  14. harika fikir...haşhaşımda var ne duruyorum kek yapayım dimi...ellerinize sağlık harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  15. Çıtır çıtır haşhaşla,yumuşacık kek ve o güzel fincanında çayınla,çok güzel bir fotoğraf olmuş..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  16. Kek yapmaktan korkan ben,nedense bu tarifi görünce hemen kanım kaynadı :)
    Ellerine sağlık Salihacım,ilk fırsatta deneyeceğim inşAllah:)
    Fırınımı çok tanımadığımdan gözüm kekin üzerinde olacak :)

    YanıtlaSil
  17. Salihacım nasıl güzel fotoğraf kareleri bunlar,sen bayağı ustalaşmışsın.. Super,hepsine bayıldım.. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  18. Kekin içindeki o çıtır çıtır lezzetini çok seviyorum. Ellerinize sağlık olsun:)

    YanıtlaSil
  19. yaptım denedim.gerçektende harika bir kek.hemencecik bitti.benim için bir kekin güzel olması eşimin beğenmesi demektir:)

    YanıtlaSil
  20. adınızı yazsaydınız hıtap ederken zorlanmazdım fakat begnemenıze cok sevındım afıyetler olsun :))

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)