Cuma, Şubat 10, 2012

Kaplumbağa Makarna Salatası Nasıl Yapılır ?

kaplumbağa salata



Flickr hesabımdaki fotoğrafları incelerken buldum bu fotoyu..Büyük ihtimal 2. oğlum doğmadan evvel denediğim bir tarif çünkü  yakın zamanda yaptığımı hatırlamıyorum :)).Neyse ki nasıl yapıldığını hatırlıyorum ki çok basit zaten :)).Ben kıvırcık koymamışım ama kıvırcıkların üzerinde servis ederseniz daha şık olur.

Malzemeler damak zevkinize ve elinizde bulunan malzemelere göre değişir ama bir makarna salatasının temel malzemeleri makarna-haşlanmış havuç,bezelye,patates,kornişon turşu,yoğurt-mayonez'dir.Dilerseniz siz içine sosis,salam,mısır ekleyebilirsiniz.
Çocuklarınıza öğün olarak ayrıca doğum günü menülerine,çay saatlerine güzel bir dokunuş,değişik bir fikir bence ,siz ne dersiniz denemeye değer dimi ?

malzemeler;
makarna salatası için;
  • 1 Paket (500gr) Makarna  (istediğiniz çeşit olabilir ama küçük olması makbuldür)
  • 4 Adet Haşlanmış Havuç
  • 2 Adet Haşlanmış Patates
  • 1 Su Bardağı Haşlanmış Bezelye
  • 6-7 Adet Kornişon Turşu
  • 4-5 Adet Sosis
  • 1 Su Bardağı Konserve Mısır
  • 4 Yemek Kaşığı Yoğurt
  • 3 Yemek Kaşığı Mayonez
  • 2 Adet Salatalık
  • 1 Adet Haşlanmış Yumurta
  • 2 Adet Karanfil
  • tuz
yapılışı;
  1. Makarnayı paketindeki süreye göre haşlayıp süzüyoruz.
  2. Bütün malzemeleri minik küpler halinde kesiyoruz.
  3. Yoğurt ve mayonezi çırpıp tuz ekliyoruz.
  4. Bütün malzemeleri harmanlayıp derin bir kaseye döküyoruz ve dolapta 30 dk. dinlendiriyoruz.
  5. Kıvırcıkları servis tabağına diziyoruz ve makarna kasesini tabağa ters çeviriyoruz.
  6. Salatalıkları dilimleyip makarnaya diziyoruz,haşlanmış yumurtayı koyup karanfille gözlerini yapıyoruz.Salatalıktan ayaklarını da hazırladık mı kaplumbağa makarna salatamız tamamdır :))

20 yorum:

  1. Ayyy ben o kaplimbabayı yerim:))Çok
    şeker Saliham ellerine sağlık öpüyo
    rum.Kurbişlerimi merakla bekliyorum:)))

    YanıtlaSil
  2. Çok cici, bayıldım. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. insan kıyamaz bunu yemeyeyaaa harika ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. kızımı ekrana kilitledin saliham:)))
    ellerine sağlık..
    huzurlu hafta sonları.

    YanıtlaSil
  5. Salihacım çok şirin olmuş bayıldım ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım nasıl kıyıcaz bunu yemeye simdi:)

    YanıtlaSil
  7. cok cici olmus seyirlik vallahi.ellerine saglik.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  8. ay ne tatli sey bu böyle kesinlikle yapicam ben bunu
    hazir dogumgünüde yaklasiyor kizimin :-)

    sagol canim

    YanıtlaSil
  9. Çocuklara salata yedirmek için harika bir yol. Lezzetinin yanında çok şeker görünüyor, ellerine sağlık olsun.
    Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  10. Süpersin Saliham, :-)
    Birgun kızlara okuldan gelince sürpriz olarak yapacağım inşAllah,eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  11. Ohhh Harika... paylaşımın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Bu kadar sevimli ve lezzetli bir kaplumbağa görmemiştimmmm.bu hanımlar ne kadar yaratıcı allahım böyle beni bunlardanın bloglarını okumaktan seyretmekten mahrum etme ne olurr..kocaman sevtgiler. bu kaplumbağayı en çok çocuklar beğenecektir eminim.sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  13. Çok Tatlı Olmuş.... Ellerine Sağlık. Hatice ablan...

    YanıtlaSil
  14. ayy cok eylenceli bu salata,hafif bi tebessüm bırakıyor insanda

    YanıtlaSil
  15. sevgılı arkadaşlarım hepınıze teker teker tesekkurler,özelllıkle çocuklar bayılıyorlar :))

    YanıtlaSil
  16. Çok şirin, ben bunu nasılsa görmemişim.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)