Perşembe, Ağustos 11, 2011

Beşamel Soslu Patatesli Mantar

fırında beşamel soslu patatesli mantar (1)


Ramazan'ın 2.haftası da bitmek üzere..Gelen çabuk gidiyor,Rabbim hakkıyla geçirmeyi nasip etsin.Ramazanın ilk haftası cuma günü hariç hergün bir iftar davetindeydik.Ramazan öncesi ailecek menüleri abartmama kararı almıştık.Misafire olan ikramımızı soframızdaki envai çeşit yiyecekle değil de güler yüzümüzle gösterelim dedik.Bu sebeble sofralar abartıdan uzak, samimi ,açlık çekenleri unutmama çabasıyla,midemizi değil ruhumuzu doyurma gayretiyle hazırlanmıştı.Menüler;Çorba,salata,et yemeği,pilav-dolma ve tatlı şeklindeydi.
Sofraları resimlemeyi nasıl arzu ettim bilemezsiniz fakat iki ufak çocukla mümkün olmadı.Çocuklarla davetlere katılmayı hiç istemiyorum aslında çünkü olay çıkmasın diye peşlerinde koşmaktan ve misafirleri huzursuz etmesinler diye gayret sarfetmekten anın tadını çıkaramıyorum :( .Ya gelen diğer çocuklarla birleşip coşuyorlar yada fevri olarak (yemek yememe,kalabalıkta anne ilgisi isteme,uykusu geldiği halde uyumayıp mızırdama ) sorun çıkarıyorlar.Burnumdan geliyor anlıyacağınız.
Ne yapacağımı bilemiyorum inanın,sizinde böyle zorda kaldığınız durumlar oluyor mu veya çocuklarla davetlere giderken ne yapıyorsunuz,nasıl bir yöntem izliyorsunuz f?.Fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim..
Beşamel soslu patatesli mantar bizim çok severek tükettiğimiz eti aratmayan bir lezzette yemek.Sevgili Olsada yesek-Hansa'dan almıştım tarifi.Yanına çorba-salata tamamdır.Ramazan sofralarına da değişik bir seçenek olur kanısındayım..


Malzemeler;
  • 1 Paket (400 gr.) Mantar
  • 2-3 Adet Patates
  • 3 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
  • tuz ve istenilen baharat
Beşamel Sos İçin;
  • 2 Su Bardağı Süt
  • 2 Yemek Kaşığı Un
  • 1 Çay Kaşığı Muskat Rendesi
  • 2 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
Üzeri İçin;
  • Rendelenmiş Kaşar

Yapılışı;
  1. Mantarları elinizle kabuklarını sıyırarak musluğun altında yıkayın,süzün ve doğrayın.
  2. Patatesleri kübik doğrayın.
  3. Zeytinyağı tencerede ısıntın mantarları ekleyin.Ocağı açıp harlı ateşte kavurmaya başlayın.Ateş kuvvetli olursa mantarlar çok su salmıyor.Önce suyunu salacaklar daha sonra suyunu çekecekler.
  4. Suyu çekilen mantarlara patatesler eklenir ve 1-2 dk.daha kavrulur.
  5. Ocağı kapatıp tencereyi kenara alın.
  6. Başka bi tencerede yağda unu rengi hafif değişene kadar kavurun ve soğuk sütü yavaşça ekleyerek karıştırmaya devam edin.Koyulaşınca muskat rendeleyin ayrı bir lezzet katıyor.
  7. Patatesli mantarları fırın kabına dökün üzerinepişen beşamel sosunu.
  8. 180 derece ısınmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.Dilerseniz son 5 dk. kaşar serpebilirsiniz.
  9. Afiyet olsun :)
muskat;küçük hindistan cevizi....


20 yorum:

  1. ellerine sağlık süper görünüyor...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık süper görünüyor. mutfaktan sesler

    YanıtlaSil
  3. başrolda mantar ve patates...antepte keme dedikleri mantarın truf olduğunu biliyormusunuz....

