Perşembe, Aralık 27, 2007

EN TATLI HEDİYELER VE UN KURABİYESİ




Ramazan bayramını dün gibi hatırlıyorum..Sevgili Süheyla’nın ev sahipliği yaptığı ramazan yemeklerini de…şimdiyse Kurban bayramı geçti,gitti….nerdeyse 1 hafta oldu bile…çok klişe gelebilir ama hakikaten zaman su gibi akıp gidiyor…tutabilene aşk olsun…Bayramımı kutlayan kutlamayan tüm arkadaş ve dostlarıma teşekkür ediyorum..tek tek yazamadım ama ziyaretlerime başlayacağım:)


Diğer arkadaşlarıma yaptığım gibi Sevgili Burçin’in ev sahipliği yaptığı ‘’En Tatlı Hediye’’ etkinliğine de özenle hazırlanmak istedim..yapacağım tarifimi bile gözüme kestirmiştim;Krem Karamel !! ama maalesef olmadı..bayram hazırlıkları…ev,iş,çocuk +başka başka sorunlar…böyle konuşunca da ‘’çok söyleniyorum ‘’ diye kendimi kötü hissediyorum….Rabbim başka dert vermesin öyle değil mi?

Burçin’in etkinliğini kaçıramazdım….arşivimi taradım,baktım,hazırda olan kolay olmasına rağmen lezzeti eşsiz bir tarifle katılmak istedim….
Sanatçı ruhlu arkadaşıma seçtiği tatlı konu için teşekkür ediyor ve kendisine kolaylıklar diliyorum..

Ailemizin büyüklerinin söyledikleri bir laf var; biz klasik tatları yapıyoruz,yeni ve modern tarifleri yapmak siz gençlere yakışıyor!...eğer bir yere davetliysek,ev sahibi neyden hoşlanıyorsa onu alıp götürmeyi severim..bazen küçük ama bir o kadar lazım olan bir mutfak eşyası,bazen en sevdiği ;kek,börek,kurabiye…mesela eşimin teyze kızlarına gidiyorsam muhakkak ‘’pizza’’ yaparım…bayılırlar..eğer anneme gidiyorsam tatlı götürürüm,eşimin teyzesine gidiyorsak ‘’taptaze ev yapımı ekmek’’ götürürüm….bu böyle uzar gider..

Bu tarifim, uzun zaman evvel bir arkadaşıma giderken götürdüğüm hediye tabak ve enfes Un Kurabiyelerim..genellikle ilk denediğim tarifleri Aylin’e sormadan yapamam..her zamanki gibi arkadaşım Aylin’le,bu nasıl yapılıyor,nasıl yapılırsa güzel olur gibisinden istişarelerimizden sonra bu tarifi uyguladım ve harika oldu..Herkese tavsiye ederim..Özellikle kahvaltıdan sonra kahvenin yanında çok güzel oluyor….işte tarif;



MALZEMELER;

· 1 paket tereyağ , oda ısısında
· 1 kahve fincanı sıvıyağ
· 3 kaşık nişasta
· yarım paket p.şekeri
· vanilya
· kabartma tozu
· istenirse damla çikolata,fındık fıstık



YAPILIŞI;

1. tereyağ,sıvıyağ,nişasta,p.şekeri,ve diğer malzemeleri derin bir kapta yoğuruyoruz.
2. Oldukça sert bir hamur elde edeceğiz,korkmayınJ
3. Yuvarlak bezeler koparıp elimizde şekil verip fırın tepsisine diziyoruz.
4. Üstü kızarmayacak,beyaz kalacak şekilde 180 derecede pişiriyoruz.
5. İsterseniz içine veya dışına damla çikolata,fındık,fıstık ekleyebilirsiniz.
6. Üzerine bolca pudra şekeri döküp servis yapıyoruz..



herkese afiyet olsun...

16 yorum:

  1. günaydın un kurabiyesi en iyi sonuç veren kurabiyedir hiç kuşkusuz eline sağlık salihacım sarı oğlanada bak sen nasıl yiyo onun yiyişinden belli zaten ne kadar güzel olduğu:)

    YanıtlaSil
  2. oh be :) nihayet sakin bunu degistirme :) kat ettigin yolda bu en iyisi suandaaa :) neyi kastettigimi anladin sen :)
    bu arada un kurabiyeleri ayri guzeldir eminim ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  3. Oturduğum yerden dürttün beni yaaa..Kahve kurabiye..

    Ellerine sağlık Salihacım , mis koktu misssssssss

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık Salihacım, un kurabiyesine bayılırım, bu arada son şablonun çok güzel olmuş!

    YanıtlaSil
  5. nasilmi olmus?

    COK GÜZEL OLMUS :)))

    Ellerine Saglikkk..

    Selamlar Aysel

    YanıtlaSil
  6. salihacım bu karar güzel olmuş. görüşemedik ama sen gayet iyi halletmişsin...anladın sen onuuuuu :-)

    kurabiyelerinde pek iştah açıcı, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. SALİHACIĞIM NEFİSSSS NEFİSSSSS OLMUŞLAR. ANLAŞILAN RESİMDEKİ UFAKLIKDA BU NEFİS KURABİYELERİ MİDEYE LÜPLETMEKLE MEŞGUL... SEVGİLER... MUTLU YILLAR...

    YanıtlaSil
  8. yesinler seni şu ısırışınada bak:)

    kurabiyenin nefisliğini ufaklığın kendini kaptırmışcasına yemesinden anlıyabiliriz:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Kurabiyeden güzel hediye mi olur?:)
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba sitenizi etkinlik sayesinde tanıdım ve çok hoşuma gitti.. Ellerinize sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık bende tereyağ kullaNmayı tercih ederim margarin yerine:))

    YanıtlaSil
  12. canımmmm ben hala geçeçem blogspota sen habire yenile güzelleştir sayfanı...kurabiye nefis olmuşş..ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Nefis görünüyor,ellerine sağlık....



    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. cok guzel olmus canim ellerine saglik
    sagliklili mutlu huzurlu hayirli bir yeni yil dilerim
    yeni yilda tum istekleriniz gercek olsun

    sevgiler
    nino

    YanıtlaSil
  15. Kurabiyeler çok güzel görünüyor. Eminim ki tadı da öyledir. Ellerinize sağlık. Hoşçakalın.

    YanıtlaSil
  16. butun arkadaslarıma degerlı yorumları ıcın tesekkurler..:)sevgılerımle

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)