Cumartesi, Temmuz 28, 2012

Etli Taze Fasulye / Ramazan 9. Gün



Aslında sebzeleri zeytinyağlı severim, kıymalı- etli pek tercih etmem ama naparsın ki çocuklara besleyici olsun amaçlı etli yaptım güzelim taze fasulyeyi J e malum birde sürekli aynı şekilde yenirse bıkıyor paşalar J zeytinyağlı yapmaya bayıldığım fasulyeciklerim etlendiler bu seferlik J Taze fasulyeye salça koymuyorum  etlisine de koymadım salçanın verdiği lezzeti ve rengi mis gibi gerçek  çanakkale domateslerini bol kullanarak vermeyi tercih ettim.Zeytinyağlısında olduğu gibi etlisinde de sarımsak ekledim.Biz beğendik eminim sizde beğeneceksiniz.Fasulye ayıkla kısmı hariç  el oyalayıcı bir tarif değil deneyin derim tam mevsimi J Hayırlı İftarlar…

Malzemeler;
·        1 Kg. Taze Fasulye
·        Yarım Kg. Kuşbaşı Et (kuzu olursa daha lezız olur)
·        4 Adet Orta Boy Domates
·        2 Adet Orta Boy Soğan
·        3-4 Kaşık Sıvı veya Tereyağı
·        Tuz

Yapılışı;
1.     Yağımızı tencereye alıp kızdırın ve etleri ekleyip suyunu salana kadar kavurun harlı ateşte. Suyunu saldığında tekrar çekene kadar kavurma işlemine devam edin.
2.     Temizlenmiş fasulyeleri süzgeçte bekletin.Yemeklik doğradığınız soğanları sarımsakları etlere ilave edip, kavurmaya devam edin.
3.     Hazırlanmış fasulyeleri ilave edip 1-2 çevirin. Kübik doğranmış domatesleri ekleyip fasulyelerin yarısına gelecek kadar su ilave edin baharatlarını ekleyin.Tencerenin kapağını kapatıp suyu kaynayana kadar harlı ateşte kaynayınca da kısık ateşe alıp pişirmeye devam edin.
4.     Fasulyelerin pişip pişmediğini çatalla kontrol edin..
5.     Afiyetler olsun…

4 yorum:

  1. Saliha'cım fotoğraf çok güzel, bayıldım. Çocuklar için ne gerekiyorsa o :) bende de kavurması var. Vakti zamanıyken bol bol yemek lazım. İftara da hafif yemekler daha güzel oluyor. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. belki büyürken o tadı ilk nasıl aldıysak öyle istiyoruz....annem hep etli yapardı bende hep bu şekilde seviyorum....ve leziz görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli görünüyor..ellerine sağlık canımm..sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ben de sebzeleri sade sevenlerdenim :)
    Fakat arada bir böyle zenginlik katmak da lazım:)
    Ellerine sağlık canım.
    Şifa olsun inşAllah.
    Sepetine de bayıldım:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)