Cumartesi, Temmuz 11, 2009

Salamlı Krep Sarma,Kalbim Sosis,Tepside Pratik Kumpir

KAHVALTILIK ÖNERİLER:)

Krep sarmayı yaparken,bu kadar sevileceğini tahmin etmemiştim.Çünkü oğlum hariç bizim salam,sosis türevleriyle aramız pek yoktur.Oğluma da sık yedirmemeye çalışıyorum ama bazen bu şekilde değişiklikde iyi oluyor.Tarifi yıllar öncesine ait eski sofra dergilerinden birinde gördüm.
Sarmayı, bize gelen kardeşimle beraber, kahvaltı için gittiğimiz pikniğe yapmıştım.Krepleri akşamdan pişirdim,sabah sarmamı tamamladım.Jambon yerine ben salam tercih ettim.Sardıktan sonra servis için bekletecekseniz mutlaka buzdolabında bekletin ve mümkün olduğu kadar kısa sürede tüketin çünkü sulanıyor.Baktım ki çok sevildi bitmeden resmini çekeyim dedim:) çok lezzetli hafta sonu kahvaltısı için denemenizi tavsiye ederim:)



Salamlı Krep Sarma;
Malzemeler;
  • 6 adet krep,akıtma
  • 4-5 adet közlenmiş kırmızı biber
  • yarım su bardağı süzme yoğurt
  • 1 paket krem peynir/200 gr.
  • 8 adet ince dilim salam


Krep için;
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı un
  • tuz,2 y.k sıvıyağ
  • 2 yumurta
Yapılışı;
  1. Malzemeleri blendır da pürüzsüz olana kadar çırpın böyle çok pratik oluyor:)
  2. krep tavanızı ocağa koyun ve ocağı açın.1-2 damla sıvıyağ damlatıp yaydırın ve krep harcından bir kepçe alıp tavanın ortasına dökün ve hızlı hareketlerle tavayı sallayarak yayın. kontrol edin pişince spatulayla çevirin.
  3. bu krep harcından ortalama 6 adet krep çıkıyor.Krepleri yanayana uçlarının bir kısmı birbirlerinin üzerlerine gelecek şekilde dizin.
  4. yoğurdu ve krem peyniri çatalla karıştırın ve kreplerin üzerine sürün.
  5. krem peynirin üzerine salamları dizin.
  6. Közlenmiş biberleri açarak dizin.
  7. krebi yavaşça sarın ve streç filmleyerek dolaba kaldırın.
  8. dilimleyerek servis yapın.


Yabancı bir blogda gördüm ve hemen denedim.İlk yapışımda eşimle beraber sosisleri kırmamak için elimizden geleni yaptık ama sonuç başarısızdı:)Ertesi gün tekrar yaptım ve oldu.Püf noktası kesmeye başladığınız nokta biraz aşağıdan olmalı ve şekli verirken hassas davranmalısınız sosislere,hemen kırılıyorlar:)




Kalbim Sosis;
Malzemeler;
  • 3 adet uzun sosis~~kişi başına 1 adet gelicek
  • 3 adet yumurta
  • kürdan
Yapılışı;
  1. sosisleri baş arafından bir parmak mesafe bırakarak uzunlamasına kesin.
  2. kestiğiniz uçları ters tarafa çok yavaş şekilde döndürerek birleştirip kürdanla tutturun.
  3. tavaya aldığınız yağı kızdırın ve sosisleri arkalı önlü hafif ateşte güzelce pişirin.İsterseniz biraz su ilavesiyle pişirebilirsiniz bu aşamada ama ben yapmadım.
  4. yumurtaları bir kaba kırıp çırpın ve sosislerin içine paylaştırın.İsterseniz çırpmadan içlerine kırabilirisiniz bu şekildede güzel oluyor.
  5. yumurta piştiğinde tavadan alın ve sıcak olarak servis yapın.Afiyet olsun.




Sevgili Hatice'nin güzel tariflerinden biri.Ben hafta sonu ikindi çayımızın yanına yaptım ama kahvaltı ve brunch'a da yapılabilir bir lezzet.Ben kaşıkla şekil vermeden yaptım,çok lezzetliydi hemen tüketildi:)Bu hafta sonu kahvaltıya veya ikindi keyfinizin yanına yapmanızı tavsiye ederim,hem pratik hem lezzetli.Teşekkürler Hatice!!!
Tepside Pratik Kumpir;

Malzemeler;

  • 1 kilo paates~~yaklaşık 4-5 adet orta boy patates
  • 1 y.k tereyağ
  • 2-3 y.k kaşar
  • tuz,baharat
  • sosis,sucuk
  • közlenmiş kırmızı biber
  • haşlanmış bezelye~~Hatice'nin dediği gibi haşlandıktan sonra buzlu suya attım ve renklerının canlılığını korudular.
  • salatalık turşusu

Yapılışı;
  1. patatesler haşlanır ve ılınınca rendelenir.
  2. tereyağ ve kaşar eklenir karıştırılır tepsiye yayılır.üzerine tavada kavrulmuş sosis,sucuk serpilir.Közlenmiş kırmızı biber kıyılır ve üzerine yayılır.Turşu ve haşlanmış bezelye eklenir ve 15 dk.ısıtılmış fırına sürülür.
  3. çıkınca üzeri ketçep,hardal,mayonezle süslenir.




Osmanlı sucuğu..İzmir yolculuğu yapan bir arkadaşımız hediye getirdi sucuğu.Buharda tütsüleyip baharatla kaplamışlar.Enfes bir lezzet.Pişirilmeden de yeniliyor deselerde ben pişirdim:) Denk gelirseniz muhakkak deneyin....


