Salı, Aralık 16, 2008

İnegöl Köfte




İnegöl köfte tarifi ararken, forumda okuduğum olumlu yorumları takip ederek ulaştım; Sevgili Ev cininin enfes tarifine.Söylenen bütün övgülerden daha fazlasını hak eden bir tarif.Köfte yapmak hep zahmetli gelir bana.Yoğur,şekil ver tencereye veya kaba yerleştir vs ..artık değil:) et yemekleriyle arası olmayan ben bu köfteyi çok beğendim hatta fazlaca yapıp buzluğa kaldırdım.Özellikle ramazanda bu yöntem çok işime yaradı.Uzun zamandır beğenip yaptığım bu köfteyi sizlerle de paylaşmak istedim. Muhakkak denemenizi tavsiye ederim,dışarıda yapılanları aratmayacak lezzette ve temizlikte:) Tek zorluğu, yapmaya 2 gün önceden başlanması ama bu da İnegöl köfte’nin sırrı:)

Teşekkürler EvCini!!


İnegöl Köfte

Malzemeler : 55 adet küçük köfte için,
  • 1 kg. dananın döşünden çekilmiş kıyma (içindeki yağ ve et oranı inegöl köfte için çok uygun olduğundan özellikle bu tip kıyma çektirin.)
  • Yarım su bardağı çekilmiş ekmek içi (galeta unu da olabilir.)
  • Yarım su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı karbonat
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 2 adet orta boy soğan (rende)
  • Arzu ederseniz yarım su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri de ekleyebilirsiniz.
Yapılışı;
  1. Kıymaya, çekilmiş ekmek içi su ve tuz ekleyin. Hepsini 10 dakika yoğurun. Kapaklı bir saklama kabı içinde 24 saat buzdolabında dinlendirin.
  2. Ertesi gün sabahtan karbonatı ve limonu bir bardağın içinde karıştırın. Köpüren karışımı kıymanın üzerine dökün.
  3. Soğanları rendeleyin ve köftelere katın. Bu aşamada isterseniz kaşar peynirini de ekleyin ve hepsini iyice yoğurun.
  4. Kıymalardan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın. Şekil verin. Saklama kabına dizip akşama kadar tekrar buzdolabında dinlendirin. Eğer köftelerin hepsini pişirmeyecekseniz, ayırdıklarınızı dinlendirmeden buzluğa kaldırabilirsiniz.
  5. Akşama kadar dinlenen köfteleri pişirmeden 10 dakika önce buzdolabından çıkartın. Biraz, oda sıcaklığında bekleyen köfteler kendilerini bırakıp daha iyi pişiyorlar.
  6. Izgara tavasını orta ateşte iyice kızdırın. Köfteleri, yağsız tavada arkalı önlü ızgara yapın. Ayrıca köftelerinizi mangalda veya önceden 200 C derece ısıtılmış fırında 15-10 dakika pişip, servis yapabilirsiniz..
  7. Yanına kimyon, kırmızı tozbiber, sumak, kekik gibi baharatlar ve biber turşusu, domates, piyaz ya da patates kızartması gibi güzellikleri eklemeyi unutmuyoruz tabii.
  • Buzluktan çıkardığınız köfteleri çözdürmeden, hemen pişirin.
  • harcının kıvamı ele yapışacak şekilde oluyor,elinizi ıslatarak şekil verebilirsiniz.
  • afiyet olsun!!

26 yorum:

  1. Canım iyi akşamlar enfes görünüyor valla nasılda canım çekti akşam akşam ellerine sağlık öptüm...

    YanıtlaSil
  2. Bu kadar övgüyü kesinlikle hak eden bir görüntü var karşımda... Akşam yemeğimi de yedim ama olsaydı 3-4 tane yerdim şimdi... Ellerine sağlık canım.... Sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. deryacım cok tesekkurler..sagol...

    ayselcım benımde tok halımle canım cektı:))cok sagol canısı..

    YanıtlaSil
  4. BAYILIRIM İNEGÖL KÖFTEYE.BEN DE SEVEREK YAPARIM.ELLERİNE SAĞLIK ENFES..

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize saglik, hersey ne kadar guzel...

    Sevgi ve selamlar..

    YanıtlaSil
  6. her türlü köfte kabulümdür hatta bayılarak yerim.ellerine sağlık.bu arada bana da hala unodan haber yok valla ayıp olmasa sorucam mesaj atıp:))
    umarım olur da tanışırız

    YanıtlaSil
  7. cok lezzzetli gozukuyor gece gece canım nasıl kofte cekiyor bir bilsen offf :)

    YanıtlaSil
  8. Salihacığım ellerine sağlık, malzemeleriyle tam bir inegöl köfte olmuş. Sonuç olarak güzel olursa 2 gün önceden başlamaya değer...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. canım ellerıne saglık cok ıstahacıcı gorunuyor. sevgıler..