    YanıtlaSil
  4. ah canım kıyamam zor bir durum bizim oralarda bir çocuk hiç çocuk 2 çocuk çok çocuk derler. senin birde ikiside afacan demi senin işin dahada zor Allah kolaylıklar versin.
    Valla ben çözümü bir yere giderken kızı anneme bırakma yada en yakınlarımdan eltime bırakıyorum. hoş benim kızım binlerce şükürler olsun çok uslu hele yabancı yerde hiç kalmaz
    allah yar ve yardımcın olsun şekercim .
    Yemeğinde enfes olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. miss gibi kokusu geldi burnuma.
    bayılırım mantara.. kaşara..
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  6. kübik doğramak nedir anlamadım??açarmısınız lütfen)Birde hem paket hem 200 gr mantar demişsiniz paketler 400 grlıktır.

    haha şaka bir yana bayıldım resmine bakim abbovvv daha 8 saat var salihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa napicem ben:)

    yemek vakti aylin

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık çok güzel bir yemek muhakkak yapmak isterim hayırlı ramazanlar sevgiler...
    www.mutfakta1inci.blogspot com

    YanıtlaSil
  8. Bu konuda benden başka sıkıntısı olanlar var mı bilmiyorum ama yazıların olduğu bölümü fareyle seçince ancak yazıları görebiliyorum. Yoksa sadece resimler görünüyor.
    Bu arada ellerine sağlık, ellerin dert görmesin :)

    YanıtlaSil
  9. Salihacığım çocuklar bazen anlaşılmaz oluyorlar ama yapacak ta bir şey yok ellerine sağlık canım senin tariflerinden birini daha not ediyorum mutlaka deneyeceğim sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Salihacığım az önceki yoruma isim eklememişim.Sevgiler mine (miskokululezzetler)

    YanıtlaSil
  11. Bende püre ile yapıyorum buna benzer birşey(beşamel sossuz)çok güzle oluyor,mantar zaten et gibi evet aynen et yemeği gibi de olabiliyor.ellerine sağlık.hayırlı ramazanlar bu arada

    YanıtlaSil
  12. uzunca bir suredir ne yazik ki blogundaki yazilarini okuyamiyordum . sadece resimler aciliyordu . ben sorunun kendi bilgisayarimda oldugunu sanmistim . TR'den arkadasim da ben de tarifleri okuyamiyorum deyince , ben de senin de bilgin olsun diye mail atacaktim . ama simdi sayfana girince sorunun cozuldugunu gordum cok mutlu oldum :)

    blogunu kapatmayi filan dusunmussun :( eger oyle bir sey yaparsan gercekten cok uzulurum ... yemek blogu cok tabi . ama senin gibi samimi olani pek yok :) tariflerin zaten mukemmel . sen yazdigin muddetce ben zevkle takipte olacagim :)

    mantarli yemekleri cok severim :) insallah en kisa zamanda mutlaka deneyecegim :)

    Firdevs :)

    YanıtlaSil
  13. adsız:) tesekkurler...
    akdenız kızı bılmıyordum teşekkurler :):)
    sevılım buyuk evde cok usludur ama gıttıgı yerde cocuk varsa onlara uyuyor malesef :(:(
    hobırıks sorma sımdıy orum yazarken benımde :):)
    mutfakta1inci tesekkurler ne guzel blog ısmı oyle:))
    medura tesekkurler uyarın ıcın hemen baktım duzelttım :)
    pembe kekik teşekkürler...
    mınecım hosgeldın cok sagol:):)
    zeynep bende pureyle deneyeyım bakalım degısıkmıs:))
    sevgılı fırdevs;
    blogumdakı sorunları ben goremedıgımden sızler benı uyarmadan bılemyıorum..keske ılk basta yazsaydın hemen duzeltırdım..alakan ve coook samımı cooookkk can alıcı sözlerın cın cok teşekkurler :):) ınan gözlerim doldu ve olmayan moralım yerıne geldi:)))benım sadık okuyucum :):)
    sana canu gonulden sevgılerımı yolluyorum hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  14. Canimm bir mantar hastasi olarak, ben bu tarife BAYILDIM !!! ellerin dert gôrmezsin

    YanıtlaSil
  15. mantar,patates ve kaşar; mükemmel üçlü! ellerinize sağlık,nefis görünüyor:) en kısa zamanda deneyeceğim. sevgilerr

    YanıtlaSil
  16. Canım tevafuk, iyi olacak hastanın doktor ayağına gelirmiş , mantarlı patates deyince aramalarda yemeğin çıktı karşıma ama gece fotoğrafı nasıl olur bilemiyorum..:(


    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Fotoğraf tam tahmin ettiğim gibi oldu ama tarif çok beğenildi hatta ailemizin yemek eleştirmeni ortanca oğlum, elinden almasam tepsiyide yiyecekti..:))çok teşekkürler

    bugünde aynı tarifi mantar yerine ıspanakla denemek istiyorum , ıspanaklı versiyonunuda yerlerse olay tamamdır..:)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  18. mmmm ellerıne saglık..bak ıspanaklıda guzel fıkır bende deneyeyım...segılerımle...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)