Çarşamba, Temmuz 30, 2008

KABAK MUSAKKA


Herkese merhabalar!! Tatil anıları aslında bitmedi ama araya lezzetli bir tarif sıkıştırayım dedim.En son Tuzla’da Adil restaurant’a gidişimizde müthiş lezzetli,enfes balık pastırmasının tarifini almak için şef aşçıyla görüşmek istedim.Tarifi aldım,şef büyük bir nezaketle bana, restaurant’ın 4 ciltlik yemek kitabını hediye etti.O gündür bu gündür yemek kitabından birçok tarif denedim.Kitap, çok eski olduğunu hem tariflerinden hem de anlatış şekillerinden anlayabiliyorsunuz.

Mesela; kitapta herhangi bir tarifte, margarinle beraber ‘’sadeyağ’’ diye bir malzeme var.Ya ben sade yağ ne bilmiyorum ya da artık öyle bir yağ kalmadı.Ayrıca ‘’yağ kağıdı’’ kullanılıyor.Bu acaba bizim yağlı fırın kağıdı mı?Yapılışını anlatırken de değişik bir üslüp kullanılmış.Zaman zaman tarifleri paylaşırken bahsederim bu üslüptan.Bunlara rağmen, Kek,kurabiye ve pasta türevi tarifler daha okurken biz çok güzel olacağız diye göz kırptılar:)

Bu vereceğim tarifte, 1,5 kilo kabak,3 adet soğan, 150 gr. kıyma ile yapılıyor. Garip değil mi?Böyle garip tariflerin olmasına rağmen ben genel tarifi baz alarak enfes yemekler ortaya çıkardım.Mesela ‘’kabak musakka’’ .Çok lezzetli, enfes bir yemek oldu.

Tarifdeki ölçüler 10 kişilik ama ben aynen yazıyorum,parantez içindekiler ise kendi kullandığım ölçüler..

KABAK MUSAKKA;

4-5 kişilik

· 1.5 kilo kabak _ben 1 kilodan az kullandım_
· 3 adet orta boy soğan _1 adet kullandım_
· 3 yemek kaşığı sadeyağ_?
· 3 yemek kaşığı margarin _ben 3 yemek kaşığı zeytin yağ kullandım_
· 150 gr. Kıyma _ben 300 gr. Kullandım_
· 3 adet domates _1,5 kullandım_
· 2 su bardağı et suyu
· 1demet dereotu _yarım demet kullandım_
· Tuz,nane,kırmızı biber
· Yağ kağıdı????

Yapılışı;

1. Yağ tencereye koyulup soğan eklenir sotelenir.
2. Kıyma eklenip saldığı suyunu çekene kadar kavrulur.
3. Domatesler doğranıp ilave edilir.
4. Kabakların üzerileri kazınır ve ortalarından ikiye kesilip,1,5 parmak eninde parçalara kesilir ve eklenir.bu şekilde kapağı kapalı 5 dakika pişirilir.
5. Et suyu ve baharatlar eklenir ve 40 dk pişirilir ama bence 30 dk yeterli..
6. Yemek piştiğinde hala sıcakken dereotu eklenir ve servis yapılır.

11 yorum:

  1. Canım kitap gerçekten çok eskiymiş. Benim anladığım sade yağ, büyük ihtimalle sıvıyağ oluyor canım. Yağ kağıdı da acaba üzerinde biriken fazla yağları çeksin diye olabilirmi :)) Nasıl bir yorum yaptım ama...
    Ellerine sağlık canım.
    Bana bıraktığın güzel yorum için de teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. canım seda cım sıvıyağ olabilir ben ım aklıma gelmedi bu...tesekkurler canım sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  3. PORSELEN DEMLİK yepyeni bir etkinlik ile karşınızda…
    YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ-4 PİLAVLAR

    http://porselendemlik.blogcu.com
    http://selmahlc.blogcu.com
    http://birdemliksohbet.blogspot.com
    http://yoresellezzetler.bloggum.com tarafından hazırlanmıştır

    etkinliğimizin yeni sahibesi www.capankizimutfakta.blogspot.com olarak 10/8/2008 ile 01/09/2008 tarihleri arasında 20 gün boyunca ben yapacağım konumuz:PİLAVLAR

