Salı, Ocak 21, 2014

Portakallı Kedidili Pastası



 
 
Oldukça lezzetli bir pasta oldu. Portakal aroması kedidiline çok yakıştı.Normalde çikolata sosuyla servis ettiğim pastayı portakal çikolatasını benmari eritip öyle servis ettim.Portakal kabuğundan gül yapıp üzerine yerleştirdim farklı bi sunum olsun istedim. Hanife'ciğim tatlıyı çok beğendi..Krema tarifim Sevgili Semaver Haticenin tarifi ben ek olarak labne yerine portakallı çikolata ekledim içine...Çok şık ve lezzetli bir tatlı denemenizi tavsiye ederim.Üzerindeki portakaldan gülün yapımınıda ilerleyen günlerde yayımlayacağım :)
 
 
 Malzemeler;
  • 12-16 Adet Kedidili
  • 2 Adet Portakalın Suyu ve Kabuğu
Kreması için;
  • 5-6 çorba kaşığı toz şeker


  • 2 su bardağı süt

  •  
  • 2 adet yumurta sarısı

  •  
  • 2 çorba kaşığı un

  •  
  • 1 paket vanilya

  •  
  • 1 adet portakalın rendelenmiş kabuğu


  •  100 gr. Portakallı Çikolata


  • Üzeri için;
    • 100 gr. Portakallı Çikolata
    • Portakal rendesi

    Yapılışı;
    1. Portakallı çikolata hariç tüm malzemeleri tencere de muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.
    2. Ocaktan alın ve ılınınca portakallı çikolatayı ekleyin karıştrın.
    3. Portakalların sularını sıkıp derin bir kaseye alın.Kedidillerini portakal suyuna batırıp çıkartın (çok fazla ıslanırsa dağılabilir).
    4. Benim gibi ters çevirip sunum yapacaksanız önce kalıba kremadan 3-4 kaşık yayın kedidillerini öyle dizin ama çember veya kelepçeli kalıpla hazırlıyorsanız gerek yok.
    5. Kedidillerini dizince ilk kat kremanızı yayın ve tekrar ıslattığınız kedidillerini dizin ve kalan kremayı yayın.
    6. Ayrı bir kaba su koyun üzerine bir kase yerleştirip içine rende portakallı çikolatayı koyup benmari usulü eritin.
    7. Çikolata biraz ılınıp kıvam aldığında tatlının üzerine yavaşça dökün.
    8. Buzdolabında 2 saat dinlendirip öyle servis yapın..
    9. Afiyet olsun:))

    2 yorum:

    hoşgeldiniz:)