Cuma, Temmuz 27, 2012

Soğuk Ayran Aşı Çorbası / Ramazan 8. gün




Çok sıcak geçen şu günlere rağmen yine de soframdan çorbamı eksik etmem diyorsanız tam size göre bir tarifim var J buzzz gibi bu çorba içindeki bakliyatların  faydasıyla birleşip hem besleyici hem ferahlatıcı oluveriyor. Bizim gibi çekirdek aileyseniz aşağıdaki ölçülerin yarısını yapmanızı tavsiye ederim çünkü oldukça bereketli bir çorba oluyor.Birde buzluğunuzda haşlanmış nohut ve buğday varsa 5 dakika da çorbanız hazır !!



Malzemeler;

·        1 Su Bardağı Buğday

·        Yarım Bardak Nohut

·        3 Su Bardağı Yoğurt

·        Tuz, Nane veya dereotu

Yapılışı;

1.     Buğday ve nohutu akşamdan ıslatın. Ertesi gün ıslattığınız  buğday ve nohutu yıkayıp haşlayın ve haşlanan bakliyatları süzgece alın.

2.     Eğer buzluğunuzda hazır haşlanmış varsa  işiniz daha da kolaylaşır.

3.     Yoğurdu tuz ilave ederek az suyla çırparak kıvamını açın. Bakliyatları ekleyip su ilavesiyle istediğiniz kıvama gelene kadar açın.

4.     Buzdolabına kaldırıp iftar saatine kadar bekletebilirsiniz.İftarda buuuzz gibi nefis çorbanız hazır J

5.     Afiyetler olsun…

13 yorum:

  1. oooo ellerinize saglik cok güzel görünüyor bu sicak günlerde harika gider,bende zaten yarin iftar icin ayranli corba yapmayi düsünüyordum bana iyi fikir oldu cok tesekkürler emeginizi vermis bizlerle paylasmisiniz..siteniz cook güzel ve harika tarifler var vakit buldukca denemek istiyorum..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık bol taze nane ilehmm
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. yaz günü yapılabilecek en güzel çorba...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. canım bu çorba bizde de yaz aylarında sıklıkla pişer bende mutlaka nohut haşlar önceden dolaba atarım.hatta dün akşam yine hazırladım eline sağlık. canım ya o kaseleri nereden buldunuz benim çok hoşuma gidiyor böyle renkli kaseler. yazarsan sevinirim.. kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Çok sevdiğim bir çorbadır.Nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. elinize saglik cok saglikli ve ferahlatici

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Saliha,
    Ellerine sağlık, çorba nefis ve serin görünüyor.
    Havalar sıcakta olsa oruçlu bünye sıcak yada soğuk mutlaka çorba istiyor.

    YanıtlaSil
  8. Nasılda güzel olur buz gibi iftarda..ellerinize sağlık...tabağı kaptım gidiyorum,valla...sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık Saliha hanım

    işte Ramazanın en güzel yiyeceği su dan sonra tabi:)))

    YanıtlaSil
  10. arkadaşlar hepınıze cok tesekkurler bu sıcakgunlerde ortak içtiğimiz bır corba demekkı..sukran hanım mudodan almıştım epey zaman oldu....sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  11. Soğuk ayran çorbası çok güzel oluyor bu sıcaklarda. Erzurumlu arkadaşım var onlar aş otu diye bir ot koyuyorlar içerisine. Ellerinize sağlık, çok iştah açıcı gözüküyor.

    YanıtlaSil
  12. salihamm..:)
    bu çorba tam antalya için sannkii:)
    yandık kavrulduk gülüm sıcaklardann:))
    ellerine sağlık tatlımm.
    not alındı:)
    yapılacak insallahh..:)
    muhabbetle canımm..

    YanıtlaSil
  13. Kesinlikle yaz ayları ve özellikle Ramazan'ın vazgeçilmez çorbası bencede.. Ben semizotu ve taze nane eklemenizi de tavsiye ederim :) http://vanilyabutik.blogspot.com/ bana da beklerim çok yeni bir blog.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)