Pazartesi, Eylül 15, 2014

Kabak Oturtma

 
 
Bizim evde bu mübarek yavan sebze ya çorbalara girer yada bu şekilde lezzetlendirilerek yapılır yoksa yenmiyor..bu yaz kabak oturtmayı çok sık yaptım çünkü hem kolay hazırlanıyor hem kolay pişiyor..En büyük lezzet dokunuşu ise kabağa çooook yakışan dereotu, dereotsuz bir kabak yemeği düşünemiyorum:))
Lezzetli yapması çok kolay pişmesi daha kolay bir yemek hala tezgahlar da yapmak isterseniz buyrun tarifi;
 
Malzemeler;
  • 250 gr. Kıyma
  • 1 Kg Kabak
  • 1 Adet Orta Boy Soğan
  • Yarım Demet Dereotu
  • 1 Yemek Kaşığı Domates Salçası veya 3 adet Domates
  • 3 Yemek Kaşığı Sıvıyağ,
  • Tuz,Karabiber
 
Yapılışı;
  1. Soğanı yemeklik doğrayıp kıymayı üzerine ilave edin ve birlikte kavurun.
  2. Kıyma kavrulunca salçayı ekleyip 3 dakika daha kavurun.
  3. Kabakları yuvarlak doğrayıp kıymanın üzerine dizin ve baharatını ayarlayın.
  4. Dereotunun bir kısmını doğrayıp üzerine serpin yarım bardak ılık su ekleyip kapağını kapatın ve pişmeye bırakın.Zaten çok çabuk pişiyor 15 dk. kadar sürüyor.
  5. Servis yaparken kalan dereotunu da doğrayıp serpin üzerine..

 


3 yorum:

  1. Kabağın her hali muhteşem bence,yk böyle bir lezzet..Ellerine sağlık Salihacım..Bayılırım:)

    YanıtlaSil
  2. komşu romania anunturi gratuite den selam. tariflerinizi hep deniyor sizi takip ediyorum. tamam çok zaman başarim yok, Ben cok yapti Turk yemekler, ama olmuyor sizin resimler gibi ((( … tad bazen iyi bazen kotu, ama yapacak bir gun ben perfect. Tesekkur ederim emekleri icin. ben cok bakiyor senin ve baska site yemek tarifleri. anunturi gratuite olarak verecek tum Romania. Multumesc din inima Turcia byeee.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık. Kabak bizim evde de pek rağbet görmez, ben de dahil. Azcık yağda çeviriyorum ben kabakları , kıymaya yağ koymuyorum. Sonrada ikisini kavuşturuyorum ( böyle derler ya ) azcık suyla tıklatıyorum :) yani ancak böyle yiyebiliyorum.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)