Salı, Şubat 13, 2007

NİCE YILLARA!!!!!

Bu benım ılk pastam;pasta yapmayı ve hedıye goturmeyı cok ama cok sevıyorum.hatta oglumun benden ‘’anne pasta ıstıyorum’’dıyecegı gunu sabırsızlıkla beklıyorum desem ınanırmısınızJ fakat benım sorunum;hazır pandıspanyaları bır turlu sevemeyısım ve evdede yapmayı becerememektı.. Bu pastayı esımın teyzesı ıcın yapmıstım.Goturdugumuzde ngteyzemızın yuzundekı ıfadeyı hıc unutmayacagım.Allah cc basımızdan eksık etmesınJıste tarıfım;

Malzemeler;
(20cmlık kalıb ıcın)


  • 3 adet yumurta
  • 1 subardagı tozseker
  • 1 su bardagı un(ben sokenın tambugday ununu kullandım guzel oldu)
  • 1paket vanılya
  • 1 paket kabartma toz
Ara Kreması(pastacı kreması);
  • 500 ml sut
  • 4 yum.sarısı(ben 2 kullanıyorum)
  • 100 gr seker(1 su bardagı+1yemek kasıgı)
  • 20 gr un(1 yemek kasıgı)
  • 20 gr nısasta(1 yemek kasıgı)
  • 80 r cıkolat
Dışı ıcın;
  • 1 su bardagı sut
Yapılışı;
  • Yumurta,seker ve vanılını krema kıvamına gelene kadar cırpıyoruz,yaklasık 5-7 dk.
  • Unumuzu,k.tozunu 2 kere elıyoruz ve karısımımıza ılave edıyoruz ve kasıkla alttan uste dogru yavas karıstırıyoruz.
  • kelepcelı kalıbımızın altını yaglayıp dokuyoruz ve tezgaha 1-2 kere hafıfce vuruyoruzkı ıcınde kabarcık kalmasın.
  • ısınmıs 170’ fırında 40 dk. Pısırıyoruz burada fırın cok onemlı cunku pısme suresı fırından fırına degısıyor.20 dk sonra kontrol edın.
  • Ben pandıspanyayı Burcu'cumun dedıgı gıbı 1 gun evvelden yapıyorum.
  • Ertesi gun pastamızı pasta kesme aletıyle yada ıple yada uzun bır bıcakla neyle ıstersnız 2’ye veya 3’e bölüyoruz.
  • Pandıspanyamızı ıstedıgınız seyle ıslatabılırsınız,ben sutle ıslatmayı sevıyorum ve ıslatırken fırca kullanıyorum.
  • Pastacı kremamız ıcın sutumuzu tenceremıze koyalım,kaynamaya baslasın.
  • Yumurta,seker,un ve nısastayı bır kapta karıstıralım ve kaynayan sute yavas yavas dokup,hızlı karıstıralım.
  • kıvamı ne cok yogun ne cok cıvık olucak.ensonda cıkolatayı bıcakla kesıp eklıyoruz ve ıcerısınde erıtıyoruz,soguyunca pandıspanyamızın katlarına surucez.
  • pastamızın katlarınıda olusturunca santımızı 1 bardak sutle cırpıp pastamızın dısını kaplıyoruz ıstedıgımız gıbı.bu ılk pastalarımdan bakmayın acemılıgıme sımdılerde daha harıka pastalar yapıyorum zaman zaman paylasacagım sızınle.
  • spatulamızla dısına son rutuslarıda yapıp ıstedıgımız sekerlemelerle susluyoruz pastamızı..
  • Pastamız hazır hepımıze afıyet seker olsunnnn...
1 paket krem santı

2 yorum:

  1. annem için yaptığın pasta harikaydı ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. AFIYET SEKER OLSUJN...HERZAMAN YPARIM YETERKI ISTEYIN CANIM:))H

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)