    anadolunun zengin sofrasını evlerimize sunmak,bizi biz yapan değerlerimizin hünerli ellerle bütünleştiği yemeklerimizin tarih kokan hikayelerini sunmak ve bu lezzetleri siz değerli dostlarımızla paylaşmak…
    sizde bu lezzet dolu maceraya davetlisiniz…
    eğer sizlerinde sofralarında yer bulan kendi yörenize ait bir tarifiniz var ise tarifinizi bize ulaştırabilir böylece bir yerlerde kalmış lezzetleri tüm dostlarınızla hem paylaşmış olacak hem de yörenizin kültür ve değerlerini tanıtmış olacaksınız
    yapmanız gereken şey;
    hazırladığınız yöresel yemeğinizi ismi ,yöre adı ,tarifi ve birkaç aşama ile çektiğiniz fotoğraf ile bloğunuzda yada sitenizde yayınlayıp daha sonra ev sahibine yorum ya da e-posta ile haber vermek
    örnek:
    isim:perde pilavı
    yöre adı:siirt
    buraya ise tarifimizin resmi ile beraber detaylı anlatımı gelecek şekilde…
    iletişim:kadininmutfagi@hotmail.com ya da www.kadininmutfagi.blogcu.com
    unutmayın tarifler sadece tarihi yöresel tarifler olmalıdır

    YanıtlaSil
  4. sade yağ hiç duymamıştım ama arkadaşlarında dediği gibi sıvı yağ olabilir,çok ilginç bi tabir:-)yemek çok leziz görünüyor,eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Salihacığım güzel bir tatil geçirmene sevindim...
    patlıcanlısını bilirdim bu yemeğin kabaklı da oluyormuş:)
    eski kitaplardaki tarifler genelde çok yağlı oluyor, sadeyağ bildiğim kadarıyla hayvansal bir yağ, yerine tereyağ kullanabilirsin diye düşünüyorum. Hatta rastladıysan tereyağlı baklava diye geçer ama aslı sadeyağlı oluyormuş, antepte baklava satan dükkanlarda sadeyağlı diye yazıyordu.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ellerıne saglıkkk
    __________
    yasasnnnn bu gun cuma
    mutlu bır hafta sonu dılıyorummmm

    YanıtlaSil
  7. koyun veya keçi sütünden elde edilen kremanın tereyağına dönüştürülüp daha sonra uygun koşullarda eritilerek 100% yağını alıp geri kalan maddelerin atılması ile elde edilen yağdır. baklava ve benzeri tatlılarda kullanılması gereken asıl yağ tereyağı değil sade yağdır.tereyağından daha zararlıdır.


    salihacım sadeyağ özetle yukarıda anlatılmış. bilgine :)


    not: tarif defteri özel mesajlarını kontrol et, bekliyorum...

    YanıtlaSil
  8. salihacım sade yağın tarifini tarif defterinde verdim...bilgine....ayrıca kabak enfes görünüyor ellerine sağlık...
    yetur -yeşim....sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. neslıhan tesekkurler,
    hatıce sagol canım...kıtaptakı tarıfler cok yaglı degıller arkadaşım..

    yeşil kivin sagol bılgı ıcın..özel mesajlara baktım canım..
    yeşimcim buratya yazdıgını tarıf defterınde gordum once oraya gırmıstım:))tesekkurler bılgıler ıcın..

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Sevgili Saliha Hanım,

    Belki çok cahilce bir soru olacak ama. Yemeğiniz harika görünüyor. Et suyu olarak ne kullandığınızı öğrenebilir miyim?
    Bulyon mu yoksa kemikleri haşlayıp da mı suyunu kullandınız?

    Keyifli ve zevkli paylaşımlarınızın devamı dileğiyle,

    Çiğdem

    YanıtlaSil
  11. çiğdem hanım oldukça gec bır cevap belkı ama bulyon kullanmıyorum.etyemeklerı bolumunde bulyon yapımı var ben uzun zamandır bu sekılde kullanıyorum...
    sevgılerımleççç

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)