    YanıtlaSil
  10. görüntü nefis tadı nasıl olmasın.ellerine sağlık canım sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. çok sevdiğim bir lezzettir çok güzel resimlemişsin canım çok hoş görünüyor ellerine saglık sıcacık sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık çok nefis görünüyor Saliha'cığım..


    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık canım süper nefis görünüyor..bayılırım...öpüyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık köfteye hayır diyemem
    her koşulda canım çeker birde öyle bir anlatmışsın ki sizin eve köfte yemeye gelmek için zor tutuyorum kendimi:)

    YanıtlaSil
  15. funda senınde ellerıne saglık canım ayrıca cook tesekkurler..

    aybıke cok sagol canım,hosgeldın..,

    yasemin inş.olur ve tanısırız:),

    gökçe,ıı sakınnnn:))))

    sedacım dimi değer bencede:),

    banu cok sagol,

    benım yemeklerım,tesekkurler:),

    ezgı,evetya guzel cıktış resımler,
    bendende sımsıcak sevgıler saygılar:)

    gülcüm çok sagol ya:)),

    fatoş,çok tesekkurler canım sagol,

    zeynep,buyur buyur zaten uzun zamandır kımse gelmıyo:(

    herkse sımsıcacık sevgıler...

    YanıtlaSil
  16. bugün uno blogger sofrasından mail aldım ben pazar gunu için.orda olacağım,umarım sen de gelirsen tanışmış oluruz

    YanıtlaSil
  17. Eline sağlık biraz uğraştırıcı ama harika bir tat değer doğrusu :))

    YanıtlaSil
  18. Güzel gözüküyor, vakit bulursak yapmayı deneyelim, Tatlı tarifin varmı şöyle 5 altı dakikalık birşey. Biliyorum kısa ama tatlısız sofra olmaz. Bende vakit bulursam eşime yapmak isterim:)

    YanıtlaSil
  19. yasemın bende aldım maıl ıslerımı ayarlamaya calısıyorum bakalım ıns..

    aysulan teekkurlercanım,sevgıler..

    erkin,guzel yorumun ıcın tesekkurler,mıkrodalgadenemelerı baslıgı altında var.ben sık sık yaıyorum enfes oluyor:)

    sevgıler saygılar..

    YanıtlaSil
  20. İnegöl'den merhaba tebrik ediyorum inanın tarifiniz çok güzel yalnız burda bunun ustaları ekmek içi koymuyorlar nerede oturduğunuzu bilemiyorum ama inegöl köfteyi yerinde yemek isterseniz kapımız herdaim açık...

    YanıtlaSil
  21. SEVGILI EHLIKEYF DAVETINIZ ICIN COK TESEKKURLER:)

    YanıtlaSil
  22. iyi günler.benim bi sorum olcak.iki gün beklemesek olmazmı öğlen başlıyıp mesela akşama yapsak?hadi yapın bi güzellik. Turkuaz

    YanıtlaSil
  23. ekmek içini nasıl kullandınız acaba,kurutupmu çektirdiniz robottan,yoksa bayat ekmeği yumuşakkenmi çektirip kullandınız?
    birde köfteler pişerkenmi böyle pufuduk kabardılar,yoksa biraz tombulmu şekil verediniz,şekil verirken hep biz böyle şekil verip bastırırdık köfteleri yani yayvan bir şekil yapardık,siz nasıl şekil verdiniz acaba?
    mutlaka buy tarifi denemeliyim,artık yumuşacık köfteler istiyorum,sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. sevgili gülşah,
    ekmek içi kuru olarak çekilecek...
    pişerken pofuduk oldular cunku 2 gün beklediğinden ve karbonatın etkısıyle kendıne geliyor harç...
    ben uzun parmak kalınlıgında yaptım zaten pişerken kendını çekiyor...bilirsinizköfte pişince çekip küçülür...
    sevgılerımle ıns begenırsınız...

    YanıtlaSil
  25. benim ızgara değil normal tavam var,sizdemi yağsız pişirdiniz yoksa biraz yağ damlatalımmı?
    ve kapağı kapalı haldemi pişirdiniz,açıkmı?

    YanıtlaSil
  26. Ayşe,olur ..normal tavaylada olur..hıc yag konmazsa yapışıp kırıntı bırakabilir yarm kaşık kadr sıvıyağ koyup kızdırarak pişireblırsın..açık pişir kapatınca buharı içine damlıyor ve sıcrıyor..kolay gelsın afıyet olsun...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)