Pazar, Nisan 01, 2012

Tereyağlı Limon Soslu Dil Balığı

Tereyağlı Limon Soslu Dil Blaığı by saliha.erozan_binbirçeşni
Tereyağlı Limon Soslu Dil Balığı, a photo by saliha.erozan_binbirçeşni on Flickr.

Eminim hafta sonu yemek alternetifleri için google'da yemek aratan sayısı daha da çoğalıyordur.Benden siz nefis bir tarif.Bana balık yemekleri her zaman pratik gelmiştir ya hazırla fırına at ya buğulama yap  ya kızart, kızartma pek yapmıyorum ama  fırına sürmek çoğu zaman uyguladığım bir yöntem.
Dil balığı özellikle çocuklar için besleyici ve kılçık sorunu olmadan doyurabileceğiniz bir balık cinsi, Pişirirken dikkat edilecek püf noktası beyaz etli olduğundan parçalanmaya çok müsait narin bir yapıya sahip, o yüzden spatula ile dikkatlice çevirmeniz gerek.Ben normalde yağlı kağıda sarıp fırına veririm ama bu sefer tavada yaptım farklı aromatik bir lezzet oldu.Çocuklara terayağlı limon sosundan az gezdirdim belki ekşi gelir diye.Bembeyaz lezzetli ve çocuklara kolay yedirilen bir balık tavsiye ederim.Hele bu sosla daha bir leziz oldu.

Tereyağlı Limon Soslu Dil balığı;

Malzemeler;

·       2 Adet Dil Balığı Filetosu (kişi başı hesabıyla)

·       3 Yemek Kaşığı Tereyağı

·       3 Yemek Kaşığı Sıvıyağı

·       1 Büyük Limonun Rende Kabukları ve Suyu

·       1-2 Dal Dereotu

·       3 Dal Taze Soğan

·       Tuz

·       Taze çekilmiş Karabiber

Yapılışı;

1.    Filetoyu kızdırılmış 3 kaşık sıvıyağ da önce tuz ve taze karabiber serperek arkalı önlü hafif renk alana kadar kızartın. Bütün filetoları aynı şekilde hazırlayın.

2.    Ayrı bir tavaya tereyağını koyup ocağı açın eriyince hemen limon suyunu ekleyip en fazla  1  dk. tutun ve  ocaktan  alın tereyağı  yanmasın. Kıyılmış dereotu ekleyip karıştırın.

3.    Kızarttığınız filetoları servis tabağına alın ve üzerine sosu gezdirerek limon kabuğu rendesi serpin bol salatayla servis yapın.

3 yorum:

  1. denizden babam çıksa yerim dyenelerdenim ve tarifiniz beni mest etti ellernize sağlıkk:)

    YanıtlaSil
  2. dil balığını nerden temin ettiniz acaba? teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. pastabahcem tesekkurler:))
    nazmıye hanım ben balıkcıdan aldım ama buyuk marketlerde özellıkle avm marketlerınde muhakkak bulunuyor hem donmus hem taze...ama balıkcınıza rıca edersenız getırebılır..sevgılerımle..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)