Cuma, Mart 20, 2015

Kimyonlu Yıldız Köfte ve Yıldız Patates

 
 Ortanca çiçeğim et ve türevlerini çok sever dün hiç keyfi yoktu normalde gülen neşe saçan yüzü hiç gülmüyordu sessiz oturmasınada alışkın olmadığımızdan hasta olacak diye epey korktum ve birazcık yüzünü güldürmek adına bu yıldız köfte ve patatesleri hazırladım.Hazırlık aşaması el oyalasa bile çocukların yüzündeki gülücüklere değer doğrusu..
 
Benim köftelerde uyguladığım bazı püfler var mesela karbonat veya kabartma tozu eklemek puf puf köfteler elde etmemi sağlıyor.Köfte harcını yoğurduktan sonra en az 1 saat dolapta dinlendirmekte lezzetine lezzet katıyor.
 
 
Yıldız Köfte ve Patatesler;
 Malzemeler;
 
Köfte Malzemesi;
  • 500 gr. Orta Yağlı Kıyma
  • 3 Yemek Kaşığı Galeta Unu veya 3 Dilim Bayat ekmek
  • 1 Çay Kaşığı Karbonat veya Kabartma Tozu
  • 1 Adet Soğan Rendesi
  • 1'er Tatlı Kaşığı Kimyon,Tuz,Karabiber
Yıldız Patatesler;
Kişi başı patates mesela biz 4 kişiyiz ben 4 adet patates kullandım.

Hazırlanışı;
  1. Köfte malzemelerini bir kasede yoğurun ve buzdolabına alıp 1 saat dinlendirin.
  2. Daha sonra köfte harcından portakal büyüklüğünde alıp yağladığınız tezgahınızda veya kesim tahtanızda elinizle düzleyerek açın ve yıldız şeklinde kurabiye  kalıbıyla kesin.Harc bitene kadar aynı işlemi tekrarlayın.
  3. Patatesleri enli olarak dilimleyin ve aynı kalıpla yıldız şeklinde kesin.
  4. Köfte ve patatesleri kızgın bol yağda kızartın.
  5. Yağınızın kızgın ve bol olması kızartma işlemini başarılı hale getiricek.
  6. Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hoşgeldiniz:)