Salı, Ağustos 28, 2007

VİŞNELİ , HİNDİSTANCEVİZLİ MUFFIN



Geçtiğimiz günlerde birçok davet sofrası hazırladım ve bolbol tarif deneme şansım oldu.Özellikle et yemeyen biri olarak çokça et yemekleri yaptım.Eeee bir hanım yesin yemesin hertürlü yemek yapımını bilmeli değilmi?

Hızımı alamamış olacağım ki; Ailecek yapacağımız kahvaltı pikniği için sabahın erken saatlerinde bu muffinleri pişirdim.Acıbademe benzeyen muffınlerim hindistancevizini çok seven aile fertleri tarafından çok övgü aldı bende buraya kayıtlara geçirmek istedim:).Tarif birçok özel menü hazırlamama yardımcı olan ,Jale Balcı’nın;’’Keyifli Sofralar İçin 50 Pratik Menü’’kitabından..Özel ve Özenli sofralar hazırlamak isteyenlere rahatlıkla tavsiye ederim..özellikle et yemekleri ve sunulan menüler çok işe yarıyor..deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun…



Malzemeler;
  • 100 gr. Tereyağ;eritilmiş ve soğumuş
  • 90 gr. Hindistan cevizi;yaklaşık 1 su bardağı
  • 1,5 çorba kaşığı toz badem (bence fındıkda olur ama acıbademe benzemez,ben badem ekledim)
  • 300 gr. Şeker; 1,5 su bardağı
  • 80 gr. Un ; yarım bardaktan 1 yemek kaşığı az
  • Yarım tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 5 adet yumurta beyazı (ben 3 veya 4 ekledım,hatırlamıyorum ama 5 tane değil)
  • 125 gr.vişne ; ben göz kararımla ve elımdeki kadarla ekledim.


Yapılışı;

  • Fırını 180 derece ısıtın.
  • Muffın kalıplarını gerekıyorsa yağlayın;ben yağlamadım.
  • Derin bir kase içine tozbadem,h.cevizi,şeker,un ve k.tozunu ekleyip çırpın.
  • Karışıma yumurta beyazarını ekleyin karıştırın,erimiş yağı ekleyip karıştırın
  • Hazırladığınız hamuru muffın kalıplarına dökün
  • Üzerlerine vişne tanelerini yerleştirin.
  • Üzeri hafif kızarana kadar ;yaklaşık 20 ila 30 dk. Pişirin.
E tabii sabahın körü kalkıp mamalar yaparsam, böyle resim çekecek çok vaktim olur değil mi?
Bu haliyle yolculuğa hazırlar:)


11 yorum:

  1. salihcım muffinlerin harika görünüyor. ellerine sağlık canım :-)

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık bence 10 numara ben şimdi bunnarı yapmam mı yapıpta yememmi yiyipte 60 kilo olmammı :)

    YanıtlaSil
  3. Saliha'cığım,
    Canım kusuruma bakma tatlım.Önce ben seni tanıyamadım desem.Sanırım blogunu ve adını değiştirmişsin yanılmıyorsam.Çok şaşkın olduğum için beni affet tatlım.((
    Bu muffinler harika görünüyorlar hemen denemem gerekir diye düşünüyorum,ne dersin?Arkadaşım benden bir şeyler istedi,eğer zaman bulabilirsem bu akşam bunlardan yapabilirim diye düşündüm.Ellerine sağlık çok öpüyorum tatlım seni
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Hindistancevizine bayılırım.Muffinler harika görünüyorlar, eline sağlık.

    Bende beklerim
    Selamlar
    Hesna

    YanıtlaSil
  5. oh be cok sukur :) ay ne sevindim seni blogspot camiasinda gorunce :) hos geldin! bu arada muffinler harikaaa ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  6. bu yumurtanın sarılarına ne oldu yahuu?? bide minik kek deilde ben böyük tam kek kalıbında yapmak istersem ne olacak fikri olan?????????

    YanıtlaSil
  7. harika gorunuyor ellerine saglik canim kandilini kutlarim

    YanıtlaSil
  8. yasemıncım nıhancım cok sagol..
    aylıncım sarıların tasası sanamı dustu yav:))alla alla ehehe olur bence buyuk kalıbtada..üşendin tabii kucuk kalıplara paylaştırmaya...::

    YanıtlaSil
  9. Hayırlı olsun yeni blog canım,sevindim mekan değişmene....eline sağlık muffinler çok güzel görünüyor.....Selamlar.....

    YanıtlaSil
  10. Salihacığım, ellerine sağlık. Muffinler çok güzel olmuş. Beğenilmeyecek gibi değil. Fotoğraflarda şahane.. :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. yumurta saılarını napçam dedim tarif ver o zaman yahu 4-5 yumurtayı kırıp yiyemmi:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)