Çarşamba, Şubat 18, 2009

PUM PUM ÇORBASI




Sofra dergisi Ocak sayısında gördüğüm Bartına ait olan,Pum pum çorbasını çok sevdik.Bence tek dikkat edilecek şey,mısır ununun acımamış olması.Yeni aldığım halde sanki acımaya başlamıştı.Buzdolabında bekletilirse acıması geciktirilmiş olur.



Malzemeler;


  • 10 yemek kaşığı mısır unu

  • 150 gr. margarin veya 1 fincan zeytinyağı

  • 50 gr kıyma, sucuk veya pastırma

  • 2 dilim ekmek

  • 6 su bardağı su

  • 1yemek kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri

  • 1 tatlı kaşığı tuz ve karabiber


Yapılışı:



  1. Bir tencereye mısır unu ve su konulup karıştırılır, bir süre ateşte kaynatılır .

  2. diğer bir kapta kıyma veya sucuk veya pastırma ekmek ile salça yağda kavrulur

  3. kaynamakta olan çorbanın içine arzu edilirse bir su bardağı süt ilave edilir

  4. süt ilave edilirse un bir kaşık artırılır, tuz ve karabiber konulup bir süre daha kaynatıldıktan sonra ateşten alınır

  5. Yağda kavrulmuş kıyma veya sucuk veya pastırma, ekmek ve salça karışımı ve kaşar peyniri dökülerek servis yapılır.

17 yorum:

  1. Canım günaydın harika bir lezzet ellerine sağlık
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım. Seneler önce televizyonda görüp denemiştim. Yaklaşık 10 sene oldu. :) tekrar hatırlattın teşekkür ederim canım.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Bu tarif iyi oldu bende farklı çorba tarifleri arıyorum gerçekten lezzetli görünüyor ve foto çok başarılsı ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. ilginç bir çorba.adına bayıldım çok eğlenceli:-)ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten ilginç bir tarif. Özellikle pastırma ve sucuk seçenekleri.
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. hiç duymamıştım,çok eğlenceli bir adı varmış.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Salihacığım mısır unuyla hiç çorba yapmamıştım. İsmi gerçekten çok güzelmiş. Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım şifa olsun...
    ya ben çorba çeşitlerimi artıramıyorum kzım yemiyo bilindiklerin dışında çorba :(:(
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. corbanın ismi cok eğlenceliymiş ya :) mısır unu evde var var ama acımısmı tadına bakmaya gideceğim eve vardgımda..sonrada corbayı anneme anlatacagım :))

    YanıtlaSil
  10. İlk kez duydum,ismi ne güzelmiş öyle...
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. derya,canım tesekkurler..,

    betulcum,bende ogrendım vee heepp yapacagım:)

    sevdecım,bende arıyorum hep degısık corba:),

    neslıhan tesekkurlee:),

    lavantın,pastırmayla ne guzel olurrr:)),

    sedacım sagol:),

    yasemıncım cok sagol:)

    hansa canım benım oglanda cok secıyo ama bız karı koca yıyoruz:)

    zarpanditcım,cok lezzetlı acımısasa bıle yenısını al dene bak:),

    pelincım tesekkurler:)

    YanıtlaSil
  12. gerçekten çok değişik bir çorba olmuşş.
    genelde mısır ununu çok kullanırım..söylediğin gibi mısır unu dışarda durursa acılaşır..en fazla bir ay kadar bir sürede bozolur ama.buzdolabı ömrünü uzatır..:))

    ellerine sağlık arkadaşım..oğlum için güzel bir lezzet olacak..

    YanıtlaSil
  13. hııımcanım değişikmiş ellerine sağlık sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  14. Merhaba canım,

    Çok değişik bir çorba tarifi. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Salihacım ismi çok ilginç geldi bana:)
    Ellerine sağlık,çorbada mısır ununu hiç denemedim tadı nasıl cesaret edebilir miyim acaba?

    YanıtlaSil
  16. domatesım tesekkurler:)

    sema sagol:),

    nazıfecım sagol canımmm,

    dılekcım yarım ölcu yaparak deneyebılırsın bence...

    YanıtlaSil
  17. merhabalar,kek ve çorbayı çok sevdiğim için size yorum yazmak istedim.her iki tarifte çok güzel.ellerinize sağlık.görüşmek üzere.KEKCAFE.blogspot.com

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)