Cumartesi, Eylül 01, 2007

HARELİ KEK


Bu kekle tanışmam çok uzun zamana dayanır.Yemek ve Biz’in blogunun yazarı Sevgili Figen bunu yayınladığında denemiştim ve bayılmıştık ailecek.Birçok defalar tarif istendi ve verdim ama kimse benim gibi yapamadığından ve dairelerin hemen bozulduğundan şikayet etti.Figen’in dikkat ettiği hususlara dikkat edildikten sonra yapılamıcak birşey yok gayet kolay,kolay olduğu kadar da şık duran bir kek.Sevgili Figen'e çoook teşekkür ediyorum buradan.

Aslında bu resim arşivimden, bugün kayınvalidemin günü için kakaolusunu değil vişnelisini yaptım ve resimledim.Bugünkü menümüz çok zengin.Adana’dan gelen kebab yapmakta usta olan görümcem maharetli elleriyle ; içli köfte ve su böreği yaptı.Bende ''hareli kek'imi'' yaptım.Menümüzle beraber resimleyip yayınlayacağım..
ağzınızın tadının bozulmaması dileğiyle...


Malzemeler;
  • 7 kahve fincanı toz şeker
  • 4 yumurta
  • 3 kahve fincanı sıvı yağ
  • 1 şişe soda
  • 9 kahve fincanı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Yapılışı;

  • Şeker, yumurta ile çırpılır
  • Daha sonra geri kalan malzemeler eklenir
  • Karışım 2'ye ayrılır.Yarısına kakao koyulup çırpılır
  • Yağlanmış yuvarlak borcama
  • (ölçüler büyük boy borcam ( Ø:32 cm) içindir. küçük borcam Ø: 26 cm)var ise yarım ölçü yapılacak)
  • Hamurlar 2 ayrı kasededir.
  • Once kakaolu kek hamurundan 1 kepce cok yavas tepsinin tam ortasına dokuyoruz.
  • Daha sonra sade hamurdan 1 kepçe dokuyoruz
  • Kek hamuru bitinceye kadar işleme devam edin.
  • Böylece hareli bir karışım meydana geliyor.
  • Önceden ısıtılmış fırında (175 C) de ortalama 40 dakika pişirilir.


püf noktaları;(aynen alıntı yaptım)

Ben yaparken fark ettim ki kepce ile karısımı dökerken altından da diğer tarafa damla akıyor..Bu da hareleri bozuyor. Bunu onlemek için; yanıma temiz bir bez ıslatıp koyuyorum.Kepceye hamuru alıp elimle altını iyice sıvayıp temizliyorum sonra tepsiye dokuyorum bu sayede alttan damlama olmuyor.Dokme işlemi cok yavas olmalı aksi taktirde hareler cabuk yayıldığı için dagılıyor ve sekilsiz olur halkalar

Afiyet Olsun


4 yorum:

  1. canım kekin çok güzel olmuş...güzel bir hafta sonu diliyorum sana...

    YanıtlaSil
  2. gercekten çok muntazam görunuyor.. bende buna benzer bır kek yapıyorum.. ama ne yalan soylıyeyım benım harelerım bu kadar guzel olmuyor.. zebra kek dıye yazmısım defterıme... bır dahakı sefer yaptığımda önerılerınızı dıkkate alacağım..

    sevgıler
    fıdan

    YanıtlaSil
  3. harika bir kek..hiç bu tarz bir kek yapmadım,ama dediklerine dikkat edilirse bir problem çıkmayacak gibi..ellerne sağlık.slmlar

    YanıtlaSil
  4. seçilcim teşekkur ederım canım:)
    fidancım bugunkunude resımleyıp yayınlıcam..emınım senınkıde olmustur..
    suheylacım tesekkurler canım:))

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)