19 yorum:

  1. Canım hepside harika gözüküyor ellerine sağlık paylaşım için çok tşkr ediyorum mutlaka deneyeceğim canım mutlu hafta sonları:)

    YanıtlaSil
  2. Off offf sucuk beni benden aldı :)) o ne müthiş görüntü,ilk kez gördüm... Sosisler ise şahane olmuş,yumurtasız halini görmüştüm ama bu hali pek güzel olmuş...
    Ellerine sağlık..
    Salihacım bizde bu sene sünneti erteleyip düştük yola,bizimkide çok akıllıca bir iş değil hanii:)

    Çok Öpüyorum...

    Güzel bir hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. kahvaltıyı şölene çevirir bunlar:-) hepsi de enfe sgörünüyor,ellerine sağlık.canım.sucuğa da bayıldım.afiyetler olsun.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Hepsi birbirinden güzel olmuş Salihacığım.Ellerine sağlık.Hani kahvaltı yapmamış olsam kalkıp deneyeceğim.Ben de Aydın'dayım,bir ayağım İzmir'de ama Osmanlı sucuğunu daha önce hiç duymadım.Çok lezzetli görünüyor.Mutlu haftasonları...

    YanıtlaSil
  5. maşallah hepsi birbirinden harika kalp sosislere bayıldım süper jest:))
    ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar güzel tarifler bunlar böyle. Hepsine bayıldım. Tam kahvaltı sofrası lezzetleri.
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

    http://www.lezzetibol.com

    YanıtlaSil
  7. hepsi harikada bu sosis fikrine bayıldım! iyiki bulmuş uygulamış bize de sunmuşsun! ellerine sagglık! en kısa zamanda deneyecegim :D

    YanıtlaSil
  8. Hepsi harika olmuş bunların yumurtalı sosis kalplerin harika canım ne şekerler öyle:)
    Kumpire bayılırım zaten her saat itinayla yerim :)
    Krep sarmada kahvaltıda ikindi çayı yanında krepleri pişirmeyi saymazsak pratik ve lezzetli ellerine sağlık arkadaşım:)
    Osmanlı sucuguuuuu pişirmeden sıcak pidenin içine braz tereyağı sür iki ince dilim kaşar peyniri koy doldur dört beş dilim sucugu içine ayyy yemede yanında yat kokusu burnumda şu an neyse ben çok açıktım gidiyorum:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. hepsinide yapmayalı nee de çoook olmuşş :(((
    bazı şeyleri iyice unuttuk biz masal ailesi olarak :((
    ama görmek harika..
    nefiss gerçekten...

    YanıtlaSil
  10. pembe tatlar,esekkurler,umarım dener ve begenırsın:D,
    pelincim en ıyısını yapmıssınız hehe sunnet ıcın cok sıcak:)sevgılerımle..
    neslıhan sorma:)ye ye doymuyorrum sonra:),
    mujdecım bende ılk defa duyuyroum:),
    esma,
    tijen,
    yasemıncım
    tesekkurler umarım dener ve begenırsınız..
    sultanım öyle tarıf etmıssınkı kalkıp yıcem sımdı amacızzzzzz yassah:),
    masalım,yapıpda yıyemeyenlerdenım ben:(
    herkese guzel pazar gunu dılıyorum:D

    YanıtlaSil
  11. canımcım , sana daha az yorum yazar oldum kusura bakma ama çok az oturuyorum pc başına çok yoğun geçiyor yaz gelen giden bi hayli fazla...
    bu üç tariften tepside kumpiri tuttum eline sağlık.
    sesindeki pozitif enerjiye ihtiyacım var bi ara alo diycem sana :):)
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  12. ÇOK LEZZETLİ DURUYOR NE KADARDA ŞIKLAR CANIM ELLERİNE SAĞLIK ...SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  13. harika olmuş!ellerine sağlık
    bu kalpleri bende denemş ve tamamen başarısız olmuştum! :D

    YanıtlaSil
  14. sosislere bittim ya :))))
    Bedia SariGul

    YanıtlaSil
  15. hansacım olurmu oyle sey ben yorum az yazıyor dıye kımseye kırılmam emın ol:)
    sevgıcım cok sagol canım ılkınde oyle oluyor bı daha dene bence,
    bedıacım sagol dene bak bı cok sırınler:)

    YanıtlaSil
  16. ellerinize sağlık sayenizde bugün misafirlerime çok güzel sunumlar yaptım...

    YanıtlaSil
  17. bu arada neleri mi denedim...havuç salata tepside kumpir ve havuçlu kekinizi yapım....sonuç havuç salatam bir kaşık kaldı geriye...şaşırdım yemzler belki demiştim...havuçlu kekim 4 dilim kaldı...kumpirin de 2/3 ü bitti...daha ikramlarım vardı yoksa hepsi biterdi...9 kişi ağırladım...çoooooooook sağolun...kaşarlı sosisler de harika bir gün de onları denicem...daha doğrusu hepsi süper inan çok zoe seçtim ,,,hepsi okadar güzel ki...üstelik mazemeler hep evdeki malzemeler...emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  18. sena hanım begenmenıze ve guzel sözlerınıze çok ama çok teşekkğrler...elımden geldıgı kadar evde bulunan malzemelerle olan tarıflerı yapmaya çalışıyorum ki hem pratık hem ekonomık olsun...cok tesekkur ederım en ıcten sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  19. Saliha'cım, o sosisleri bende görmüştüm.Ama benim ki yumurtasızdı, güzel bir menü olmuş.Ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)