Çarşamba, Nisan 18, 2012

Elmalı Kek

IMG_0313





Resmini arşiv taslağında gördüğümde yine ‘her zaman yaptığım bu kekin tarifi sitede yok hayret!’ cümlesini kurdum.Taslak yine dolmuş taşmış…

 İçinde yağ olmayan hafif nemli nefis bir kek. Ek besine geçmiş bebekler ve çocuklar için besleyici bir tarif..özellikle  koca bebekler için de  ideal J.Buyrun tarifi;

 Elmalı Kek;

Malzemeler;

·       4 Adet Yumurta

·       1.5 Su Bardağı Şeker

·       3 Su Bardağı İri Rendelenmiş Elma

·       1 Su Bardağı Çekilmiş Fındık

·       2.5 Su Bardağı Un

·       1 Tatlı Kaşığı Tarçın

·       1 Paket Kabartma Tozu

Yapılışı;

1.        Fırını 180 dereceye ayarlayın.

2.      Yumurtaları şekerle mayonez kıvamına gelene kadar çırpın.

3.      Unu kabartma tozuyla birlikte eleyip azar azar karışıma ekleyip her eklemeden sonra karıştırın.

4.      Tarçın,ceviz ve elmayı ekleyip yavaşça karıştırın.

5.      Normal kek kalıbına veya dikdörtgen bir fırın kabına döküp pişirin.

6.      Afiyet olsun J

10 yorum:

  1. Saliham ellerine sağlık misler gibi
    olmuş tabağı aldım kaçıyorum öptüm.

    YanıtlaSil
  2. Kekin nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Benzer bir tarif denemiştim gerçekten yağsız kekin ne kadar lezzetli olabileceğini gördüm. o günden beri keklerimdeki yağ oranını çok azalttım. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Elma keke çok yakışıyor, çok güzel görünüyor.Canım çekti:)Ellerine sağlık, sevgilerimle:

    YanıtlaSil
  5. Bayılırım elmalı keke, fotoğrafta gel beni ye diyor...
    Ellerinizse sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağğlıkk canım benimm..
    antalya uçuyor şu anda..
    yaprakları da görünce bi an sonbahardamıyızz yaaa,diye düşündümm:))
    öpüyorum canım...
    muhabbetle...

    YanıtlaSil
  7. elma ile kekler güzel oluyoru,ellerine sağılık

    YanıtlaSil
  8. ellerine saglik,elmaliya nefistir bu offff.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  9. Salihacım yağsız olması harika, fındıkla da nefis olacağına eminim.Hep cevizli yaparız ya, çok değişik bayıldım.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)