Çarşamba, Mart 28, 2012

Kereviz Pane & Yoğurt Soslu

kereviz pane by saliha.erozan_binbirçeşni
kereviz pane, a photo by saliha.erozan_binbirçeşni on Flickr.

Bu yemek bir harika...kerevizi zeytinyağlı veya kıymalı yemekten sıkılanlar için veya et ağırlıklı bir menü için çok ideal.Evdekilere yerken ne olduğunu söylemedim sorduklarında da tahminleri alayım dedim :)) veee bilemediler :))) İşte o zaman bunun öncelikle kereviz yemeyen çocuklar ve büyük çocuklar için nefis bir alternatif olacağını düşündüm.Tarif Sofra Dergisi yazarlarından Pakize Hakan'a ait kendisine çok teşekkür ederim bana böyle bir tarif kazandırdığı için.Bir kez olsun yarım ölçü bile olsa çocuklarınız için denemenizi tavsiye ederim..

Kereviz Pane & Yoğurt Soslu; tarif sofradergisinden uyarlanmıştır

Malzemeler;

·         3 Adet Orta Boy Kereviz

·         Yeteri kadar Su

·         1 Limonun  Suyu

·         3 Adet Yumurta

·         1 Çay Bardağı Rende Eski Kaşar

·         1 Su Bardağı Un

·         Tuz

Yoğurt sos için;

·         1 Su Bardağı  Yoğurt

·         2 Yemek  Kaşığı Mayonez

·         1 Yemek Kaşığı Sirke

·         2 Diş Sarımsak

·         1 Dal Kıyılmış Dereotu



Yapılışı;

1.       Kerevizleri temizleyip yarım cm.lik halka şeklinde doğrayın.Tencereye alıp üzerini aşacak kadar su ve limon suyu ekleyip 20 dk. Kadar haşlayıp süzün.

2.       Bir kaba un,tuz,pulbiber koyup karıştırın.Başka bir kaba yumurtaları kırıp çırpın.3.cü bir kabada renlenmiş kaşar peynirini koyun.

3.       Haşladığınız kerevizleri önce una sonra yumurtaya sonra kaşarpeynirine ardından tekrar una bulayıp kızgın yağda arkalı-önlü  kızartın.Fazla yağı almak için kağı havlu üzerine alın ve bütün kerevizler bitene kadar bu işleme devam edin.

4.       Sos için rende sarımsak yoğurt ve mayonezi bir kabta karıştırın üzerine diğer malzemeleri ekleyip tekrar karıştırın.

5.       Kereviz paneyş bu sosla ılık servis yapın.

4 yorum:

  1. merhaba sizi izlemeye aldım...
    yemeğiniz harika görünüyor...
    ellerinize sağlık...
    sizde beni izlemeye alırsanız sevinirim...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. tezgahlardan gitmeden yapmalı... çok sevdiğim kerevizin harika hali gibi görünüyor. eminim tadıda öyledir. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Saliha ne kadar güzel bir tarif olmuş. Kerevize bayılırım, bitmeden hemen denemeliyim. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de kerevizi salçalı bir sosa bulayıp kızartıyorum. İlk yaptığımda bu güzel olmaz herhalde diyen kayınvalidem tadınca tadını çok sevmişti. Kereviz sevmeyenler bence birde böyle yemeyi denemeliler bence. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)