Cuma, Ağustos 29, 2014

Kahvaltılık Domatesli Biber Sosu Nasıl Yapılır?

 
 
Herkese Kocaman Bir Merhaba Sevgili Dostlar;
 
Bu nefis kahvaltılığı kayınvalidem de yediğim den  rüyalarıma giriyor desem abartmış olmam.Annem    kahvaltılara  taze yapar fakat   ben kış kahvaltıları nasıl  yapabilirim diye  düşündüğümde konserve usulü yapmaya karar verdim.
 
Bu sosun özelliği biberin cinsi, mutlaka   etli köy biberi olmalı ben uzun köy biberlerini çok severim onlardan da hazırladım ama bu dolmalık biber cinsinden gelen daha da etli bir biber semt pazarlarında muhakkak görmüşsünüzdür.
 


Kışa nefis kahvaltılık konservelerimiz hazır şükürler olsun :)))

malzemeler;
  • 3 Kg. Etli Köy Biberi
  • 3 Kg. Domates
  • 1 Baş Sarımsak
  • 1 Çay Bardağı Sıvıyağ(benim bardağım ufak)
  • Tuz
Kahvaltılık Domatesli Köy Biberi Nasıl Yapılır?
  1. Domatesleri yıkayıp  sıcak suda  5 dk.   bekletilip direk soğuk suya konur.
  2. Bu arada biberleri yıkayıp saplarını koparın ve içindeki tohumları temizleyin.
  3. Mutfak robotundan    geçirilir veya  elde rendeyle rendelenir.
  4. Rendelenen domatesler geniş bir tencereye alınır ve yağ ilave edilir.
  5. Domatesler fazla suyunu çekip sos kıvamına geldiğinde irice doğradığınız biberleri ekleyin ve hafif rengi dönene kadar yaklaşık 10 dakika daha fazla değil pişirin.
  6. Sarımsakları temizleyip irice kıyın ve ilave edin,sarımsakları en son ekliyoruz çünkü kokusu ve tadını tam veriyor eğer baştan eklersek koku ve lezzeti belirginliğini yitiriyor.
  7. Tuzunuda ekleyip ocağı kapatıyoruz ve sıcak sıcak kavanozlarımıza doldurup ters çevirip üzerini havlu ile örtüyoruz.
  8. 1 gece bu şekilde kalmaları yeterli oluyor.
  9. Ben bu şekilde 2-3 kez daha hazırlayıp kışın hem kendimize hem misafirlerime ikram etmeyi düşünüyorum..
  10. Allah cc ağız tadıyla sağlıkla yemeyi nasip etsin hepimize dostlar :))

 

2 yorum:

  1. harika ellerinize saglık yapaagım safiye acar tok

    YanıtlaSil
  2. ellerinize saglıkbende yapardım taze olarak konserve yapıp kışa yemek çok güel safiye acar tok

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)