Perşembe, Mart 05, 2009

BAHARATLI SÜPRİZ TOP KÖFTE VE BADEMLİ,FINDIKLI ERİŞTE


Aslında bu tarif ye 42 baharatlı tariflere gidicekti ama olmadı.Sürekli aynı şekilde yaptığım köfteyi bu sefer baharat ve kaşarla yapmaya karar verdim.Yanına da erişte yaptım ama içine oğluma yediremediğim badem ve fındığı ekledim:) çok lezzetli oldu ya çoooookkkkkk:):) kandırıkçıyım ben napayım;P

BAHARATLI SÜPRİZ FINDIK KÖFTE;
MALZEMELER;
  • 300 gr. kıyma
  • 1 dilim kadar galeta unu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1'er çay kaşığı kişniş,nane,kekik,tatlı kırmızı biber,kimyon,tuz
  • 1 yumurta
  • az su
  • maydonoz
  • çekilmiş fındık
  • küp kesilmiş kaşar peyniri
ERİŞTE İÇİN;
  • yarım paket erişte
  • çok ince çekilmiş fındık ve badem
  • lor peyniri
  • tereyağı ve tuz
YAPILIŞI;
  1. Köfte için malzemeleri yoğurun.kuru olmuşsa az su ilave edin ve tekrar yoğurun.Küp kesilmiş kaşarı ceviz büyüklüğündeki köftenin içine koyup yuvarlayın ve çekilmiş fındığın içine atın.Kalan köfteleride bu şekilde hazırlayın.
  2. fındığa buladığınız köfteleri 4 yemek kaşığı kızdırılmış yağda kızartın.

  1. erişteyi üzerindeki tarife göre pişirin.tereyağı tencerede eritip erişteleri ekleyin ve 5 dk kavurun.Ocağın altını kapatıp çok ince çekilmiş _robotta çekebilirsiniz_badem ve fındığı ekleyin,lor peynirini ekleyin ve karıştırın.
biz çok beğendik!!

23 yorum:

  1. Çok leziz görünüyor.Ellerinize sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canım süper olmuş nasıl olacak sen yaparsında kötü
    olurmu kocaman sevgiler hayırlı geceler...

    YanıtlaSil
  3. Pek lezzetli gorumuyor, eline saglik.

    YanıtlaSil
  4. Canım tarif çok orjinal, resim ise muhteşem. Pişir beni diye iç gıcıklıyor :) Bu arada senin gibi aynı hileleri ben de yapıyorum yemek seçen yaramaz oğluma :)

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten de nefis görünüyor, çok albenili. Ellerine sağlık Salihacığım...

    YanıtlaSil
  6. al beni ye diyor.ellerine emeğine sağlık.
    hayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu dilerim
    sevgilerimle nilgün

    YanıtlaSil
  7. ne güzel bir tarif olmuş salihacığım.
    afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  8. Harika görünüyor insanın uzanıp köfteden alası geliyor.
    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. harika bir fikir canım.tebrik ederim.çok leziz görünüyor köfteler ve erişte.ismine de bayıldım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Hem lezzetli hemde çok iştah kabartıcı görünüyor..))Afiyetler olsun şekerciğim..))Oğlunu öp benim için..)


    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Fındıklı köfte eminim çok leziz olmuştur.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.
    www.semraninmutfagi.com

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım ikisie enfes olmuş.mutlu hafta sonları..

    YanıtlaSil
  13. Bence çok güzel olmuş! :)
    Köfte ve makarna/erişte tarzı yemekler çok güzel gidiyor. Köftenin içine fındık koymak da iyi fikir. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  14. Saliha benim oğluşları da böyle kandırmak lazım,enfes olmuş enfes..
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  15. köfteler çok şirin olmuş ellerine sağlık
    turuncumuttfak.blogspot.com
    turuncumutfak.blogcu.com

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık güzel ikili olmuşlar vesselam:)
    şimdiden kandilin mübarek olsun
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  17. Gül bahçesine girenler gül olmasalar da gül kokarlar. Kainatin en güzel gülünün kokusunun üzerinizde olmasi temennisiyle... Iyi Kandiller..

    Köfteli eriste nefis olmus nefissss,eline saglik hocam:)

    Ayrica ekmek etkinligi de cok hosuma gitti katilacagim ins.Simdiden kolay gelsin diyorum.
    Selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
  18. Gül bahçesine girenler gül olmasa da gül kokarlar, kainatın en güzel gülünün kokusu üzerinizde olsun bu gece. Kandiliniz mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  19. canım arkadaşım
    dünya kadınlar gününü ve
    mevlit kandilini kutlarım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. Borçlarimizdan, ceza ve günahlarimizdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bagislayandir, unutmayalim.. Eller semaya kalkip, yürekler bir atinca bu gece, gözler sevinç yaslariyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualariniz kabul olsun!

    YanıtlaSil
  21. Merhaba,
    Etkinlik icin siteye tarifinizi etkinlikdeki tariflerimizin arasina ekleyebilirim. Eklenmesini istiyorsaniz bana bir mail atarsaniz kisa zamanda tarifinizi eklerim..Selamlar..

    YanıtlaSil
  22. muthiş derecede güzel duruyor bende köfteyi bol baharatlı severim erişteyide bol cevizli :)

    sanırım ben niye şişkoyum çözebiliyorum :(

    YanıtlaSil
  23. Kandirikciiii:)))Ellerine saglik canim.Köftenin her sekilini severim.Bende kasar dolgulu sebzeli köfte denemistim.Seninde yazdigin gibi süpriz yaptim icindeki kasari.Nefis görünüyor afiyet seker olsun:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)